Hello, It's me!!

Guido van Malde

Well-Known Member
1 feb 2018
62
73
Trophies
11
Nu we tocht gezellig een account hebben aangemaakt, kan ik mezelf ook netjes voorstellen.

Ik ben Guido, woonachtig in Heerlen (Limburg) gelukkig getrouwd, 2 dochters.
Voor mijn werk trek ik een uniform aan dat veel mensen ook tijdens airsoft dagen gebruiken. Ik ben namelijk werkzaam bij defensie, dit doe ik nu bijna 18jaar waarvan het grootste gedeelte bij Luchtmobiel en officieel ben ik nu groepscommandant verkenningsgroep in Oirschot. Ik zeg officieel omdat ik ruim een jaar geleden een auto ongeval heb gehad, hierdoor weet ik nog niet of ik ooit nog terug naar mijn eenheid zal gaan.

Als hobby heb ik uiteraard airsoft en dit doe ik nu bijna 12jaar. Een paar jaar geleden heb ik samen met iemand anders Airsoft Kings opgericht echter na 2 jaar liep de samenwerking vast helaas, uiteindelijk verder gegaan met mijn huidige compagnon en maat Odin. Samen hebben we 1,5jaar geleden @irsoft no limit opgericht. Voornamelijk hebben we in Belgie georganiseerd en ook de reizen naar Engeland. Nu hebben ons eigen terrein in Landgraaf, waar we begin Maart onze eerste open skirm hopen te houden.

Nog vragen, stel ze gerust....:)
 
Welkom! Heftig van dat ongeval! Speel je zelf nog wel airsoft of is dat ook nog niet mogelijk? Ben benieuwd naar jullie locatie. Wat is persoonlijk jouw favoriete locatie (hoeft niet perse in NL te zijn)?
 
Welkom. Ik ben zelf net begonnen met de sport. Maar vind het super dat bij ons in zuid limburg een nieuwe locatie word gerealiseerd. Top.
 
Welkom! Ten eerste sterkte nog! Wat voor eenheid was/ben je commandant van? En wat doen die precies? Ik ben zelf altijd geintresseerd in luchtvaart, dus luchtmobiel klinkt al interessant :)

Verder gaaf dat je nu een eigen terrein aan het openen ben, in andere topics zijn hier over al een paar berichten geweest. Wellicht dat jij hier wat duidelijkheid in kan geven. :)
 
Welkom! Heftig van dat ongeval! Speel je zelf nog wel airsoft of is dat ook nog niet mogelijk? Ben benieuwd naar jullie locatie. Wat is persoonlijk jouw favoriete locatie (hoeft niet perse in NL te zijn)?

Persoonlijk vind ik GIVET een van de mooiste terreinen waar ik gespeeld heb, al moet ik zeggen dat ook de organisatie een grote rol speelt in het hebben van fun of niet. Daarmee bedoel ik dan dat het zelfde veld ineens ook door wazige opdrachten van een orga niet leuk is. Helaas zal ik geen hele dag meer kunnen spelen voorlopig. Mijn herstel gaat langzaam, maar goed ik kan nagenoeg alles alleen met mate.

Verder kan ik niet veel over NL terreinen zeggen, puur omdat ik er niet ben geweest of te weinig heb gespeeld. Speel het liefste in BE, denk dan aan The Chambers (crimi-events van Chris en Mike), of Fort de Barchon (Airsoften.be van Dirk) en wat me wel gaaf lijkt is om binnenkort eens naar Wild Mountain te gaan (area57 van Bert)
 
Welkom! Ten eerste sterkte nog! Wat voor eenheid was/ben je commandant van? En wat doen die precies? Ik ben zelf altijd geintresseerd in luchtvaart, dus luchtmobiel klinkt al interessant :)

Verder gaaf dat je nu een eigen terrein aan het openen ben, in andere topics zijn hier over al een paar berichten geweest. Wellicht dat jij hier wat duidelijkheid in kan geven. :)

