Is er nog een dwingende noodzaak voor de VOG?

Per 2014 mag iedereen vanaf de leeftijd van 6 jaar,
een replica VRIJ in zijn of haar bezit hebben, er is Geen VOG nodig.
Is er voor airsoft dan nog wel een dwingende noodzaak voor de inmiddels kostbare VOG aanvraag?

2017 en 3 jaar na de invoering van
- europees de speelgoedrichtlijn
de vrije handel en vrij in bezit mogen hebben van ruim 20x verschillende echt gelijkende modellen replicas en daarnaast heel veel ander speelgoed, alle zijn voorzien van CE keur.

2017 en 2 jaar na invoering van
- europees de onklaar gemaakte deco arms
vrij in bezit mogen hebben van echte w@pens en onderling tussen particulier vrij verkocht mogen worden mits voorzien van EU certificaat, is er een onbeperkte keuze mogelijkheid ontstaan.

1)
Art 11 EVRM: 1. Een ieder heeft recht op vrijheid van vreedzame vergadering en op vrijheid van vereniging, met inbegrip van het recht met anderen vakverenigingen op te richten en zich bij vakverenigingen aan te sluiten voor de bescherming van zijn belangen.

2. De uitoefening van deze rechten mag aan geen andere beperkingen worden onderworpen dan die, die bij de wet zijn voorzien en die in een democratische samenleving noodzakelijk zijn in het belang van de nationale veiligheid, de openbare veiligheid, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, voor de bescherming van de gezondheid of de goede zeden of de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen. Dit artikel verbiedt niet dat rechtmatige beperkingen worden gesteld aan de uitoefening van deze rechten door leden van de krijgsmacht, van de politie of van het ambtelijk apparaat van de Staat.

Dus u mag niet verplicht worden om lid te zijn van een vereniging. Geen verplicht KNSA, geen verplicht NABV. Hierbij is de Nederlandse wetgeving in strijd met de Europese wetgeving. Waarbij officieel de Europese wetgeving de hoogste is.

Note: doordat aa's niet om te bouwen zijn tot een echt vuurw4pen is lid 2 niet van toepassing. De reden voor afdreiging is ook niet mogelijk ivm de CE keur waarbij men echtlijkende kan kopen met CE om af te dreigen. Net zoals dit kan met niet CE gekeurde.

2)
Een burger organisatie mag eigenlijk geen w4penverlof afgeven. Dus dat de NABV je de pas leverd is indirect een w4penverlof omdat je dan w4pens uit cat I mag bezitten

3) het door de overheid verplichten om te betalen aan een burger organisatie (is een mooi woord voor maar ben m ff kwijt) mag ook niet. Is zelfs strafbaar in de wet.

Ik zal komende week ff dieper hier op in gaan
Heb nog meer stof liggen. Het liefst heb ik Belgisch model. Vrijwilling lid van airsoft vereniging en verkoop vanaf 18+. Dat gaat al jaren goed en de NABV kan dan nog steeds onze belangen verdedigen en men kan ook nog steeds lid van de NABV zijn als men dat WIL.

• Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Over dat niet om te bouwen stukje: die aa's zijn er dus wel. Meest recente model die dat kon was de aps cam870 icm met angry gun steel kit.

Verder zijn die argumenten al eerder genoemd en volslagen kansloos. Enigste wat je ermee bereikt, zou je gaan procederen, is dat je airsoft in Nederland vaarwel kunt zeggen. Een gevalletje van de overheid die zegt: take it or leave it

Enigste wat je ermee bereikt, zou je gaan procederen, is dat je airsoft in Nederland vaarwel kunt zeggen. Een gevalletje van de overheid die zegt: take it or leave it

Dit inderdaad, als we nou eens stoppen met zeiken om een paar tientjes en gewoon blij zijn dat we überhaupt mogen airsoften in Nederland.
Dan koop je dat ene stukje gear gewoon een dag later.

En om eerlijk te zijn vind ik de huidige regel set niet eens zo vervelend.
Op deze manier scheiden we het kaf van het koren, en krijgen we alleen mensen in de sport die oprecht de moeite en tijd er in investeren.

Ik ben al blij dat we inderdaad mogen airsoften in nederland, de regels kunnen nog strenger zijn als ze willen. Minder fps, verbieden van red dots, scopes, opsturen van replica niet toegestaan etc (kijk naar Belgie/Duitsland).

