nieuw en aanschaf replica (DMR)

Perwz

New Member
16 jul 2024
2
0
Goedemiddag,

ik ga binnenkort met vrienden airsoften.
ik ben me er in aan het verdiepen en zit toch met een aantal vragen.

ik ben Nederlands en woonachtig in België.
ik wil graag DMR gaan spelen. dit omdat sniper word afgeraden en ik naar mijn idee met een bleutooth titan gate dit wapen kan instellen op zowel assault als DMR.
ik twijfel tussen een aantal replica's

1. Tokyo marui HK41D
dit is mijn nummer 1 keus. tokyo marui staat bekend als een zeer goed merk en ik vind dit een mooi model.
ik vind de prijzen nogal erg uit een liggen.
op tokyo marui zelf kost deze 560euro
en bij een andere site 780euro
iemand ervaring met bestellen op tokyo marui zelf? zo ja, hoe verliep het bestellen en de levering? douane levertijd etc?

2. KRYTAC BARRETT REC7 CARBINE - TAN
3. KRYTAC LVOA-C Foliage Green.

ik geef liever gelijk wat meer geld uit aan een replica waar ik ''jaren'' mee kan doen dan 2/3x een flut aankoop te doen.

ik wil dus een replica waarmee ik zowel dmr als assault mee kan spelen.
de bleutooth variant zodat ik deze in het veld met mijn telefoon kan instellen.
( dit kan naar mijn idee door een titan gate v2 bleutooth)?

en een replica van goede kwaliteit.
 
Hoi en welkom.

Met 1 AEG apparaat zowel de DMR rol spelen als de Assault rol is nogal onhandig, vind ik. Zowel een airsoftmaatje van mij als ikzelf hebben ook met dit idee gespeeld.

Om een AEG DMR goed en stabiel te krijgen, moet je vaak meerdere dure upgrades installeren, zoals bijvoorbeeld de Titan II die je hier noemt. Verder krijg je dan ook nog dat, afhankelijk van welke rol je gaat spelen, je veer moet wisselen. Nu zijn er replica's met een quick change spring system, maar het is een blijft gedoe.

Mijn airsoftmaatje ging daar nog verder in: hij startte zijn airsoftcarrier met deze Krytac bundel. Het idee hierachter is opzich wel geinig, dat je de uppers kan wisselen: alleen de lange variant kan standaard 'maar' maximaal 1,4 joule halen. De korte variant zit standaard, door het verschil in lengte van de inner barrel, heel strak tegen de 1,2 joule aan.

Ironische was toen ook nog dat mijn geupgrade assault AEG die strak 1,0 joule schoot (en minder kostte met de upgrades erbij dan de complete bundel) verder schoot dan deze 'stock' bundel in de 1,4 joule configuratie....

Als je 1 replica wilt voor zowel Assault als DMR, kom je eigenlijk altijd uit op een HPA-replica. Het helpt in zowel de Assault rol als de DMR rol dat deze ook nog eens i.c.m. een silencer heel stil te maken zijn. Ik ben, mede door de wisselende regels voor DMR in NL en het feit dat ik de mogelijkheid wil hebben om te schakelen tussen de DMR als Assault rol en omdat ik mijn zoveel mogelijk op 1 platform wil focussen, dan ook daadwerkelijk overgestapt op de Wolverine MTW Billet Replica lijn. Er zijn nog meer Wolverine replica lijnen, trouwens.

Daar zit echter wel een heel flink prijskaartje aan. Je hebt al gauw minimaal een replica, regulator, luchtslag, luchtfles en HPA batterij nodig. Je bent dan zo €1200,- verder, maar de MTW is in zijn stock vorm prima voor zowel assault als DMR. Het schakelen tussen DMR en Assault rol is zo simpel als aan het inbusje van de regulator draaien om de joule bij te stellen en via het ingebouwde board kun je vrij snel full auto blokkeren.

Je moet je dan verder ook afvragen of je wel met een luchtdrukfles op je rug wilt lopen en daarvoor een goede plek inrichten. Er zijn ook opties dat de fles in de stock zit verwerkt zodat je geen luchtdrukslangetje hebt, maar dat moet ook wel je ding zijn.

