nieuw en vraag over DMR

Emryss_Albion

Well-Known Member
5 nov 2018
48
2
Trophies
3
zelf ben ik nog 17, en heb dus geen nabv lidmaatschap. zou het legaal zijn als ik alle ex- en internals van een replica in huis zou hebben?
is templar's gear een goed merk voor gear
wat zijn de voor- en nadelen van multicam tropic hier in nederland/belgië
 
Over gear kan ik niet zoveel zeggen. Multicam tropic gebruik ik zelf niet, maar zo mega veel invloed heeft camo niet op het veld. Je ogen letten doorgaans vooral op beweging.

Over het inhuis hebben van alle ex en internals van een replica kan ik duidelijk zijn: dat mag niet en dan met name de externals niet. Voor de wet is het niet van belang of het een werkende replica is of puur het uiterlijk, beide kunnen gezien worden als een RS.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crumble
Oh?
Stukje van NABV
Om te bepalen of sprake is van een airsoft apparaat zal echter primair gekeken moeten worden naar het voorkomen van het voorwerp: gelijkt het op een vuurwapen dat voor afschrikking geschikt is en beschikt het apparaat over een mechanisme (gas-, veer- of luchtdruk) waarmee projectielen (de 'munitie') kan worden uitgestoten

Op basis hiervan lijkt het aanschaffen van een (lege) body een no go. Al dan niet internals is een kwestie van interpretatatie (welke internals maken al dan niet deel uit dan dat mechanisme.

Echter, ik zie totaal het probleem niet als je alvast een (replica) red-dot / scope, peq box, silencer of flashlight aanschaft. Voor het zelfde geld gebruik je die om je luchtbuks te pimpen.
 
@victor , helemaal met je eens dat het hebben van silencer en reddot bijvoorbeeld niks kwaad kan en toegestaan is. Denk dat ik het iets anders opgevat heb. Laat ik het anders stellen, geen upper of lower receivers, rail, stocks. Dus de buitenkant van de replica in basisvorm als het ware.
 
  • Leuk
Waarderingen: victor
Welkom.

Persoonlijk zou ik alles omtrent de replica (upgrades,internals,externals,extra magazijnen,barrels,flashhiders,dempers) lekker even laten borrelen tot je 18 bent EN een NABV Lidmaatschap hebt. Zo speel je het gewoon op safe, en houd je je netjes aan de regels.

Zoals voorgaande leden al hebben gezegd kun je natuurlijk wel lekker speuren naar alle bijkomende toevoegingen. O.a Grips,scopes,vizieren, kunnen absoluut geen kwaad. Verder kun je al denken over je opslag, welke koffers en sloten je wil gaan gebruiken, en hoe je de boel netjes opslaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stey en JWieleman
Heb zelf eens een inner barrel besteld uit China (verder geen externe dingen) maar de douane wou toch graag een kopie van mijn NABV-pas zien, voordat men het vrij gaf. Een no-go dus
 
  • Leuk
Waarderingen: Twinfromhell
Welkom!

Naast wat Strelok zegt met het wachten tot je 18 bent met aanschaffen ivm wetgeving en safe zitten, is het ook gewoon goed nog even te wachten en wat verder te kijken. Vaak zie je mensen (inclusief mezelf) die uit enthousiasme spullen kopen die achteraf niet goed zijn of waar ze eigenlijk niet zoveel aan hebben.

Aangezien je er tot je 18e toch niets mee kan zou ik die tijd lekker gebruiken om verder te speuren en goed uit te zoeken welke kant je op wilt gaan met je gear en replica's.

Groet, Sven
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Welkom! Ik zou gewoon lekker rond neuzen door oude forum topics en vooral veel informatie inwinnen. Elke airsofter is trots op zijn hobby en zijn gear. We kunnen allemaal dingen vertellen als je vragen hebt over replica's. Gear kun je aanschaffen maar doe geen grote inkopen. Je komt pas in t veld er achter wat je nodig hebt of wat goede kwaliteit is. Bespaart je een hoop onodige kosten die je later weer kunt besteden aan je gear/replica wanneer je nabv binnen is.

Ik weet dat wachten kl*&@!te is, maar is wel de beste tip die ik je kan geven.

Multicam tropico is een zeer mooie camo voor woodland vind ik zelf. Meeste lui lopen in multicam standaard of woodland rond.

Mvg Denny
 
bedankt voor al jullie reacties, ik ben qua kleding al aan het bestellen zodat ik dat ondertussen in skirms in belgie met een huurkit kan gebruiken, heb daar ook al ondervonden dat ik een chestrig helemaal niks vond. wat zouden jullie eigenlijk ook qua geweer kunnen aanbevelen, bullpop of gewoon, assault-support-dmr-sniper, bij bullpop of gewoon aub voor en nadelen geven
 
Liever replica of AA (Airsoft Apparaat) gebruiken ipv 'geweer'. Dit ivm negatieve associaties enzo.

