Wat ik wel verwerpelijk vind is zich belangenbehartiger te noemen en daarmee recht te schenden. In een convenant af te spreken dat je monopoliepositie in mag nemen. En daarmee mensen gijzelt gelden af te dragen.
Sorry maar ben je echt serieus? Je uitlatingen worden nergens gestaaft door enige vorm van bronvermelding en is slechts een mening die mijn inziens kant noch wal raken.
- Welk recht wordt er geschonden?
- Iedere overkoepelde belangenorganisatie heeft een monopolie..
Juist zou zijn als dit alles op vrijwillige basis zou zijn, dan behartigt je belangen onafhankelijk.
Op vrijwillige basis betekent in geen enkel geval onafhankelijk. Iedere organisatie heeft geld nodig om bepaalde zaken te kunnen uitvoeren, denk hierbij aan communicatie richting ministerie, denk aan overkoepelende regels opstellen, ga zo maar door.
Sportschutters hoeven alleen verenigd te zijn. Dus kunnen die zelf een bestuur samenstellen om in vereniging van hun keuze zonder overheidsbemoeienis hun schietactiviteiten verrichten. Je hebt het dan over echte vuurwapens.
Volgens mij ging het om verzamelaars maar goed ook sportschutters dienen zich bij een vereniging te hebben aangesloten.
En er dus nog steeds gelden moeten worden afgedragen voor een dergelijk lidmaatschap. "FF" een vereniging opzetten voor zoiets gaat echt niet, dit moet wettelijk erkend worden. Het is geen dartclub waar we het hier over hebben.
Het verzamelen van vuurwapens is echt niet gratis, ik heb dit ook maar even nagevraagd bij 2 bekenden die dit dan ook daadwerkelijk doen. De kosten die gemoeid gaan met het verzamelen van vuurwapens kan je heel wat jaartjes de NABV van betalen.
Leges die gerekend worden is ook een groep mee bezig dit aan te vechten omdat ook dat in deze hoedanigheid niet gerekend mag worden.
M.a.w. je moet nog steeds betalen naast je lidmaatschap om dit te mogen doen. Ook hier mis ik iedere vorm van onderbouwing waaruit blijkt dat dit niet gerekend mag worden. Elk document kost geld en dus ook een verlof.
Resume, ik merk aan jou reactie dat je enorm vastgeroest zit in een denkwijze waarvan niemand hier jou kan overtuigen dat deze anders is. Dat komt 1, door (mijn inziens) gebrek aan diepgaande kennis op het gebied van de wet- en regelgeving. Deze bezit ik zelf ook niet maar een paar simpele zoekopdrachten in Google tonen jou ongelijk al aan over de te betalen gelden. Ten tweede denk ik dat dit puur voortkomt uit ene bepaald ongenoegen die je hebt tegen de NABV of een soortgelijke organisatie die volgens mij echt wel meerwaarde biedt en tevens er ook voor zorgt dat wij als burgers niet overspoeld worden met regeltjes, documenten en kosten.
Met een dergelijke houding denk ik dat je tegen een hele hoop problemen in het leven aanloopt gezien binnen elke tak wel een "belangenorganisatie" aanwezig is, KNMV, KNVB, etc etc. Ik denk dat het goed is om je de vraag te stellen waarom dat is.
Dit gezegd hebbende ben ik weer pleite (voor nu) uit deze discussie gezien dit trekken is aan een dood paard.