Me zelf Voorstellen Nieuw in de Airsoft.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tolga
  • Startdatum Startdatum

Tolga

Member
7 nov 2017
12
3
Trophies
2
Beste leden ,

ik zal me even voorstellen.

Ik ben Tolga uit Alkmaar 27 jaar.

ben sinds vorige maand in het bezit van een NABV pas en een replica

ik heb een volledige uitrusting. Kleren en bescherming
een Classic Army M4 long barrel
en een GBB 911 colt

dus volgens mij klaar voor mijn eerste Skirm

ik heb nog nooit meegedaan aan een SKIRM
wat ik dus zeker wel van plan ben !!

hoor graag wat advies waar ik kan beginnen.
wat leuk is voor een beginner.?

elke info en tip is welkom !

hoor graag van julie

vriendelijke groet.

Tolga

• Leuk
Waarderingen: Hertenvacht en Jan
Hey! Welkom,

Leuk dat je al wat gear bij elkaar hebt. Mijn eerste skirm van Bunkerhil en dan meteen een weekend. Ik vond dat eigenlijk de perfecte start, een mooi veld en je leert een aantal mensen van het forum kennen vooral omdat het dus 2 dagen is. Verder is de ACN introdag altijd een leuke skirm om te beginnen maar die heb je helaas net gemist. Bij NABV kan je zien welke evenementen gepland staan voor de komende tijd daar kan je dus kijken of er iets in de buurt is. En als je iets gevonden hebt kan je altijd op het forum bij Skirms aangeven dat je daarheen gaat. Dan zijn er misschien nog andere die ook die richting op gaan!

Nog een tip, weet je hoe hard je eigen replica's schieten? Ze mogen namelijk maximaal 360FPS schieten voor een skirm. Er is niks vervelender dan dat je aankomt en je replica te hard schiet en dus niet mee mag doen. Dit kan je eventueel testen met een Chrono, er is een topic waar namen van leden staan die er eentje hebben en die geleend mag worden.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Hey Bedankt voor je reactie !

ja ik ben 4 maanden geleden al begonnen om langzamerhand mijn GEAR bij elkaar te slepen.
wat ik nu dus allemaal al heb :
CA M4 Longbarrel met richtkijker Red dot.
911 full metal
Tactical helm mich.
midcap magazijn 100 bb's
highcap magazijn 300 bb's
2x magazijn voor hand replica 16 bb per magazijn
een Goggle van Valken.
sling
balaclava
mesh mond masker.
tactical gloves.
crispi Boots/kisten.
woodland broek.
zwarte tactical jasje.

ik kan niet wachten om mijn eerste Skirm uit te kiezen.

dat over bunkerhill

blijf je daar dan slapen ? aangezien het een hele weekeind is of moet ik op en neer ?

gr

Hey Bedankt voor je reactie !

ja ik ben 4 maanden geleden al begonnen om langzamerhand mijn GEAR bij elkaar te slepen.
wat ik nu dus allemaal al heb :
CA M4 Longbarrel met richtkijker Red dot.
911 full metal
Tactical helm mich.
midcap magazijn 100 bb's
highcap magazijn 300 bb's
2x magazijn voor hand replica 16 bb per magazijn
een Goggle van Valken.
sling
balaclava
mesh mond masker.
tactical gloves.
crispi Boots/kisten.
woodland broek.
zwarte tactical jasje.

ik kan niet wachten om mijn eerste Skirm uit te kiezen.

dat over bunkerhill

blijf je daar dan slapen ? aangezien het een hele weekeind is of moet ik op en neer ?

gr

Ziet er goed uit, je bent dus al redelijk voorbereid!

Bij bunkerhill is genoeg ruimte om je tentje op te zetten, misschien is het in deze tijd van het jaar wel wat koud. Eventueel slapen in de auto is ook mogelijk! De meeste mensen komen vaak op vrijdag avond vanaf een uur of 19:00 aan. Dan heb je de dag erna rustig de tijd om wakker te worden en je voor te bereiden!

Vergeet ook geen Hitvesje, of reflecterend hesje voor als je dood bent.

Ziet er goed uit, je bent dus al redelijk voorbereid!

