Ik vind het niet raar dat mensen hier dat dan als negatief zouden kunnen lezen (maar wellicht ben ik niet objectief genoeg) en het zou mij ook niet verbazen (al heb ik daar natuurlijk geen enkel bewijs voor) dat de persoon uit Elim, Smietzer (TS) als O.02joules dezelfde persoon is of uit hetzelfde gezin of groep komen; zo komt het althans op mij wel over.
Bij Airsoft.nl hebben ze dan weer een IP controle en filteren ze dit eruit. Dus ik neem aan/vermoed dat een MOD dit wel kan achterhalen of het dezelfde personen zijn of niet
Dus jij denkt dat de Politie, welke nog steeds zwaar te korte heeft qua personeel nog even 20000 NABVers moet gaan controleren op het bezit van hun replica's? Dat is volgens mij juist de reden dat dit neergelegd is bij de private organisatie genaamd de NABV. De Politie heeft hier echt geen capaciteiten voor op dit moment.
Ja dat is de politie bevoegdheid. De NABV heeft geen handhavende bevoegdheid dus kan/mag die 20.000 leden niet controleren. De politie mg bij de leden thuis komen. De NABV kan alleen maar aanbellen of door de ramen naar binnen turen.
Het is ook zo dat je geen bescherming hebt als je het bij de NABV neer legt. Ligt het bij de politie en ze schreeuwt "de politie is k.u.t. en ze kunnen er niks van", dan zullen ze hoogstens zeggen: "we vinden het niet fijn om te horen maar dit is meningsuiting".
Roep je: "De NABV is k.u.t. en ze kunnen er niks van" dan kan de NABV zeggen dat je niet representatief bent tegenover de vereniging en je lidmaatschap wordt ingetrokken.
Bij intrekking door de politie kun je nog naar de rechter om er tegen in beroep te gaan.
Bij de NABV kun je het proberen maar dan zegt de rechter: "dit gaat over verenigingsrecht dus u heeft pech daar doe ik niks mee".
Als de NABV wil kunnen ze alles van je eisen, zolng het maar niet in strijd is met de wet.
Ze kunnen je eisen dat e alleen maar mag schieten als je op 1 been staat, (zullen ze niet doen hoop ik maar even als voorbeeld).
Maar ze mogen je niet eisen om mensen te te overvallen, (in strijd met de wet).
Dus ben ik liever "onder de vleugels" van de overheid/politie dan "onder de vleugels" van de NABV