N00b al3rt

• Onderwerp starter Onderwerp starter donz
  • Startdatum Startdatum

donz

New Member
26 jul 2015
3
0
Trophies
1
Beste airsofters,

Weer een nieuweling erbij op het forum, ik dacht ik stel me hier ook maar even voor. De naam is Patrick, 36 jaar, en woon in Veenendaal met mijn vrouw, 2 kinderen en 1 die nog onderweg is (raak schieten buiten de baan lukt in ieder geval prima ;) Heb Marketing en Communicatie gestudeerd, maar na een aantal jaren in 'de reclame' kwam ik uiteindelijk terecht in de IT, consulting gedaan, adjunct bij een kleine consultancy tent geweest en ben nu alweer een aantal jaar global program manager bij SAP. Ik heb totaal geen airsoft kennis of ervaring, wel eens paintball gespeeld natuurlijk en in het verleden 1 keer een hele gave simulatie gedaan waarbij een 'topcrimineel' zich schuil hield in een kraakpand. Na observatie met het team een tactisch plan bedacht, met de auto het open terrein op, deuren open en ernaast lopen, met geleende ME schilden wat meer bescherming en het huis binnen dringen, kamers clearen en op zoek naar de kingpin. Eén van de leukste dingen die ik ooit gedaan heb.

Ik kom nu bij airsoft terecht omdat ik al zolang ik me kan herinneren (nou ja, vanaf zo 1994) fan ben van de P90 (ik begrijp dat de meningen erover in de Airsoft wereld nogal uiteen lopen ;) en zo af en toe Googlede ik of ik er geen replica van zou kunnen kopen. Ik heb er w/s sinds 2013 niet meer op gezocht want mijn zoekopdracht van afgelopen vrijdag leverde het resultaat op dat ik, via een paar klikken op de website van ACN terecht kwam. Daar kwam ik erachter dat ik me, door het harde werk van de NABV, nu kon verheugen op het feit dat die P90 replica er éindelijk kan gaan komen! Gelijk NABV aanvraag in gang gezet (nu wachten op VOG) en gaan neuzen waar ik in NL het airsoften een keer kan gaan proberen. Ik moet nog kijken wanneer ik die eerste skirm doe, ga denk ik komend weekend naar Balls and Arrows (als ze inmiddels niet vol zitten) of de 16e naar de n00b dag. Ik heb me in ieder geval opgegeven voor de TTD van Airsoft Heaven (13 September), leek me ook leerzaam en een leuk event om wat mensen te leren kennen.

Qua gear, zoals gezegd, zal het wa... de replica, sorry, ;) primary in ieder geval een P90 worden. Secondary w/s een M92F (KJW). Ik heb in ieder geval na het lezen van alle adviezen en ervaringen al geinvesteerd in deugdelijke schoenen, een veiligheidsbril en een molle vest met basis pouches en om te starten goedkoop een Airforce ABU op de kop getikt.

Hoop jullie binnenkort een keer tegen te komen!

Patrick

Welkom op ons forum en mijn complimenten voor de juiste volgorde van prioriteiten.

De bril is gelijk de belangrijkste aanschaf en dat je daar al gelijk mee bezig bent getuigd van verantwoordelijkheid.

En goede schoenen is ook zoiets waar toch nog wel wat beginnende airsofters niet direct bij stilstaan.

V.O.G.al in de pijplijn en aansluitend de NABV-aanvraag doe je ook niet verkeerd.

We hebben ze hier wel eens andersom horen binnenkomen.

Je keuze voor de P90 is als eerste replica wel een apart geval.

Wel lekker als je van plan bent veel indoor/cqb te spelen.

Kijk wel goed naar welk merk je aanschaft.

Niet alle P90's zijn kwalitatief goed genoeg om er ook buiten mee te skirmen.

Dan zal je toch eerst flink moeten gaan upgraden.

De betere merken voor de P90 zijn o.a.King Arms,Tokyo Marui,Classic Army.

Die zullen het buiten de cqb-terreinen ook goed doen.

Ze zijn wel duurder maar dat zie,voel en merk je er wel aan af.

Succes met je keuze en hopelijk tot gauw ergens op de velden.

