Interesse in Airsoft, wat nu?

Sonar_Owl

Well-Known Member
9 mrt 2018
52
23
Trophies
7
Hallo allemaal,

Een aantal jaar geleden (ongeveer 4) had ik Airsoft voor het eerst gezien en leek mij erg leuk, maar ik was toen nog niet oud genoeg, en had me er dus niet verder in verdiept. Ik was het ook helemaal vergeten totdat ik vorige week Airsoft ergens voorbij zag vliegen op YouTube. Nu ik wel oud genoeg ben heb ik me er dan ook verder in verdiept.
Ik zit nu dus te overwegen om hier helemaal in te duiken, en zou het graag willen uitproberen.
Ik heb begrepen dat je je kan opgeven voor introductie dagen of met iemand als introducé mee kan.
Aangezien ik nog niets heb gezien over een introductie dag zou ik graag als introducé met iemand mee gaan.
Ook hiervoor heb ik een beetje onderzoek gedaan, alleen begrijp ik de gang van zake niet echt helemaal hoe ik dit zou kunnen regelen. Ik had een post gevonden waarin je een template kon invullen en dat iemand je zou benaderen, maar dit was al weer een tijdje geleden dus misschien geld dit niet meer, of wordt niet meer bekeken?
Waarschijnlijk mis ik gewoon ergens iets, maar ik denk ik vraag het toch maar even.
Zou iemand me verder kunnen helpen om Airsoft uit te kunnen proberen?
(P.S. Volgens mij staat dit topic op de verkeerde plek, sorry hiervoor.)

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Sonar_Owl (Wesley Mulder)
(Of hoe je me ook wil noemen :p)

• Leuk
Waarderingen: Jan
Je kan gewoon bij de meeste mensen aanschuiven bij een skirm. Op sommige lokaties moet je ingeschreven worden door de gene met wie je mee gaat en bij sommige orga's doen zij dit voor je.

Mag ik vragen uit welke regio je komt? Maakt het misschien makkelijker om bij mensen aan te haken.

Je kan gewoon bij de meeste mensen aanschuiven bij een skirm. Op sommige lokaties moet je ingeschreven worden door de gene met wie je mee gaat en bij sommige orga's doen zij dit voor je.

Mag ik vragen uit welke regio je komt? Maakt het misschien makkelijker om bij mensen aan te haken.
Natuurlijk mag je dat vragen, ik woon in Aarle-Rixtel (Noord-Brabant). Misschien was ik een beetje onduidelijk. Want ik ken namelijk helemaal niemand in de Airsoft community, en het lijkt me sterk dat ik willekeurig mensen moet gaan aanspreken toch?

Doe ik ook :D

Op het moment dat je ergens een skirm ziet staan op het forum (skirm topics) kan je altijd vragen of je met iemand mee kan als into. En airsofters zijn hele sociale mensen onder de dikke laag camoverf, en zeker hier op dit forum, dus het zou me verbazen als er niet een paar mensen zeggen dat je bij ze aan kan haken.

Zelf woon ik in Wateringen, tegen Den Haag, dus niet echt heel erg dichtbij, maar als je een keer als intro mee wilt wil ik je best inschrijven als mijn intro.

• Leuk
Waarderingen: Sonar_Owl
Welkom, en ik denk dat het geen probleem zou zijn. Naast sociaal zijn willen we iedereen heel graag over onze hobby vertellen. Komt goed. Veel plezier

• Leuk
Doe ik ook :D

Op het moment dat je ergens een skirm ziet staan op het forum (skirm topics) kan je altijd vragen of je met iemand mee kan als into. En airsofters zijn hele sociale mensen onder de dikke laag camoverf, en zeker hier op dit forum, dus het zou me verbazen als er niet een paar mensen zeggen dat je bij ze aan kan haken.

Zelf woon ik in Wateringen, tegen Den Haag, dus niet echt heel erg dichtbij, maar als je een keer als intro mee wilt wil ik je best inschrijven als mijn intro.

Oh oke, ik had niet verwacht dat het op die manier zomaar kon, wel tof. Ik zal zeker rondneuzen bij de skirms (topic). Wie weet zie je me nog een keer ergens rondverschijnen.

