Hi!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Niels
  • Startdatum Startdatum

Niels

Member
1 dec 2016
24
7
Trophies
2
Hallo allemaal,

Mijn naam is Niels. Ik ben 20 jaar oud en kom uit Gelderland.

Zoals jullie kunnen zien ben ik nieuw op dit forum, en ook nieuw in de " wereld " van airsoft. Mijn NABV pas had ik al vrij snel binnen en het duurde dan ook niet lang voordat ik mijn eerst airsoft wapen had! Bunker501 heeft mij hierbij geholpen en zoals andere ook al zeiden; De service is top!

Ik ben voor een Colt 1911 blowback gegaan en voelde mijzelf als een kind in een snoepwinkel haha. wat een KICK!

Helaas zijn er bij mij in de buurt weinig tot geen airsoft clubs of fields waar ik mijn airsoft wapen kan gebruiken, dus jullie zullen mij niet snel zien met events/skrims/games, helaas..

Geen lange introductie, dus stel gerust een vraag als je meer wilt weten over mij!

- Niels

Ik weet niet waar in Gelderland je woont, maar er zijn toch wel wat velden om je heen?

In Lelystad is er Balls & Arrows, Arnhem heeft Paintball City geloof ik, Harderwijk heeft Veluwe Airsoft in de buurt zitten... etc etc etc.
Vaak kun je ook wel met iemand meerijden als er iemand in de buurt woont.

Dus wie weet, tot op het veld :D

• Leuk
Waarderingen: Niels
Hallo allemaal,

Mijn naam is Niels. Ik ben 20 jaar oud en kom uit Gelderland.

Zoals jullie kunnen zien ben ik nieuw op dit forum, en ook nieuw in de " wereld " van airsoft. Mijn NABV pas had ik al vrij snel binnen en het duurde dan ook niet lang voordat ik mijn eerst airsoft wapen had! Bunker501 heeft mij hierbij geholpen en zoals andere ook al zeiden; De service is top!

Ik ben voor een Colt 1911 blowback gegaan en voelde mijzelf als een kind in een snoepwinkel haha. wat een KICK!

Helaas zijn er bij mij in de buurt weinig tot geen airsoft clubs of fields waar ik mijn airsoft wapen kan gebruiken, dus jullie zullen mij niet snel zien met events/skrims/games, helaas..

Geen lange introductie, dus stel gerust een vraag als je meer wilt weten over mij!

- Niels

Hallo Niels,

Welkom op dit forum. Ik denk dat ik namens meerdere spreek als ik zeg dat het wellicht verstandig is om in plaats van wapen of geweer het woord replica, AEG of AA te gebruiken. Op deze manier kan er nooit verwarring ontstaan waar wij over praten. Het maakt mij zelf niet zo heel veel uit, maar er zijn een boel mensen in de airsoft wereld die hier erg serieus mee omgaan. Doe met het advies wat je wilt ;)

Je eerste replica dus in huis! Erg vet. Ook al je ook laten vallen op een primary? En zoals Stey ook al aangeeft, genoeg velden in de buurt van Gelderland.

• Leuk
Welkom @Niels ! Leuk dat je even de tijd neemt je voor te stellen.

Een 1911 is een toffe replica ja!!

Zoals @Stey al zegt, in Arnhem zit een locatie, waar je met je 1911 en een paar magazijnen prima terecht zou moeten kunnen!

• Leuk
Welkom bij de club Niels
Er zijn idd genoeg locaties om te skirmen en soms moet je daarvoor
Een stukje rijden. Zou zonde zijn nu je een replica heb en er niks mee gaat doen..

• Leuk
Bedankt voor de reacties!

Ik woon tegen de Duitse grens aan en het dicht bij zijnde veld is inderdaad in Arnhen. Helaas geen gratis OV meer dus ergens naar toe gaan kost al vaak wat geld, gelukkig kan ik met mensen mee rijden dus ik neem aan dat dit goed gaat komen haha!

