Hulp bij starten?

Artilux

Well-Known Member
23 aug 2017
169
93
Trophies
14
Hallo allemaal!

Mijn naam is Rik, 25 jaar oud en woonachtig in Tilburg (NB). Vroeger heb ik veel geschoten met een luchtbuks bij m'n ouderlijk huis. Hierbij heb ik wat schietervaring opgedaan, als ik dit zo mag noemen. Al was het target practice schieten uiteindelijk niet genoeg meer. Ik kwam op een gamebeurs voor het eerst in aanraking met airsoft, aangezien er een standje was met wat replica's. Daarvoor had ik online al wel eens wat gezien. Uiteindelijk jaren op youtube gekeken, ACN gevonden en wikken en wegen, heb ik besloten om maar eens een account aan te maken. Dit omdat ik hoop dat er mensen zijn die beginners op weg kunnen helpen.

Na contact op te nemen met De Voltage te Tilburg kwam ik erachter dat ik zelf met een groep van 8 (Aldus contactpersoon) moet op komen draven zodat spelen mogelijk wordt. Dit werd lastig dus heb ik gekeken naar de mogelijkheid van Dark Forest Ulicoten aangezien dit naar mijn beleving de dichtsbijzijnde locatie is én het outdoor mij enorm aanspreekt.

Het liefste ga ik met een ervaren groep of persoon mee die mij wat kan/kunnen helpen in deze heuze ontgroening! Zodoende komen we bij het vraagteken in de titel. Is er iemand of een team dat mij op sleeptouw wil nemen? Ik kan namelijk niet wachten om het eens te proberen en er achter te komen of airsoften echt zo leuk is als het eruit ziet.

Als er meer tips zijn hoor ik dit graag!

Alvast bedankt :)

• Leuk
Waarderingen: Jan
Hey Rik!

Welkom op het ACN forum.
Je kunt ALTIJD aanhaken bij iemand. Kijk even in het "Skirms" gedeelte van het forum. Hier zie je wie wanneer waarheen gaat. Je kunt je dan ZELF aanmelden bij de organisatie daar zodat je een huursetje kunt huren. Het aanmelden doe je (enkele) dagen van tevoren.

Wie weet tot op het veld!

• Leuk
Waarderingen: Camilo en Pietjepuk123
Welkom op het forum Rik!

Ik kom ook uit Tilburg maar ben zelf ook nog maar een newbie in de sport. Op dit moment ben ik nog eigen gear aan het verzamelen om daar voor het eerst mee te skirmen. (heb al wel 2 keer met een huurkit gespeeld in Den Haag)
Volgens mij kun je het beste een dag bij Dark Forest gaan spelen met een huurkitje, airsoft bij de Voltage lijkt meer gericht op groepen die snel een potje willen spelen (vrijgezellenfeesten en dat soort dingen)
En zoals @Stey al heeft gezegd hou het Skirms board goed in de gaten en dan ga je vast een keer kunnen aanhaken bij andere forumleden :)

Laatst bewerkt:
Welkom op het forum, hier ook een Tilburger :). Ik speel nu 1,5 jaar. Over het algemeen kan je gewoon een skirm zoeken waar een hoop van het ACN forum heen gaan en daar prima aanhaken. Is meestal een goede manier om wat gezellige mensen te leren kennen en ook vaak een hele reeks replica's vast te kunnen houden.

• Leuk
Waarderingen: Stey
Welkom op het forum! Wat de rest zegt idd, en je kan bij elke grote locatie wel een huursetje krijgen. Dit geeft je ook gelijk een wat ander beeld van airsoft dan locaties die alleen maar voor vriigezellenfeesten organiseren.
Je kan hier alles vragen wat je wilt en ik zou zeggen: ga eens mee met een van de skirms waar mede forumleden heen gaan. Dan kunnen ze je gelijk alle ins en outs vertellen ^^

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Hallo Artilux, beginnen is moeilijk, maar er zijn altijd mogelijkheden. Huren bij openbare skirms bijvoorbeeld, of met iemand van hier meegaan. Ik kan nog niks beloven, maar misschien ga ik het weekend van 2-3 september. Als ik ga, zou je mee kunnen.

Welkom op het forum! Je kan altijd aanhaken, zoals hierboven gezegd wordt. Heb zelf ook altijd kunnen aanhaken met de rest en zo nieuwe mensen leren kennen. En ik zou zeggen: stap gerust op mensen af om vragen te stellen en mee te spelen tijdens een skirm. Mensen zijn erg open en behulpzaam ;)

Welkom Rik. Sluit me aan bij wat de anderen reeds over aansluiten hebben gezegd ;)

Zojuist m'n eerste airsoft skirm gedaan. CQB bij Delta Airsoft. Na een kort bericht op facebook een warm onthaal gekregen en m'n eerst ervaring opgedaan.
Ik zit nu als een soort van lieveheersbeest maar dan andersom op de bank met een grijns op m'n gezicht! Super gaaf!
Kan niet wachten om het eens buiten te proberen! Maar de eerste keer was erg geslaagd :)

Nice. Ik vons delta in waalwijk ook wel een leuke plek, zelf was het compleet donkee wat een heel andere ervaring met zig mee bracht.

Leuk te horen dat je het geweldig vond, nu kun je nabv aanvragen :)

Welkom Welkom! En gaaf dat je eerste keer zo goed bevallen is :) Ik zou adviseren om ook nog een keer buiten met een huurkit te spelen voordat je je hele bankrekening gaat plunderen voor deze mooie hobby :)

Welkom op dit gezellige forum en de verslavende wereld van airsoft.

Hallo, ik ben Boudewijn en ik ben verslaafd.

Ik kan alleen nog maar beamen wat de rest heeft gezegt. Sluit lekker aan en geniet er van.

Bedankt voor alle warme welkomsberichten :)

Ik ga zeer binnenkort een outdoor skirm spelen, mocht het dan nog steeds zo goed bevallen weet ik waar ik mij ga inschrijven ;)
Nog een extra pas erbij....

Aanvulling: Vandaag dan eindelijk outdoor geweest. Dark Forest was geweldig en gelijk nieuwe vrienden gemaakt.
Omdat de huur maskers en bril enorm vervelend waren dit maar even nieuw gekocht, samen met een paar handschoenen.
Totaal geen spijt, maar hopelijk volgende keer met een eigen replica of iets wat zuiverder schiet dan de gehuurde replica op Dark Forest.

Toffe dag, leuke spelers en een extreem coole hobby/sport. Mede dankzij de hulp van jullie hier!

• Leuk
Waarderingen: TwanRage
Kijk aan! Snel geregeld haha!

Welkom op ons forum.

Wat heeft nu je voorkeur? Indoor of outdoor?

Kijk aan! Snel geregeld haha!

Welkom op ons forum.

Wat heeft nu je voorkeur? Indoor of outdoor?

Outdoor! Geweldig om door het veld te rennen, langere afstanden, smoke grenades, grote teams.
Indoor CQB was ook leuk, maar ik denk dat outdoor m'n go to is geworden.
Scheelt direct een hoop wondjes en blauwe plekken, aangezien de bb's van verder komen :)

(Stiekem beetje hyped dat je reageert, omdat ik bijna alle video's op youtube heb bekeken!)

• Leuk
Waarderingen: Jan en Stey
@Artilux let wel op dat forum-leden niet direct ACN-leden zijn. De "echte" leden hebben "ACN-lid" onder hun naam staan.