Bij bunkerhill is genoeg ruimte om je tentje op te zetten, misschien is het in deze tijd van het jaar wel wat koud. Eventueel slapen in de auto is ook mogelijk! De meeste mensen komen vaak op vrijdag avond vanaf een uur of 19:00 aan. Dan heb je de dag erna rustig de tijd om wakker te worden en je voor te bereiden!

Vergeet ook geen Hitvesje, of reflecterend hesje voor als je dood bent.

Hey ja dat klinkt zeker goed ! ik denk dat ik me maar ga aanmelden voor de bunker hill !
en dan hopen dat ik wel gezellig word opgevangen zodat ik de overige tijd lekker informatie kan ophalen van de mede ervaren spelers.
owja een Tactical vest heb ik ook in mijn bezit.

alleen een hit vestje ( reflecterend hesje ) voor als ik gehitt ben heb ik niet
wist ook niet dat je deze nodig had. dus Dank voor je tip !

kan ik deze gewoon halen bij een airsoft winkel ?
of kan ik ook een geel reflectie vesje gebruiken wat ik in de auto heb liggen ? voor noodgevallen. heb er wel meerdere van namelijk.

gr

Welkom op het forum, een vestje kan van alles zijn dus ook gewoon die je voor nood in de auto hebben liggen, kan zelfs een gekleurde doek zijn, zolang het maar duidelijk is. Ik zou wel even op letten dat je replica sub 360 FPS schiet zoals Niels al aangaf.

Hey ja dat klinkt zeker goed ! ik denk dat ik me maar ga aanmelden voor de bunker hill !
en dan hopen dat ik wel gezellig word opgevangen zodat ik de overige tijd lekker informatie kan ophalen van de mede ervaren spelers.
owja een Tactical vest heb ik ook in mijn bezit.

alleen een hit vestje ( reflecterend hesje ) voor als ik gehitt ben heb ik niet
wist ook niet dat je deze nodig had. dus Dank voor je tip !

kan ik deze gewoon halen bij een airsoft winkel ?
of kan ik ook een geel reflectie vesje gebruiken wat ik in de auto heb liggen ? voor noodgevallen. heb er wel meerdere van namelijk.

gr

Goede keuze! wat rebel zegt het vestje maakt niet uit zolang het reflecterend is. En gezelligheid is Bunkerhill een van de beste er is meestal een vaste groep van ACN leden en in het begin is het misschien een beetje akward, maar na zo'n weekend spelen ken je iedereen wel!

Welkom op het forum, een vestje kan van alles zijn dus ook gewoon die je voor nood in de auto hebben liggen, kan zelfs een gekleurde doek zijn, zolang het maar duidelijk is. Ik zou wel even op letten dat je replica sub 360 FPS schiet zoals Niels al aangaf.

Hey ja daar ben ik wel goed van op de hoogte. over de FPS waarde van de Replicas.

volgens de airsoft winkel waar ik ze heb gekocht ( SHOGUN ) schieten beide apparaten 330 FPS dus zit ruim onder de grens.
nou dat scheelt weer een paar euro. zal de reflectie doek ook in me tas doen.

naja ik hoop vele jaren mee te mogen draaien in de airsoft wereld. wie weet word ik ook wel een vaste mankracht van het ACN haha.

bedankt de tips heren !

gr

Hey ja daar ben ik wel goed van op de hoogte. over de FPS waarde van de Replicas.

volgens de airsoft winkel waar ik ze heb gekocht ( SHOGUN ) schieten beide apparaten 330 FPS dus zit ruim onder de grens.
nou dat scheelt weer een paar euro. zal de reflectie doek ook in me tas doen.

naja ik hoop vele jaren mee te mogen draaien in de airsoft wereld. wie weet word ik ook wel een vaste mankracht van het ACN haha.

bedankt de tips heren !

gr

Toch zou ik de FPS even laten checken, want die indicaties op de site kloppen vaak niet. En better be safe then sorry!

Welkom welkom :)

Top dat je je gear al hebt :) Ik had wel een vraagje over jouw magazijnen.. Heb je alleen 1 midcap en 1 highcap? Daarmee ga je het mogelijk niet redden een hele ochtend skirmen. Zeker niet als je net begint en je nog lekker triggerhappy bent :)

Ik schoot in het begin 5 midcaps van 150 BB's weg in een ochtend. Nu doe ik het wat rustiger aan omdat mijn replica ook accurater en beter is.