Ik had al z'n vermoede dat er iemand over zou beginnen, het is inderdaad een Replica, Niels! ;)

Ik zat te denken aan een AK van E&L, maar ben nog erg aan het twijfelen.. een Sniper is ook erg gaaf, alleen raden veel mensen dat mij af als beginnende airsofter. Ik heb het budget om de TM VSR-10 helemaal te upgraden (aan die sniper zat ik te denken), maar wederom; Een twijfel

• Leuk
Waarderingen: Stey en ChaoSState
Een sniper upgraden kan een prijzige hobby zijn/worden, en de gameplay van sniper moet je maar net bevallen. Er zijn echter genoeg spelers die direct met een sniper beginnen en daar niet meer van afstappen. Als het is wat jij denkt dat je wilt, dan moet je het doen. Twijfel je? Ga dan naar een veld, huur een setje en speel een dag. Je weet dan direct of de assault class (verder verhuren ze verder niets geloof ik) iets voor jou is, en zo niet; dan ben je zeker van je zaak met de sniper.

• Leuk
Ik woon zelf ook in Gelderland en ook dicht bij de Duitse grens dus wie weet kunnen we in het nieuwe jaar wel een keer samen gaan.

Qua snipen; tja, het is moeilijk van te voren te bepalen. Ik snipe zelf wel en heb een volledige geupgrade VSR 10 (Bar 10). Ik vind het een gave speelstijl maar het moet je wel liggen. Je moet meer halen uit camouflage en uit stiller kunnen schieten dan de meesten, dan uit het idee dat veel mensen aanvankelijk hebben: dat je veel meer range hebt dan de AEGs. Dat is namelijk een misvatting. Als je de boel goed voor elkaar hebt, heb je misschien max. 20 m effectieve range meer dan een AEG. Meer wordt 't niet.

Snipen moet je naar mijn idee vooral leuk vinden door de voldoening die het kan geven. Iemand in je sights, goed kijken naar de wind, afdrukken.. en dan met die éne BB iemand zo raken dat 'ie verschrikt opkijkt en z'n hit callt. Dat is echt bruut :D

Als je snipen een keer wil proberen, mag je mijn sniper wel een keer uitproberen, mochten we samen een keer op de velden te vinden zijn. Met een niet-geugrade sniper kan je namelijk niet echt ervaren hoe het is, omdat deze echt ver onderdoen voor de geupgrade versies.

• Leuk
Waarderingen: Niels en Stey
Welkom op het forum!

En lees ik het goed? E&L AK? :D :D Dat is een prima replica waar je nooit spijt van zal krijgen. Ik heb er ook eentje en ik ben er helemaal verliefd op. Plus: we need more Russians!
Ik zal ook vaker in Arnhem zijn de komende tijd, en als je nog eens op weg bent naar een skirm en je komt langs Wageningen kan je zo meerijden ^^

• Leuk
Waarderingen: Niels en Stey
Hoi Niels, welkom. Zelf ben ik niet zo van de AK's maar mijn broer heeft er een van E&L. Niets aan gedaan. Dat ding schiet super ver en heel is heel direct en zuiver. Als je het budget hebt? Dan is het een goede overweging.

• Leuk
Welkom!

Succes met bij elkaar zoeken van je gear :)

Groet,
Peter
Dat gaat zeker een hele klus worden, Bedankt Peter!

Een sniper upgraden kan een prijzige hobby zijn/worden, en de gameplay van sniper moet je maar net bevallen. Er zijn echter genoeg spelers die direct met een sniper beginnen en daar niet meer van afstappen. Als het is wat jij denkt dat je wilt, dan moet je het doen. Twijfel je? Ga dan naar een veld, huur een setje en speel een dag. Je weet dan direct of de assault class (verder verhuren ze verder niets geloof ik) iets voor jou is, en zo niet; dan ben je zeker van je zaak met de sniper.

Vandaag met een Bar 10 geschoten van een vriend, helaas niet ge-upgrade maar erg vet. Ik denk dat ik nu zeker ben met wat ik ga kopen :).

Ik woon zelf ook in Gelderland en ook dicht bij de Duitse grens dus wie weet kunnen we in het nieuwe jaar wel een keer samen gaan.

Qua snipen; tja, het is moeilijk van te voren te bepalen. Ik snipe zelf wel en heb een volledige geupgrade VSR 10 (Bar 10). Ik vind het een gave speelstijl maar het moet je wel liggen. Je moet meer halen uit camouflage en uit stiller kunnen schieten dan de meesten, dan uit het idee dat veel mensen aanvankelijk hebben: dat je veel meer range hebt dan de AEGs. Dat is namelijk een misvatting. Als je de boel goed voor elkaar hebt, heb je misschien max. 20 m effectieve range meer dan een AEG. Meer wordt 't niet.

