Waarschijnlijk ook achterhaald die sites.
Wel een paar, maar niet allemaal. Opzich nog wel een redelijke lijst.
Persoonlijk vindt ik het niet interessant om te weten waar over de hele wereld airsoftshops zitten of via websites verkopen.
Misschien nu nog niet, maar dat kan best nog wel eens komen.
Persoonlijke ervaring: Meestal kom je inderdaad wel weg met sites in Europa, totdat je soms specifieke onderdelen nodig hebt. Zo had ik ik voor een Shadow 2 GBB een nieuwe nozzle nodig en waren die in NL eigenlijk niet via websites te bestellen. Europa bleek qua verzendkosten heel erg duur te zijn. Webshops in Azie hadden dan wel weer heel veel voorraad, ook voor lagere prijzen en lagere verzendkosten. Wel importkosten, maar nog steeds goedkoper uit.
Bleek een makkelijke keuze, moest alleen even wachten op het onderdeel. Wat prima was.
Ik zou het veel interessanter vinden om te weten welke airsoftwinkel de grootste showroom heeft en in Nederland zodat je er naar toe kan om dingen te bekijken, vast te houden en eventueel uit te proberen.
Grootste winkel is niet altijd meteen de beste. Daarbij zie je dat de meeste shops kiezen voor specifieke merken, welke een andere shops dan weet niet hebben. Verder heb je ook wel grotere winkels met gear, maar ligt er weer geen focus op replica's door wetgeving.
Qua 'grote' winkels, met zowel replica's als gear in NL, kom je eigenlijk wel op de volgende 4 winkels uit:
- Shogun te Purmerend.
- Krale Schietsport in Staphorst.
- Bunker501 in Oldenzaal.
- Unit13 in Nuth.
En eigenlijk ligt bij al deze shops de focus op replica's qua airsoft, omdat ze meestal ook de echte vuurwapens en luchtbuks verkopen. Ze hebben meestal wel wat gear, maar er zijn dan weer specifieke adressen in NL met fysieke winkels, zoals:
- NL-Tactical in Apeldoorn.
- Gearpoint in Amersfoort.
Dus tja. Je komt denk ik altijd wel beter uit met het bezoeken van meerdere fysieke winkels als 1 heule grote...