Het grote HPA topic

Ja inderdaad.
Misschien iets met de valve of zo.
Ik heb nog een tweede die ik nog nooit gebruikt hebt, wellicht dat die beter af te stellen is.

Ik dacht eerst dat het misschien aan mijn o-ringen lagen, dus een paar maand terug allemaal vervangen en ingesmeerd.
Behalve dan de o-ring op de piston die achter de trigger zit.
Geen geluk, dus terug bij af en weer alles langslopen.

Ik heb nog een EED doe ik moet uittesten.
Als ik de tippmann groep op FB moet geloven, dan zorgt het voor een betere controle of vermindering van de volume/luchtdruk of zoiets?
Ik moet het nog weer een keer opzoeken en lezen.
Volgens mij heeft dit alleen zin met een heavy bolt en een widebore.

Misschien dat ik een pdi 6.10 of een orga 6.13 ga kopen en kijken wat dat doet.

Ik wil jullie wel bedanken voor het meedenken!!
 
Het is een tijd geleden, maarrr ik wou het toch even hier posten.
wellicht dat het iemand ooit kan helpen.
Begin dit jaar had ik hier vertelt dat mijn tippmann een behoorlijk groot fps verschil had en dat ik het zelfs niet onder de 400fps kon afstellen.
Had het een tijd laten liggen om verscheidene redenen.
werk, ff zat van de tippmann, noem maar op.

In elk geval, het probleem was de puncture valve wat zoveel problemen gaf.
Dat is het zilverkleurig onderdeeltje dat de lower met de upper valve verbind.
Ingewikkeld met teflon tape en probleem opgelost.
Verschil van fps is nu niet meer dan 5-10 fps gemiddeld en weer goed af te stellen tot onder de 360 fps met 0.20 bb's.

Ik ga niet met de eer strijken, want ik moet er wel even bij vertellen dat ik in maart uiteindelijk naar bunker 501 ben gegaan.
Een van de jongens daar had ook moeite om er achter te komen wat het probleem nou was, uiteindelijk 3 maand geduurd om er achter te komen.
Was het wachten mij meer dan waard.

Afgelopen zondag bij een Critical Hit event in Gasselte uitgetest en werkt zoals het bedoeld is.
50-60+ meter met een 6.10 inner geloof ik.
Ik ben tevreden.
 

Bijlagen

  • 12386-2.jpg
    12386-2.jpg
    41,3 KB · Weergaven: 350
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Bedankt voor het terugkoppelen! Fijn dat het gelukt is en dat ze je hebben kunnen helpen met de fix!
 
Wat meer info is wel handig, zoals werkt het totaal niet als in batterij aangesloten en er is nul reactie of hoor je wel iets bewegen maar komt er geen lucht uit?
 
Nou zal ik daar maar is naar kijken bedankt al vast

Ja het is moeilijk iets te pin pointen zonder meer info en gezien de M60 P* ook nog eens extra elektronica heeft voor de box mag zou ik het ook niet zo weten. Als het niks doet zal er waarschijnlijk of ergens iets kort sluiten of iets van de elektronica is kapot. Dat is het nadeel van elektronica je kan een DOA hebben :(. Hopelijk valt het nog binnen de garantie of kan je vinden waar het niet werkt.

Heb je het ook al met en zonder de box mag geprobeerd?