Voor wat betreft wat je fijn vindt kan ik alleen maar aangeven dat je wat verschillende dingen moet testen. Qua rol zou ik gewoon standaard assault aanbevelen t.o.v. sniper of dmr, omdat je op die manier meer bij het spel betrokken bent en actiever aan het spelen bent. Je kan op die manier meer van de baan/het terrein verkennen en komt in meer contact situaties terecht. Hierdoor kan je je eigen speel stijl wat meer ontwikkelen en kan je meer een beeld krijgen van verschillende tactieken. Niet dat dit in andere rollen niet kan, maar als beginner is dit de makkelijkste manier om kennis te maken met het spelletje airsoft.

Voor wat betreft bullpup replica of standaard is dat puur wat je fijn vindt en wat je mooi vindt qua looks. Wel is het zo dat de meeste standaard replica's, zoals M4 modellen, makkelijker 2e hands verkrijgbaar zijn en in meerdere uitvoeringen. Ook is de prijsrange van deze modellen groter omdat er gewoon weg meer modellen beschikbaar zijn.

Zelf heb ik alleen ervaring met 'standaard' modellen en dit bevalt mij prima. Maar als je bijvoorbeeld voor een compleet britse load out wilt gaan is een L85a3 model een mooie bullpup. Beide varianten zijn overigens goed te upgraden, zowel intern als extern.
 
gew**r was verspreking, probeer er al op te letten het woord replica te gebruiken, door een vriend werd mij een DMR aangeraden i.v.m. dat ik liever wat langzamer speel, en met hoge precisie vijanden wil kunnen raken
 
Als je met een DMR echt goeie precisie wilt bereiken en de meeste aeg's wil out performen moet je wel een goede ootb replica hebben of goed upgraden. Beiden is wel duur en zou ik niet direct aanraden aan een beginner. Maar als je zeker van je zaak bent, go for it. DMR kan, in de goede handen, een mooi platform zijn.
 
door die vriend werd deze aanbevolen, wat is jouw mening?
ics-cxp-hog-tubular-l-sr-black_23733_0.jpg
 
Het is een DMR look, maar alleen een hogere FPS is niet zo goed, als een geupgrade DMR. Speel gewoon met een replica die je mooi vind op 360 FPS, dan kan je later altijd nog beslissen of je werkelijk de DMR rol wil invullen. Voor de rest natuurlijk welkom op het forum.
 
voor het ombouwen is het dan toch voornamelijk de gearbox vervangen voor een sterkere single-shot toch?
enige tips voor wat dan een goede base zou kunnen zijn?
 
voor het ombouwen is het dan toch voornamelijk de gearbox vervangen voor een sterkere single-shot toch?
enige tips voor wat dan een goede base zou kunnen zijn?
Nee voor het 'ombouwen' heb je veel meer nodig. Voor een goede DMR, waarbij je echt je dmr rol kan vervullen, zou ik het volgende vervangen:
- nub
- bucking
- precision barrel
- andere gears
- piston
- pistonhead
- cylinder
- mosfet erin
- high torque motor
- shimmen
- airseal verbeteren

Dus is nog echt veel werk.
 
ok...
wat vraagjes over je aanbeveling:
wat doet een mosfet, shimmen en bucking
wat voor een verschil maken andere gears
en wat zijn mooie dmr base replicas
 
Welkom!

Gewoon lekker op 360fps beginnen, dmr zou ik persoonlijk nog even links laten liggen. Eerst het spelletje door krijgen en leren sleutelen aan je eerste replica. Daarna kan je altijd gaan bouwen richting een dmr :)
 
was ik grotendeels van plan, wou echter wel er z.s.m. een precision barrel inzetten voor wat hogere precisie
 
- Mosfet zorgt dat er slechts een lagere hoeveelheid ampere over je trigger gaat, welke door arcing anders slijt, terwijl de motor wel de volledig benodigde stroom krijgt. Daarbij is een mosfet een soort van schakelaar welke sneller kan schakelen en daardoor je ook sneller in semi kan schieten.
- Shimmen is om te zorgen dat je tandwielen minder slijten en het minder tot geen geluid maakt.
- Bucking is het stukje rubber die ervoor zorgt dat je bbs niet stee vast na 10-20m op de grond vallen, er zijn verschillende types.
- Lagere ratio tandwielen draaien sneller en maken dus sneller een cycle en kunnen dus sneller in semi schieten, een goede motor is echter belangrijker en nuttiger.

Een basis is afhankelijk van je eigen voorkeur qua wat je mooi vindt, daar houdt het eigenlijk bij op. Misschien dat je nog de afweging wilt maken bij sommige replica's in hoe goed ze functioneren als DMR door de hoeveelheid upgrades ervoor, maar waar een wil is is een weg.