Nieuw in de wereld die Airsoft heet

Ernstjan

Active Member
16 jul 2017
34
28
Trophies
6
Hallo Airsofters van Nederland,

Mijn naam is Ernstjan Grosman, ik ben 34 jaar en woon in Buren @ Gelderland.

Voor de fun speel ik al heel wat jaartjes o.a. FPS games, maar sinds een aantal jaar vind ik persoonlijk dat daarin de tactical gameplay erg ver te zoeken is en dat het team verband ook vaak ontbreekt. Daarom speel ik sinds een aantal jaar steeds meer Arma met een redelijk vaste groep spelers.

Na het zien van wat filmpjes van o.a ACN wil ik ervaren of airsoft wat voor mij is. Zoals een van ACN fimpjes aangeeft is het verstandig om te ervaren wat airsoft inhoudt voordat je een maandsalaris leegt aan een gun en gear.

Wat Ik graag zou willen weten of het mogelijk is om een keer als introducé meet te kunnen, naar een event waar ik gear kan huren. Of een event waar ik kan zien wat het in zijn werk gaat etc.

Groetjes Ernstjan

• Leuk
Waarderingen: Jan
Hey welkom op het forum!

Ja je mag als ik het goed heb 6x per jaar mee als introduce. En er is een aantal locaties waar je een huur kitje kan regelen als ik het goed heb. Ik weet zelf niet precies waar maar daar kunnen andere je vast wel meer over vertelen!

Welkom hier en verstandige keuze!!

Goeie locaties om te starten zijn Balls&Arrows en Ulicoten. Daar kun je ook gewoon huurkitjes halen.

Succes!!

Welkom!

Je kan idd op meerdere locaties een setje huren.

Het leukste speelt het als je met een groepje het veld in kan en samen mooie acties kan opzetten :)

Zelf kom ik uit Tiel, dus Buren is om de hoek (voor wat het waard is :p) ga regelmatig spelen met een maatje van mij en uiteraard kan je altijd een keer aanhaken!

In ieder geval alvast veel plezier bij je eerste skirm! Maar let op.... waarschijnlijk ontwikkel je voor de middagpauze een nieuwe verslaving ;)

Groet,
Peter

P.s. Kan je ook zeker aanraden om eens langs Com-Bat in Geldermalsen te gaan. Daar hebben ze alles wat je nodig hebt en mijn ervaring is dat ze je verkopen wat je nodig hebt... niet waar de hoogste prijs op staat...

Even om te hoek kijken bij com bat is zeker een aanrader! Ze heben ook een beperkt aantal replicas hangen dat je zou kunen proberen op de 30 of 60 meter baan.

Heb me al wel verdiept in wat er z'n beetje voor nodig is om te beginnen, qua regelgeving en wapen/gear en harde euro's ;). Regelgeving is helder echter wapens en gear niet zo zeer. Wel al veel youtube filmpjes gezien en zo, dus met een beetje hulp hier gaat dat allemaal wel goed komen.
Voordat ik ga beginnen met gear zou ik graag een keer wat ervaring opdoen.

Com-bat heb ik via de webshop al gecheck, ze verkopen alleen geen wapens in de winkel toch?

@Peter Boudewijn gaan jullie vaak, wat moet ik tenminste meebrengen?

Als ik dan de eerste tip mag geven... gebruik AA (airsoft apparaat) of replica i.p.v. w@pen... gevoelig dingetje...

Wij gaan meestal zo'n 1 soms 2 keer in de maand, beetje afhankelijk of er thuis iets te doen is :)

Wat je minimaal mee moet nemen is goede zin! Verder zijn stevige schoenen en eten en drinken (dit kan je overigens vaak op locatie ook wel krijgen) te adviseren. Bij een huurkit zit een setje kleding in camo kleur, een bril (dit is de enigste definitieve must als je het veld op wil) een replica en een flesje BB's.

Het klopt dat Com-Bat in de winkel geen replica's verkoopt. Je kan ze daar wel testen en vervolgens online bestellen bij hun winkel in Frankrijk, dan heb je wel gewoon service en garantie in Nederland.

