nieuw bij airsoft

Bryan L.

New Member
2 apr 2018
1
0
Trophies
1
Hallo allemaal,
Mijn naam is bryan en ik heb veel video's gezien over airsoft. Het lijkt mij een leuke hobbie en wil er meer over weten (YTchannels: NOVRITSCH en Silo Entertainment) .

Nu heb ik wel wat vragen.
Allereerst heb ik begrepen dat airsoft niet een van de goedkoopste hobbies is, daarom wil ik eerst de sport proberen voordat ik allerlei gear en kleding koop. waar zou dit kunnen (bijv, door het huren van equipment)
Ook zou ik willen weten of airsoft op een laag budget mogelijk is :)
Wat voor tips hebben jullie nog meer voor deze nieuwbee xD

Mvg. Bryan L.
 
Welkome Brayn.Genoeg info hier te verkrijgen van de experts dus niet van mij ben ook nog groen met airsoft.
 
Welkom op het forum.

Het ligt er aan waar je vandaan komt, maar er zijn een hoop mensen hier op het forum die leensetjes hebben en je best een keer mee willen nemen. Tevens zijn er diverse velden en organisaties die huurkits hebben.

Als je meer filmpjes wilt zien zou ik aanraden hier op het forum te kijken bij de topic over de youtube kanalen en de films van ACN bekijken. De sniperfilms zijn interessant maar geven een niet al te nauwkeurig beeld van een gemiddelde skirm.
 
Welkom Bryan , weet je neem nu eens bijvoorbeeld een platecarrier ik heb al 3 jaar een 8 fields carrier 2x 35 euro per stuk , koop je een Gondor carrier ben je wellicht 250 of meer kwijt .

Ik moest wel wat aanpassen bij mijn holster bijvoorbeeld , holster zakte iets door op het molle systeem waardoor ik een klein kunstof latje er achter moest plaatsten , zit perfect nu .

Robin
 
Welkom zoals elke hobby kan je hem zo duur maken als je wilt. Kijk hier beetje rond wat mensen verkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Welkom!

Zoals eerder genoemd geven de filmpjes van onze grote sniper vrienden niet erg realistisch voor een gemiddelde skirm. Let hier dus op :p

Goedkoop airsoften is mogelijk alleen niet makkelijk. Voor je gear zou ik goed kijken voor 2de hands dealtjes van mensen die stoppen. Dan kan je vaak voor een goede prijs toch goede spullen krijgen. Je zou ook naar een dump kunnen gaan en daar spullen kopen! Qua replica kan je huren, alleen zal je waarschijnlijk graag een eigen replica willen, alleen moet je dan dus een NABV bewijs hebben. Je zou eventueel 6x per jaar kunnen skirmen zonder NABV en spullen huren. Dan kan je zien of je het daadwerkelijk leuk vind en dus meer geld in wil steken!
 
Welkom!

Kijk eens even bij het forum op algemeen en dan op beginner guide.
Daar staat ruim voldoende info op voor een beginner kitje.
 
Hoe goedkoop je het wil houden zit voornamelijk in hoe je om gaat met het gras van de buren. Hoeveel psychologische weerstand kun je opbrengen tegen alles wat je om je heen ziet. Mijn broer heeft jaren gespeeld met de basis gear. Hij geeft geen reet om hoe hij er uit ziet in het veld. Er lopen toch weinig vrouwen. En als ze er lopen zien ze je gezicht toch niet.:D Het is soms net een modeshow Dat is prima maar dat is wat het duur maakt.
Zorg voor een goede bril, 40 euro mondbescherming, 10 euro, Een replica huren of tweedehands kopen? 150 euro. Stevige hoge schoenen en wat donkere of groene kleding Misschien heb je die nog liggen. Met wat geluk 200 euro. Speeldag 25 euro en bb's 15 euro. Dat laatste zijn de kosten waar je echt niet onderuit komt.
 
Wekom!

Zoals ze hier boven al melden kan je het zo duur maken als je zelf wilt. Toen ik vorige zomer begon haalde ik

Uniform (nijmeegs jopie) €40
Gear als vest, pouches, bril en masker (taiwan gun) (€140)
2e hands replica g&g cm 16 raider geupgrade met 3 magazijnen (€150)

Daar kun je het prima wat jaartjes mee vol houden, replica accessoires kun je ook goedkoop op wish krijgen.

De kunst is vooral om het goedkoop te houden.... persoonlijk heel slecht in en de afgelopen maand heb ik iets meer als €1000 uitgegeven aan een nieuwe replica, upgrades en gear. Maar dat zijn keuzes die je zelf maakt, noodzakkelijk zijn ze niet maar ik word gewoon snel hebberig als ik iets moois zie...:D

(Mn g&g en vest etc heb ik nog wel als backup, gewoon te lenen voor een nieuwe ;) )
 
Welkom op het forum! Ik lees dat je al met flink wat vragen geholpen word :)

Wat Niels al aangeeft; Silo en Novritsch zijn leuke video's om airsoft te leren kennen, maar het is een vertekend beeld. Kijk anders eens naar mijn video (hier beneden de link); dat is de assault rol, die ik je sowieso in het begin aan zal raden om het spel een beetje te leren kennen :)