Luchtmobiel is een eenheid van de landmacht, de boys and girls met de rode baretten. Zelf ben ik genist, ook wel de bouwers en slopers van het leger genoemd. Al moet ik wel zeggen dat ik meer van slopen houdt dan van maken. We werken dan ook veel met mobiliteit en contra mobiliteit. Denk dan aan het leggen van mijn hindernissen of het doorbreken van mijn hindernissen. Op uitzendingen zijn we meestal bezig met de veilige verplaatsing van een eenheid, denk aan het opsporen en vernietigen van IED (improvised explosive devices) ook wel in de volksmond bermbommen genoemd. Het stukje lucht in luchtmobiel is het gedeelte waarin we werken vanuit de lucht, denk aan met heli's verplaatst worden in vijandelijk gebied, een actie doen en weer exfiltreren of als para ingezet te worden.
 
Welkom. Ik ben zelf net begonnen met de sport. Maar vind het super dat bij ons in zuid limburg een nieuwe locatie word gerealiseerd. Top.

Tof dat je bent begonnen met airsoften en ook nog eens limburger bent, wat is jouw favoriete terrein?
 
Luchtmobiel is een eenheid van de landmacht, de boys and girls met de rode baretten. Zelf ben ik genist, ook wel de bouwers en slopers van het leger genoemd. Al moet ik wel zeggen dat ik meer van slopen houdt dan van maken. We werken dan ook veel met mobiliteit en contra mobiliteit. Denk dan aan het leggen van mijn hindernissen of het doorbreken van mijn hindernissen. Op uitzendingen zijn we meestal bezig met de veilige verplaatsing van een eenheid, denk aan het opsporen en vernietigen van IED (improvised explosive devices) ook wel in de volksmond bermbommen genoemd. Het stukje lucht in luchtmobiel is het gedeelte waarin we werken vanuit de lucht, denk aan met heli's verplaatst worden in vijandelijk gebied, een actie doen en weer exfiltreren of als para ingezet te worden.

Gaaf! Bedankt voor de uitleg, de rode baretten ken ik wel! Toevallig zijn momenteel de Genie ons zweefvliegveld in Nistelrode aan het uitbreiden! Volgensmij komen die mannen uit Vught, maar dat weet ik niet zeker. En het IED opruimen lijkt mij behoorlijk heftig, maar wel enorm belangrijk werk!
 
  • Leuk
Waarderingen: Guido van Malde
Tof dat je bent begonnen met airsoften en ook nog eens limburger bent, wat is jouw favoriete terrein?
Ik ben alleen nog bekend met Unit 13. Daar heb ik ook mijn aa aangeschaft. Omdat het cqb is gaat mijn voorkeur naar een korter wapen en toch wilde ik er een die buiten ook goed speelbaar blijft. Ben alleen maar enthousiast dat ik binnenkort 2 verschillende opties heel dicht in de buurt heb .
 
  • Leuk
Waarderingen: Guido van Malde
Welkom op het forum. Heftig van het ongeval maar erg leuk dat je je eigen terrein hebt nu. Ben erg benieuwd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Guido van Malde
Welkom op dit super gezellige forum.:)
Een ongeluk krijgen en daardoor je werk niet meer kunnen doen is KL@T&.:(
Ik hoop op je voorspoedige herstel.
Dat terrein wat je runt in Landgraaf,is dat die met dat kolengruis?o_O
Ik woon in Den Helder,waarom zijn alle toffe locaties zo ver weg?
Nu RSL en C4 niet meer bestaan zit er voor ons in Noord Holland helemaal nx meer.:rolleyes:
Kom gezellig hier een mooi terrein opzetten,ik weet toffe locaties genoeg.:D
Ik heb alleen de know how niet om het zelf te doen laat staan de connecties om de juiste ambtenaren aan te spreken voor vergunningen e.d.:oops:
 
  • Leuk
Waarderingen: Guido van Malde
Welkom Guido :D

Woon in rotjeknor dus de afstand is wel wat lang naar Limboland, echter gaat mij dit niet weerhouden eens een potje te komen knallen op jullie nieuwe veld ;) Misschien tot snel!
 
