Hoe accuraat pang jij?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jan
  • Startdatum Startdatum
Flames en Rebel, er had moeten staan:

1. Alle apparaten met full-auto en single shot OF alleen single shot mogelijkheden, met een mondingssnelheid van maximaal 360 fps => 5 meter
2. Alle apparaten met alleen single shot mogelijkheden, met een mondingssnelheid van maximaal 450 fps => 15 meter
3. Alle apparaten met “Bolt-Action” of S-AEG met minimaal 2 seconden ingebouwde vertraging, met een mondingssnelheid van maximaal 500 fps => 15 meter.

Dat is volgens mij de strekking van het stukje. Het is gewoon niet goed geformuleerd.

Ik deel je mening hoor, Rebel! Maar zoals ik in de eerste alinea aangeef, zijn er valide argumenten waarom men enkel (elektronisch of mechanisch) tot semi-beperkte replica's kan hebben. Het argument 'wat moet je überhaupt met zo'n ding zonder dat het een DMR is' raakt in dat opzicht kant noch wal.

True, ik wist ook wel de redenen ervoor vanwege het andere forum, maar niet iedereen kijkt naar internationale/Europese airsoft regels en mogelijk alleen nationaal en vanuit dat perspectief is het niet voor iedereen meteen logisch waarom je een mosfet programmeert in semi - semi, daarom de opmerking wss over DMR, omdat dit het enige platform (regels) is die zich moet houden aan een safe - semi -semi (2 sec delay). Desondanks heeft iedereen zijn persoonlijke speelstijl en bijvoorbeeld een semi semi lock voor indoor/CQB kan wel heel handig zijn om zelf niet de fout in te gaan. Zelf moet ik nog steeds mijn DSG build afmaken om de grenzen van de max RPS en ultieme trigger response op te gaan zoeken XD.

• Leuk
Waarderingen: Fl4m3s87
Flames en Rebel, er had moeten staan:

1. Alle apparaten met full-auto en single shot OF alleen single shot mogelijkheden, met een mondingssnelheid van maximaal 360 fps => 5 meter
2. Alle apparaten met alleen single shot mogelijkheden, met een mondingssnelheid van maximaal 450 fps => 15 meter
3. Alle apparaten met “Bolt-Action” of S-AEG met minimaal 2 seconden ingebouwde vertraging, met een mondingssnelheid van maximaal 500 fps => 15 meter.

Dat is volgens mij de strekking van het stukje. Het is gewoon niet goed geformuleerd.

Maar dat staat er niet.. volgens de nabv kun je nu pangen op 15m met je shotgun :')

Als iemand mij pangt binnen 5 meter maakt niet zoveel uit hoe of preciese welk richting richting dan neem ik hem gewoon. want je kan zeggen ja had mij geraakt of niet, maar vergeet niet als hij mocht schieten binnen 5 meter dan had hij echt wel meer shoten gelost en die zouden wel raak zijn geweest.

Ik heb vaak genoeg het tegenovergestelde meegemaaakt. Daarnaast overschatten veel mensen hun eigen schietvaardigheid.

Maar dat staat er niet.. volgens de nabv kun je nu pangen op 15m met je shotgun :')
Dat zag ik in de ACN whatsapp groep ook al voorbij komen, maar dat is toch niet wat ze zeggen? Ze hebben toch deze allinea:

Spelers met de volgende airsoft apparaten mogen tussen de 15 meter en de 5 meter niet schieten of “PANG” roepen:
  • alle apparaten met enkel single shot mogelijkheden;
  • alle apparaten met “Bolt-Action” of S-AEG met minimaal 2 seconden ingebouwde vertraging.
Zij moeten hier overschakelen op een ander apparaat of de afstand tot de tegenstander tot binnen 5 meter brengen (de zogenaamde “PANG afstand”).

Onder die twee regels vallen de shotguns toch? Het zijn handelingstechnisch "bolt actions" en single shot apparaten toch?

Wat @Fl4m3s87 zegt is wel een goed punt. Als hij 360 FPS heeft op single only is hij nu dus ook de sjaak. Ook ben ik benieuwd hoe ze dit gaan controleren. Running The Target heeft bijvoorbeeld geen pang regel. Wat is de consequentie voor deze organisatie?

• Leuk
NABV en haar pang regels zijn denknik voor organisaties meer een rode draad dan een absolute regel. Ik denk dat ook binnen de NABV mensen dondersgoed weten wat voor heikel punt de pang-regel is.

En wat betreft hun "verduidelijking" in de nieuwsbrief: gigantisch slecht stuk tekst dat linea recta de prullenbak in kan.

Hoe ik 't lees:
360 fps niet meer schieten vanaf 5m afstand, mag met replica pangen op 5m afstand.
500 fps niet meer schieten vanaf 15m, mag NIET pangen op 15m afstand maar moet switchen naar secondary, daarmee schieten of vanaf 5m pangen.

De nabv heeft het weer eens lekker "duidelijk" neergezet gezien alle interpretaties die er nu al langs zijn gekomen.
Gelukkig leggen ze het op skirm locaties wel goed uit en is er geen discussie over of je op 15m pangen mag of niet.
Van mij mogen mensen op 15m pangen, maar dan krijgen ze een bb terug.

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7 en Stey
@Fl4m3s87
Daar gaat het mij om, en niet te worden be(voor)oordeeld over hoe ik mijn replica gebruik
Dat was ook niet de bedoeling, meer een "huh?"-momentje :)
Maar het is idd vaag, daar geef ik je groot gelijk in ^^

Edit: sorry voor de dubbelpost v.v

• Leuk