Welkom op het forum. En zoals je al begrepen zult hebben, is aanschuiven heel erg makkelijk. Zelf kende ik ook niemand. Ben gewoon in mijn eentje naar een georganiseerd event gegaan waar je een kit kon huren en je teamgenoten zijn gewoon allemaal even enthousiast. Nu zijn we een paar maanden verder, heb nabv pas, mijn eigen replica, ik begin wat gear te verzamelen en inmiddels zijn er in mijn omgeving meerdere dezelfde stappen aan het ondernemen. Het is gewoon een verslaving. Dus bezint eer ge begint hahahaha ;)

Welkom op het forum. En zoals je al begrepen zult hebben, is aanschuiven heel erg makkelijk. Zelf kende ik ook niemand. Ben gewoon in mijn eentje naar een georganiseerd event gegaan waar je een kit kon huren en je teamgenoten zijn gewoon allemaal even enthousiast. Nu zijn we een paar maanden verder, heb nabv pas, mijn eigen replica, ik begin wat gear te verzamelen en inmiddels zijn er in mijn omgeving meerdere dezelfde stappen aan het ondernemen. Het is gewoon een verslaving. Dus bezint eer ge begint hahahaha ;)
Bedankt voor de reactie, heb je misschien een goede suggestie qua event? Ben benieuwd of ik ook zo verslaafd raak. :D

Maar laat je ook niet gek maken. De mogelijkheden van de sport zijn grensloos. En bij de buren is het gras altijd groener. Ook zonder veel poeha kun je een leuke skirm hebben

Maar laat je ook niet gek maken. De mogelijkheden van de sport zijn grensloos. En bij de buren is het gras altijd groener. Ook zonder veel poeha kun je een leuke skirm hebben
Dat gek maken zal wel meevallen, ik kijk wel eerst even de kat uit de boom. Toch bedankt voor de waarschuwing.

Dat gek maken zal wel meevallen, ik kijk wel eerst even de kat uit de boom. Toch bedankt voor de waarschuwing.

Als eerst: Welkom!

Mijn aller eerste skirm was bij balls and arrows in lelystad! die hebben daar altijd voldoende huurkits!
Nu heb ik pas met een introducee meegedaan aan de beginners skirm van B&A en dat was echt interessant!
Ik had mijn persoonlijke gear mee en nog een man of 10 hadden dat. de rest waren mensen met huurkits die het voor het eerst gingen spelen!

misschien (mits de reistijd geen issue is) een idee om je hier bij aan te melden?
http://www.ballsandarrows.nl/airsoft/open-skirm-aanmelden
de 21ste van april is het volgende event!
tijdens het event krijg je uitleg van de marshalls, speel je wat verschillende games en opdrachten. erg leuk voor een eerste keer en geeft voldoende indruk om airsoft te leren kennen! ook is de sfeer enorm relaxed omdat je met meerdere "noobs" bent.

uiteindelijk is het aan jezelf maar ik raad dit event enorm aan!

• Leuk
Welkom op het forum! Zoals de meeste inmiddels al hebben gezegd, gewoon lekker op de bonnefooi naar een skirm, wel vantervoren een huurkitje reserveren als je nog geen eigen gear / replica hebt, en gewoon lekker mee gaan doen met de rest van de malloten. :D

Als eerst: Welkom!

Mijn aller eerste skirm was bij balls and arrows in lelystad! die hebben daar altijd voldoende huurkits!
Nu heb ik pas met een introducee meegedaan aan de beginners skirm van B&A en dat was echt interessant!
Ik had mijn persoonlijke gear mee en nog een man of 10 hadden dat. de rest waren mensen met huurkits die het voor het eerst gingen spelen!

misschien (mits de reistijd geen issue is) een idee om je hier bij aan te melden?
http://www.ballsandarrows.nl/airsoft/open-skirm-aanmelden
de 21ste van april is het volgende event!
tijdens het event krijg je uitleg van de marshalls, speel je wat verschillende games en opdrachten. erg leuk voor een eerste keer en geeft voldoende indruk om airsoft te leren kennen! ook is de sfeer enorm relaxed omdat je met meerdere "noobs" bent.

uiteindelijk is het aan jezelf maar ik raad dit event enorm aan!
Oh bedankt, dit ziet er zeer belovend uit. Aangezien het pas in april is kan ik ook gelijk even wat extra sparen voor reiskosten (en eventueel later voor gear).

Welkom op het forum! Zoals de meeste inmiddels al hebben gezegd, gewoon lekker op de bonnefooi naar een skirm, wel vantervoren een huurkitje reserveren als je nog geen eigen gear / replica hebt, en gewoon lekker mee gaan doen met de rest van de malloten. :D
Zal ik zeker doen, ik ben sowieso al wel een malloot dus past er goed bij. :D