Ik hoor af en toe ook dat de minimum leeftijd naar beneden moet, nou doe maar niet. Als ik kijk naar Amerikaanse airsoft filmpjes zie ik jochies van 12-13 jaar airsoften tussen de volwassen mensen. Nou ik moet er niet aan denken dat ik jochies van 12 op de velden zie in Nederland, en dan nog eens discussiëren met pubers over wel of geen hit, of wel of geen pang brrrrrrr... moet er niet aan denken!

Ik vraag me alleen af wat het jouw als OP boeit, gezien je zelf niet meer eens de sport beoefent? Je bent er niet mee bezig maar haalt alleen dit soort onderwerpen aan en roept allerlei dingen die nergens worden bevestigd, daarbij hebben we niks aan deze discussie, het is een menings kwestie, dus een concreet antwoord krijg je er toch niet op, behalve van de NABV als die het zouden aanpassen of juist niet.

Beetje jammer deze opmerking
u wil continu een tweestrijd creeren tussen skirmers en IAPS omdat IAPS geen onderdeel van airsoftsport zou zijn

Laatst bewerkt:
Dat ik vaker schrijf over wet wijziging met name rond de CE die er mogelijk aan gaan komen en dat mijn focus breder is dan de koker visie, dit komt door mijn interesse in een breder vakgebied. Met andere woorden zie mij zelf niet als een eenheidsworst die alleen bezig is in zijn eigen wereldje en alleen zijn eigen plasser achterna loopt. (navelstaarders onder u)
Dit gezegd hebbende,
Voor Airsoft ben juist een voorstander van strengere regels en voorkeur van een psychologische test tezamen met een medisch keuring
En de regels rond airsoft volledig gelijk te trekken met de reglementen van RS. Van mij mag de contributie omhoog naar 125,00 of 150,00 per jaar Want daarmee voorkom je dat kwaad willende onze hobby gaan gebruiken ......... om aan replicas te komen en dan hou je de hobby vrij van tuig. Maar ook verlost van de verhitte discussies over de HIT nemen op de skirm velden........... en dat de man met de breedste schouders, duidelijk zichtbare tatoes en de grootste b*k gelijk krijgt omdat niemand zijn mond durft open te trekken. Met strenge regels behoort dat voor eens en altijd tot verleden tijd...

Pleit voor meer en strenger toezicht, maar dan op alles binnen de WWM en niet alleen strenger binnen airsoft.
En soms worden oude regels ingehaald door vernieuwing van de WWM

IAPS
IAPS is ander volk met andere mentaliteit omdat meer persoonlijk is en mensen dichter bij elkaar staan
Met IAPS schiet je niet op elkaar, maar op een object of roos.
Daarnaast zijn er ook verzamelaars

Strengere regels oke maar geen semi overheid/particuliere vereniging die zich ermee bemoeid. Leg het dan volledig in de handen van de overheid. Dan heb ik er meer vertrouwen in dan nu.

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
- Heel lang verhaal -

Zoals ze hier down under zeggen: You feelin alrighty mate?

Sorry dat ik het zeg: maar wat een domme argumenten. De breedste en met duidelijke zichtbare tattoo's heeft het eind woord op een skirm? Dan moet je misschien eens naar een ander veld gaan, in de 3 jaar dat ik speel heb ik dat werkelijk nog nooit mee gemaakt. Ik heb nog nooit een argument gewonnen van een marshall (uberhaupt nooit gehad) omdat ik helemaal onder de tattoo's zit.

"Met andere woorden zie mij zelf niet als een eenheidsworst die alleen bezig is in zijn eigen wereldje en alleen zijn eigen plasser achterna loopt."

Maar wel iedereen die tattoo's en of "brede schouders" heeft over een kam scheren

Sorry schoot me ff in 't verkeerde keelgat
/ontopic

Contributie omhoog heeft geen nut. Als mensen kwaad willen met een replica rijden ze voor 60eu naar belgie, kopen ze daar een replica en nemen ze die mee terug naar NL. Zijn ze zelfs nu goedkoper uit dan lid te worden van de nabv. Het zal nooit waterdicht worden.