Als je hier verder vragen over hebt, dan mag je die altijd stellen.
 
Ik ben het eens met @Kroeskoppie een AEG die dmr en AR is, dat werkt gewoon niet het is het een of het ander bij een AEG build. Als je deze optie wil dan moet je idd voor een HPA kiezen en zelfs dan ben ik nog van mening dat je dan ook een keuzen moet maken wat je nu wil. Mijn HPA is single shot locked (zit geen cut off lever in) dus hij zal nooit full auto kunnen. En dan lopen de kosten snel op met een HPA de replica zelf en je moet er een scope bij kopen side arm want dit is verplicht je schiet met bb's die zwaarder zijn dus ook weer duurder en zit je al snel op 1500+
 
bedankt voor je zeer duidelijke uitleg. dan gaat mijn keus toch uit naar alleen DMR. en een goede (misschien wel automatisch) sidearm. welk wapen zou je dan als AEG DMR adviseren? ik wil het eerst gaan uitproberen en heb (nog) geen intreresse in HPA.

een van hierboven genoemd? of een heel andere replica?
 
Ik zou een replica kopen die je er mooi uit vindt zien want je moet toch veel upgrades kopen om een DMR te maken. En als je dan nog top spul wil kopen is het bijna nog beter om een HPA te bouwen van die replica.

en dan zou ik hier na kijken
 
  • Leuk
Waarderingen: Perwz
bedankt voor je zeer duidelijke uitleg. dan gaat mijn keus toch uit naar alleen DMR. en een goede (misschien wel automatisch) sidearm. welk wapen zou je dan als AEG DMR adviseren? ik wil het eerst gaan uitproberen en heb (nog) geen intreresse in HPA.

een van hierboven genoemd? of een heel andere replica?
Ik kan je hierin helaas niet adviezeren. Mijn AEG kennis is relatief beperkt, mede dat ik volledig op HPA ben overgestapt.
Daarbij zul je, naar mijn verwachting flink moeten sleutelen om een AEG DMR rendable te krijgen. De kosten kunnen dan flink oplopen. Mogelijk nog hoger dan de MTW, uiteindelijk. Dat weet ik niet precies, helaas.

Ik zou je eerder het advies geven om te starten als assault speler. Je kunt dan eerst een beetje ervaring opdoen en kijken wat je van je replica verwacht. Plus, als je dan een keer CQB wilt proberen ipv van een buitenveld, kun je meteen de replica daarvoor ook gebruiken.

Sidearm zou ik mij eerst ook niet druk om maken. Focus houden om een stabiele AEG en eventueel eerst geld spenderen aan upgrades voordat je al aan een sidearm gaat denken. Je gebruikt je assault meer als je sidearm, uiteindelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Perwz
Daarbij zul je, naar mijn verwachting flink moeten sleutelen om een AEG DMR rendable te krijgen. De kosten kunnen dan flink oplopen. Mogelijk nog hoger dan de MTW, uiteindelijk. Dat weet ik niet precies, helaas.
ik ben het volkomen eens met @Kroeskoppie om een AEG DMR te bouwen kunnen de kosten flink oplopen. Daarom zeg ik al koop iets wat je er leuk uit vindt zien de internals vervang je dan toch bijna volledig
 
  • Leuk
Waarderingen: Perwz
Welkom op het forum Perwz !

Sidearm zou ik mij eerst ook niet druk om maken. Focus houden om een stabiele AEG en eventueel eerst geld spenderen aan upgrades voordat je al aan een sidearm gaat denken. Je gebruikt je assault meer als je sidearm, uiteindelijk.

Gebruik m ook zelden....tot de laatste keer skirmen, toen mn M4 er ineens mee ophield.... Gelukkig had ik 2 side arms 🙃
 
Een DMR klink leuk maar heeft naar mijn idee weinig meerwaarde. Als je een AEG goed afstel met een goeie hoop, rubben en nub schiet je even ver als een DMR met iets meer joule power. Een lange AEG met alle toeters en bellen ziet er het zelfde uit als een DMR. Gelukkig kan je binnen de sport veel keuzes maken. Succes en Go wild!