Hey, welkom mede P90 fan.

Ik heb zelf een P90 van King Arms en dat ding is uiterst stabiel en heel accuraat. Bij mijn eerste skirms stonden de DMR mannetjes verbaasd te kijken.

Misschien een begin om naar te kijken :)

Ik weet overigens niets van de andere merken op de markt.

Welkom op het forum Patrick,

Mooie introductie, en zo te zien heb je het nodige huiswerk al gedaan. Wat willen we nog meer :)

Veel plezier in de ze mooie sport!

Welkom op t forum! Leuk event met die kingping!! Weet je nog waar en bij welke organisatie je dat hebt gedaan? 

En inderdaad super dat je deze volgorde hebt aangehouden. 

Misschien tot ooit op een skirm! 

Dank allemaal! Kan mobiel niet zo best bij het forum, dus antwoorden lukt pas achter mijn (prive) laptop.

@Vladimir @Seagon: Dank voor de tips, ik neig enorm naar de King Arms; externals zijn relatief realistisch en de internals schijnen compatible te zijn met TM, TM is tweede voorkeur. Ik ben niet een enorme sleutelaar, dus begin maar met een hoger budget voor een stock AEG ;) Heb ook wel zitten kijken naar en lezen over (onder andere hier) scopes en red-dots, maar ik ga eerst maar eens beginnen... Ga in ieder geval de 16e naar de beginners skirm bij B&A; heb er erg veel zin in! Gaan er nog andere nieuwelingen van ACN? 

Leuk event met die kingping!! Weet je nog waar en bij welke organisatie je dat hebt gedaan? 

@Jan Poeh... dat is erg lang geleden; het werd georganiseerd door een vriend van de eigenaar van het reclamebureau waar ik toen werkte, die jongen organiseerde voor bedrijven en vrijgezellenfeesten en zo whodunnits en cops-and-robbers achtige scenarios in het centrum van Amsterdam (waarbij de deelnemers niet geheel legaal met geladen en verborgen paintball wapens rondliepen haha). Dit was 'ernaast'. Als ik me niet vergis heette zijn bedrijf Unit-nogwat (ik dacht niet Unit-13, maar het zou maarzo kunnen ;)

Ok! Bedankt voor je aanvulling ^_^ niet geheel legaal ben ik nooit zon fan van ;) Maar het zal in ieder geval wel een toffe ervaring zijn geweest gok ik.

Niet geheel legaal zal op den duur natuurlijk de schuld weer leggen op de mensen die het wel legaal doen (Sportschutters en Airsoft spelers).

Het lijkt soms leuk, maar de ja-knikkers en nee-schudders die over alles een uitgebreide mening hebben zullen zoals gewoonlijk, altijd weer de kranten doen vol lopen met negatief nieuws wanneer er weer eens iets op de schietsport gepint kan worden.

Zelfs de mensen die het goed doen zullen het op den duur wel weer warm onder de voeten krijgen.

@Jan @Seagon Jullie hebben helemaal gelijk! Ik ben daar ook niet van; let wel het was ook 1998 ;) Ik heb ook niet meegedaan aan de twijfelachtige activiteiten hoor. Het gekke was wel dat - zover ik me herinner - die jongen zijn grootste klanten allemaal overheidsdiensten waren. Onder het motto do as I say don't do as I do dan maar. Ons kingpin scenario was wel volledig legaal trouwens en zeker erg tof. CQB met een beetje een leuk en uitdagend scenario trekt me dan ook wel. Of vergelijkbare scenarios buiten, bijv. over een groter terrein clues verzamelen over wie de baddy is die zich ergens schuil houdt, dan in welk compound en hem uitschakelen. Vond jullie Mr President scenario ook erg goed gelukt trouwens! 

Oh dat is al een tijdje geleden ja haha! :o Het klinkt wel heel gaaf inderdaad. 

Als je scenarios en CQB tof vindt, moet je zeker eens naar Runing The Target. Daar hebben we voor Mr Ppresident het spelletje van af gekeken ^_^ Heerlijke locatie voor CQB scenario's waar je net wat meer moet nadenken dan: DAAR ZITTEN ZE! PAK ZE!