Top dat je je gear al hebt :) Ik had wel een vraagje over jouw magazijnen.. Heb je alleen 1 midcap en 1 highcap? Daarmee ga je het mogelijk niet redden een hele ochtend skirmen. Zeker niet als je net begint en je nog lekker triggerhappy bent :)

Ik schoot in het begin 5 midcaps van 150 BB's weg in een ochtend. Nu doe ik het wat rustiger aan omdat mijn replica ook accurater en beter is.

Kan inderdaad weinig zijn, maar trigger happy is meestal niet heel goed. misschien is weinig magazijnen wel een extra middel om zuinig te zijn met je BB's :) En zo niet je locatie weg te geven.

Hoi Tolga, Leuk een mede Alkmaarder aan te treffen. Wellkom hier! Zover ik weet zijn wij de enige 2 airsofters uit Alkmaar op dit forum. Ik heb vorige maand een team opgericht. Noord Holland Airsoft Squad. Op 26 nov is een deel van het team aanwezig bij de skirm van RSL in Assendelft. (lekker dichtbij) Mocht je zin hebben om mee te doen? dan ben je van harte welkom. Onze groep speelt laagdrempelig, eens in de maand. Met als doel plezier, eerlijk spel en respect voor alle deelnemers.

Mocht je ergens hulp bij nodig hebben, ook dan horen we het graag!
Groet, Hans

Hoi Tolga, Leuk een mede Alkmaarder aan te treffen. Wellkom hier! Zover ik weet zijn wij de enige 2 airsofters uit Alkmaar op dit forum. Ik heb vorige maand een team opgericht. Noord Holland Airsoft Squad. Op 26 nov is een deel van het team aanwezig bij de skirm van RSL in Assendelft. (lekker dichtbij) Mocht je zin hebben om mee te doen? dan ben je van harte welkom. Onze groep speelt laagdrempelig, eens in de maand. Met als doel plezier, eerlijk spel en respect voor alle deelnemers.

Mocht je ergens hulp bij nodig hebben, ook dan horen we het graag!
Groet, Hans
Hey

Dank voor je warme welkom.

Lijkt me leuk ! Om een start te maken met mede alkmaarders. !
En in de buurt natuurlijk !

Moet ik daar nog wat voor doen ?
Hoe meld ik me aan ?

Gr

Zulke tips hoor ik graag ik moet dat natuurlijk allemaal ervaren.

Maar ik zal van de week wel even 2 extra midcaps magazijnen erbij halen !

Gr

• Leuk
Waarderingen: Crumble
Toch zou ik de FPS even laten checken, want die indicaties op de site kloppen vaak niet. En better be safe then sorry!
Ik ga vrijdag even naar die schietbaan om mijn AA aftestellen ik zal daar gelijk de fps ff laten meten want ik heb er ook een extra batterij bij gekocht van 1600 en naar mijn gevoel lijkt het alsof hij hiermee harder schiet dan de orginele batterij

Dank.voor je tip

Ik ga vrijdag even naar die schietbaan om mijn AA aftestellen ik zal daar gelijk de fps ff laten meten want ik heb er ook een extra batterij bij gekocht van 1600 en naar mijn gevoel lijkt het alsof hij hiermee harder schiet dan de orginele batterij

Dank.voor je tip

Meer Mah zou na mijn idee niet kunnen zorgen voor meer kracht. Als je een 11.1Lipo gekocht hebt kan je wel sneller schieten en een betere trigger response. Klinkt goed maar zonder een goed onderhouden gearbox sloop je de gearbox als je dat doet. :)

Meer Mah zou na mijn idee niet kunnen zorgen voor meer kracht. Als je een 11.1Lipo gekocht hebt kan je wel sneller schieten en een betere trigger response. Klinkt goed maar zonder een goed onderhouden gearbox sloop je de gearbox als je dat doet. :)

Haha naja ik denk dan dat het aan mij ligt.

Ik had wel uitleg gekregen over een lipo batt maar ik heb die niet gekocht

Deze was 24.95 en de verkoper zij dat het de zelfde was alleen van iets betere kwaliteit.