Het eenige wat ik graag zou willen zien veranderen zoals al eerder benoemt: geen Vog verkrijgen -> niet kunnen aanmelden als intro. Denk alleen niet dat dit zal gaan gebeuren. Teveel administratief werk om dat allemaal voor elkaar te krijgen.

Verder is het systeem zoals het nu is prima. Wat is die 80 euro nou per jaar, als je kijkt naar wat de gemiddelde airsofter uitgeeft :p Het is ook geen onverwachte kosten post die je opeens tegenkomt.

Vind het inderdaad prima zoals het is, ben inmiddels al bijna 3 jaar lid , krijg je automatich bericht als je weer een nieuw VOG moet aanvragen ?

Voor het contributie geld zou ik wel bijvoorbeeld een soort skirm blad willen krijgen het feit dat ze zo,n blad hadden en om vage redenen maar in trokken vond ik een slechte zaak .

Verder verdomd blij dat ik het nog mee mag maken dat dit gelegaliseerd is.

Dat is me het bedrag wel waard verders .

Robin

Neem niemand kwalijk als u niet op de hoogte bent of niet geïnteresseerd bent over wijziging in wet en regelgeving
Indien ik juist ben geinformeerd, was vanuit justis de VOG geen eis en indien ik correct ben geinformeerd is de VOG ingevoerd vanuit de NABV

Nogmaals de kern van het verhaal
Het is wachten op de versoepeling van (nieuwe) wet en regelgeving omtrent BB guns tot 1 Joule, welke gelijk getrokken wordt met de EU regulations in de landen om ons heen.
De wijziging zou voor december 2017 in Nederland ten uitvoer worden gebracht maar is nog even uitgesteld.

dont kill the messenger

Laatst bewerkt:
De info die ik hoorde was ook voor verwachting eind '17 maar kon ook later worden door nog geen nieuw kabinet.

Daar ben ik het helemaal mee eens !
Ja, een verklaring omtrent gedrag is nog steeds nodig. Ik wil eigenlijk niet spelen tegen mensen die veroordeeld zijn voor gewapende overvallen, vuurwapen gevaarlijk zijn/waren of andere "gekke dingen" hebben gedaan.

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Het is goed zals het is ben ik dan een eenheidsworst ?

Deze sport is voor mij meer dan een hobby , het is mijn uitlaatklep , weg van het alledaagse , na een moeiilijke tijd helpt het mij weer om onder de mensen te komen .

Hoe sommige mensen makkelijk praten over verhogen van dit en van dat , die hebben misschien een dikkere portomonee , ik zeg maar eerlijk ik moet elke cent omdraaien om de contributie en een skirm te kunnen betalen .

Robin

• Leuk
Waarderingen: Roy Pie
Neem niemand kwalijk als u niet op de hoogte bent of niet geïnteresseerd bent over wijziging in wet en regelgeving
Indien ik juist ben geinformeerd, was vanuit justis de VOG geen eis en indien ik correct ben geinformeerd is de VOG ingevoerd vanuit de NABV

Nogmaals de kern van het verhaal
Het is wachten op de versoepeling van (nieuwe) wet en regelgeving omtrent BB guns tot 1 Joule, welke gelijk getrokken wordt met de EU regulations in de landen om ons heen.
De wijziging zou voor december 2017 in Nederland ten uitvoer worden gebracht maar is nog even uitgesteld.

dont kill the messenger

Nog steeds van niemand geen bron gezien dus ik neem dit verhaal tot die tijd met een zeer grote korrel zout.
Verder verandert er dan nog steeds niks, gezien de bij ons gehanteerde skirmlimiet van 360/450/500 fps. Al dit zit ruim boven de 1J.
Dan kunnen er (als het allemaal waar is en ook doorgaat) dadelijk wellicht nabv loze mensen zijn met onder de 1J replica's, deze mogen dan niet op skirms komen waar nabv leden spelen met boven de 1J replica's.

• Leuk
Als ik nieuws heb wat wel airsoft gerelateerd is van de wwm en het mag naar buitwn komen wil ik het gerust delen hier. Maar nu is er niks (ook niet wat gehein gehouden moet worden)

Een schot voor een open doel zonder iemand te willen raken of hoofd te stoten :)
NABV had het idee dat vog nodig is en van de jaarlijkse contributie kan de NABV voor haar leden de vog betalen?

• Leuk