  • Leuk
Waarderingen: Guido van Malde
Welkom Guido :D

Woon in rotjeknor dus de afstand is wel wat lang naar Limboland, echter gaat mij dit niet weerhouden eens een potje te komen knallen op jullie nieuwe veld ;) Misschien tot snel!

Haha, rotjeknor...die kon ik nog niet :)
Uiteraard ben je welkom, en slapen kan ook. We hebben een heeeel erg groot grasveld, waar snurkers aan de andere kant van het veld mogen slapen :D
 
Welkom op dit super gezellige forum.:)
Een ongeluk krijgen en daardoor je werk niet meer kunnen doen is KL@T&.:(
Ik hoop op je voorspoedige herstel.
Dat terrein wat je runt in Landgraaf,is dat die met dat kolengruis?o_O
Ik woon in Den Helder,waarom zijn alle toffe locaties zo ver weg?
Nu RSL en C4 niet meer bestaan zit er voor ons in Noord Holland helemaal nx meer.:rolleyes:
Kom gezellig hier een mooi terrein opzetten,ik weet toffe locaties genoeg.:D
Ik heb alleen de know how niet om het zelf te doen laat staan de connecties om de juiste ambtenaren aan te spreken voor vergunningen e.d.:oops:

Beetje ver om een terrein te runnen...Maar komt RSL niet meer terug? Dacht dat ze bezig waren om weer open te gaan.
Het zou jammer zijn als er minder terreinen zijn voor de grote aantallen airsofters in NL, maar een echte airsofter laat zich niet kennen, een echte airsofter heeft geen beperking in afstand toch? We gaan dit jaar zelfs weer naar Engeland :)

Een eigen terrein verkrijgen vergt veel moeite en tijd, maar is geen onmogelijke hindernis. Ik zou zeggen, spreek die boys aan van RSL en/of C4 als je daar een mooi terrein voor ze weet en wie weet heb je dan binnenkort toch weer een mogelijkheid dichtbij. Ik denk met onderlinge connecties en de juiste spirit dat we de airsoftsport een stuk groter en fijner kunnen maken.
 
Ik ben alleen nog bekend met Unit 13. Daar heb ik ook mijn aa aangeschaft. Omdat het cqb is gaat mijn voorkeur naar een korter wapen en toch wilde ik er een die buiten ook goed speelbaar blijft. Ben alleen maar enthousiast dat ik binnenkort 2 verschillende opties heel dicht in de buurt heb .

Unit13 is niet echt CQB, dat is gewoon een indoor locatie. We noemen het wel CQB, maar echt CQB terreinen zijn terreinen als Givet. Zeker de moeite daar eens heen te gaan, mits er nog georganiseerd wordt. Unit13 is wel echt mooi, ze hebben het goed voor elkaar. Voor mij is het een terrein dat 1x per jaar een voldoening zou geven, Black out (correct me if i'm wrong) schijnt ook een mooie locatie te zijn, dus daar wil ik zelf ook nog wel eens kijken.
 
Blackout is idd een mooie indoor locatie waar ze binnenkort ook nog een aardig stuk buitenterrein aan gaan koppelen.
Maar kijk naar de foto's en vergelijk dat dan met je eigen ervaring en dan is het toch een stuk kleiner dan je verwacht van de foto's.
Dat gezegd hebbende; ze hebben er ook schietbanen en dat geeft toch een heel andere dimensie aan een dagje daar vertoeven.
En ook nog een 2e indoor ruimte met verdiepingen en kamers waar wij helemaal los gingen.
De moeite waard om daar eens heen te gaan.:)
Wederom jammer dat t voor ons zo'n bar end weg is.
En ja,afstand maakt wel degelijk uit in deze dure tak van sport.
De reiskosten voor ons op jaarbasis lopen behoorlijk uit de klauwen.o_O
Zo erg dat ik minder vaak ga skirmen als er nx bijkomt bij ons in de provincie.:(
 
  • Leuk
Waarderingen: Guido van Malde