Groet,
Peter

P.s. bedenk met gear ook goed wat je wil. Zelf vind een plate carrier super! Lekker stevig, veel molle plek en het aller belangrijkste... het is gaaaaaf! Mijn maat daarin tegen speelt liever met een vest. Eerst een vest met vaste indeling gekocht, maar gaat nu wel over naar een vest met molle. Het voordeel is dat het wat lichter is en je doet het makkelijker aan en uit. Maar vrij indeelbaar is naar mijn idee een absolute must! Niks zo vervelend als je net ergens niet lekker bij kan, of dat iets juist gruwelijk in de weg zit. Uiteraard zijn er nog vele andere opties, maar ook daarbij weer bedenk goed wat je wil... persoonlijk vind ik het prettig om zoveel mogelijk op m'n lichaam te dragen, op die manier zit het mij eigenlijk nooit in de weg als ik beweeg...

Laatst bewerkt:
Top, bedankt voor de reacties!

Qua uitrusting is er enorm veel keus, niet alleen qua type maar ook qua camo kleur etc. Dus ja geen idee...
Wat mij inderdaad ook slim lijkt is een soort van modulair systeem zodat je het een en ander later nog kan verschuiven. Een plate carrier lijkt mij wat warm?
Voor mij AA zat ik te denken aan type die outdoor mee een beetje mee kan komen en dan een M4 of 416, deze zijn niet al te lang en er is enorm veel keus. Wat zijn jullie ervaringen van de verschillen merken? (sterk opzoek naar filter methodes :D) Veel reviews op het internet zijn eigenlijk altijd wel positief..

@Peter Boudewijn

Goed punt inderdaad, het zijn AA's.
  • Goede zin check
  • Stevige schoenen check
  • Veiligheidsbril? (ik ben een brildrager) Hebben ze ook van die overzet brillen? (waarschijnlijk wel)
  • Masker? Lees veel over bescherming voor je mond, wat gebruiken jullie?
Kortom gereed voor een sessie :)

Bedankt voor alle info

Qua uitrusting is er enorm veel keus, niet alleen qua type maar ook qua camo kleur etc. Dus ja geen idee...
Wat mij inderdaad ook slim lijkt is een soort van modulair systeem zodat je het een en ander later nog kan verschuiven. Een plate carrier lijkt mij wat warm?
Voor mij AA zat ik te denken aan type die outdoor mee een beetje mee kan komen en dan een M4 of 416, deze zijn niet al te lang en er is enorm veel keus. Wat zijn jullie ervaringen van de verschillen merken? (sterk opzoek naar filter methodes :D) Veel reviews op het internet zijn eigenlijk altijd wel positief..

@Peter Boudewijn

• Goede zin check
  • Stevige schoenen check
  • Veiligheidsbril? (ik ben een brildrager) Hebben ze ook van die overzet brillen? (waarschijnlijk wel)

Bedankt voor alle info

Je kan idd brillen kopen die over je eigen bril gaan. Dit geeft echter wel vaak als gevolg een beslagen bril... Je kan ook "inzet" stukjes kopen die je in de veiligheids bril zet. Maar mensen die een bril dragen kunnen je daar beter mee helpen dan ik. Zijn lenzen geen optie?

Ik gebruik een simpel meshmasker. Even de tijd nemen om hem naar je gezicht te vormen en dan zit het prima. Een boks bitje is ook een optie. Hou er dan wel rekening mee dat praten niet tot nauwelijks gaat.

Edit: betreft een modulair systeem. Dat bestaat al en dat heet "molle" zit op 99% van de spullen die je zal gaan aanschaffen voor airsoft. Het molle systeem past op elkr battlebelt, ops vest, of platecarrier. En een PC valt best mee hoe warm het is. Warm krijg je het toch wel :p

Kwa replica is m4/m16 over t algemeen eeb prima keuze! Sommige merken kan je beter vermijden maar dat hou je altijd. Voor m4's zijn veel upgrades voor te krijgen en wanneer er iets aan mankeert zullen veel mensen je kunnen helpen ;)

Laatst bewerkt:

@Peter Boudewijn

• Goede zin check
  • Stevige schoenen check

Bedankt voor alle info

Ik gebruik zelf momenteel voor buiten een sjaal die ik voor de mond doe als de afstanden toch we klein worden of als ik ergens naar binnen loop.
Maar ik ga binnen kort toch ook even kijken naar de mesh masks

Ik hoor veel lovende woorden over de sisu bitjes en uit de filmpjes die ik heb gezien kan je daar toch wel heel goed mee praten nog.

Wat betreft merken is het denkik voor een groot deel budget afhankelijk.
En in hoevere wil je er zelf aan gaan sleutelen?