Snipen moet je naar mijn idee vooral leuk vinden door de voldoening die het kan geven. Iemand in je sights, goed kijken naar de wind, afdrukken.. en dan met die éne BB iemand zo raken dat 'ie verschrikt opkijkt en z'n hit callt. Dat is echt bruut :D

Als je snipen een keer wil proberen, mag je mijn sniper wel een keer uitproberen, mochten we samen een keer op de velden te vinden zijn. Met een niet-geugrade sniper kan je namelijk niet echt ervaren hoe het is, omdat deze echt ver onderdoen voor de geupgrade versies.

Ik woon zelf dicht bij de stad Doetinchem in de buurt, wie weet! Zoals ik hier boven al zei; Vandaag geschoten met een bar 10 van een vriend. Erg vet, helaas niet ge-upgrade, maar het blijft toch wel een kick om met een Sniper te schieten. Zoals je zei; Het moet je liggen en ik denk dat het mij ligt. Ik hou erg van als mensen verschikt opkijken als ze geraakt worden door die ene BB (@Youtube videos).

Welkom op het forum!

En lees ik het goed? E&L AK? :D :D Dat is een prima replica waar je nooit spijt van zal krijgen. Ik heb er ook eentje en ik ben er helemaal verliefd op. Plus: we need more Russians!
Ik zal ook vaker in Arnhem zijn de komende tijd, en als je nog eens op weg bent naar een skirm en je komt langs Wageningen kan je zo meerijden ^^

Jazeker, dat lees je goed! Ik hoor er veel goeie verhalen over. Heb een e-mail gestuurd naar Bunker501 (Mijn main airsoft shop) of het mogelijk is om er eentje via hun leverancier te kopen, maar heb nog geen reactie terug gehad. Ik wacht daarop en dan maak ik mijn keuze of het een AK of TM wordt.

Hoi Niels, welkom. Zelf ben ik niet zo van de AK's maar mijn broer heeft er een van E&L. Niets aan gedaan. Dat ding schiet super ver en heel is heel direct en zuiver. Als je het budget hebt? Dan is het een goede overweging.

Bedankt Hans!

Heb al veel goeie verhalen gehoord over de AK's van E&L! Het budget is er, nu alleen nog een shop vinden in de buurt die ze verkopen.

Of je kan LCT overwegen, because cheaper terwijl zelfde kwaliteit.

Klopt, maar is het echt dezelfde kwaliteit als die van E&L? Er moet toch een verschil zijn neem ik aan?

LCT en E&L schelen niet veel in prijs hoor. Enige verschil wat ik zo weet is dat, als je naar de kleine details gaat kijken LCT ak's vaker overeenkomsten vertonen met chinese ak's en E&L met de russische.

• Leuk
LCT en E&L schelen niet veel in prijs hoor. Enige verschil wat ik zo weet is dat, als je naar de kleine details gaat kijken LCT ak's vaker overeenkomsten vertonen met chinese ak's en E&L met de russische.

Van wat ik heb gelezen over Chinese replica's is dat je er beter niet mee te maken kunt hebben haha, dus dan toch maar voor de E&L gaan kwa AK's :)

Gemiddeld kost een E&L 380 (gunfire) euro voor een Gen 2 model en een LCT kan je voor rond de 300 euro (fire-support) gemiddeld thuis hebben liggen. Bij mij is 80 euro gemiddeld toch wel een adequaat verschil om een LCT over een E&L te overwegen.

Van wat ik heb gelezen over Chinese replica's is dat je er beter niet mee te maken kunt hebben haha, dus dan toch maar voor de E&L gaan kwa AK's :)

Hij bedoelt hier niet replica's van een Chinese fabrikant maar van het Chinese model AK oftewel de Type 56 enzovoort, echter weet ik niet zo of deze claim ook werkelijk waar is, omdat je vaak op de AK fan forums leest dat de LCT AK toch net iets realistischer is dan de E&L.

Anyway of je nou een LCT of een E&L haalt beide zijn gewoon hele solide replica's.

Ik sluit me aan bij de mening van Rebelatteck. Je hebt met beide merken kwaliteit in handen. ................En dan ga je daarna weer op zoek naar weer iets nieuws.

• Leuk