Nieuw + vraagje eerste replica (omg. Groningen)

Martijn_kl

Member
19 dec 2019
16
6
Trophies
3
Hoi airsofters!

Ik ben Martijn, 24 jaar en sinds kort (weer) actief in de omgeving van Groningen! Afgelopen weekend een skirm gehad in Munnekezijl en wil het vanaf nu graag serieus oppakken :).

Ook gelijk een vraag: Ik ben op zoek naar een eerste replica die goed is out of the box. Ik vind range, nauwkeurigheid en goede bouwkwaliteit belangrijk. Ik speel indoor en outdoor. Max budget: 500 euro.

Na wat research zat ik zelf aan de Krytac Trident MK2 CRB te denken. Heeft iemand andere goede suggesties?

• Leuk
Waarderingen: John Wick en M14shooter
Welkom op het forum!
Krytac Trident MK2 is een goede replica zover ik weet.
Als je extern goede kwaliteit wil, kan je ook kijken naar Vfc/umarex. Intern zijn die wat minder, maar extern beter.
Afhankelijk van het model kan je ook kijken naar een Tokyo Marui. In mijn ogen de beste replica’s stock.
Echter zal die net op of over je budget zitten.
Je kan er ook voor kiezen iets twee de hands te hands te halen als je wellicht iemand kent die je kan helpen met de aankoop van je eerste replica.

• Leuk
Waarderingen: M14shooter en Martijn_kl
Welkom op het forum!
Krytac Trident MK2 is een goede replica zover ik weet.
Als je extern goede kwaliteit wil, kan je ook kijken naar Vfc/umarex. Intern zijn die wat minder, maar extern beter.
Afhankelijk van het model kan je ook kijken naar een Tokyo Marui. In mijn ogen de beste replica’s stock.
Echter zal die net op of over je budget zitten.
Je kan er ook voor kiezen iets twee de hands te hands te halen als je wellicht iemand kent die je kan helpen met de aankoop van je eerste replica.
Thanks voor je reactie! Ik vind performance belangrijker dan hoe de replica eruit ziet. Ik zat te twijfelen om wellicht iets meer uit te geven voor een Tokyo Marui Hk416, maar ik weet niet of de performance wat betreft range en nauwkeurigheid hetzelfde zijn als de Krytac Trident MK2?

Thanks voor je reactie! Ik vind performance belangrijker dan hoe de replica eruit ziet. Ik zat te twijfelen om wellicht iets meer uit te geven voor een Tokyo Marui Hk416, maar ik weet niet of de performance wat betreft range en nauwkeurigheid hetzelfde zijn als de Krytac Trident MK2?

Tokio Marui is de holy grail (m.u.v. systema etc.).
Zijn fantastische replica's zowel intern als extern.
Daarnaast heb je met een tm NGRS (recoil), wat toch echt vet is. Ik persoonlijk zou een TM boven een Krytac kiezen, en ik denk dat het merendeel van de forumleden dat ook zouden doen.
Staan ook een aantal TM m4's op airsoftmarktplaats.

• Leuk
Als dat je beginnerbudget is én je bent er serieus over om TM aan te schaffen, dan zeg ik doen.

Wat Recros ook zei, sommige modellen hebben ook recoil. Als je kiest voor TM, heb je de komende jaren geen andere replica meer nodig haha.

(misschien dat je innerbarrel vervangt ofzo, maar absoluut de beste stock replica, tenzij je 1000+ uit wil geven aan systema)

• Leuk
Waarderingen: M14shooter
Welkom!

Met een krytac ga je niet mis. Als je echter de beste externals wilt, dan adviseer ik vfc of g&p qua m4. Ik zou echter niet voor een m4 gaan als ik de beste bouwkwaliteit zou willen, maar een e&l,lct of realsword ak. Daar kan weinig aan tippen.

Ik zou in alle gevallen de buckingvervangen voor een flathop met bijpassende nub. Veel plezier voorweinig

• Leuk
Dank voor jullie hulp!

Ik heb even wat verdere research gedaan. Ik ga toch voor een Krytac Trident Mk2 CRB (€450,-). Het liefst zou ik een Hk416 model willen, maar een TM Hk416D is toch al snel 200 euro duurder. Daarbij komt ook nog dat je nog wat moet ombouwen (spring en Lipomod) om de FPS wat omhoog te krijgen. Een tweedehands vind ik te risky, aangezien ik te weinig kennis heb om te beoordelen of de tweedehands nog in goede staat is.

De Krytac Trident Mk2 CRB lijkt me daarmee een betere replica om mee te beginnen en deze later te gebruiken als mijn backup.

Aan externals hecht ik niet veel waarde. Het gaat me er vooral om dat hij goed presteert. Bovendien past een AK niet echt bij mijn style. Mijn loadout is meer SWAT/Police.

• Leuk
Waarderingen: M14shooter en Steven1191
Top man, prima keus! Die krytac schiet menig geupgraded buksen eruit terwijl die stock is haha :)

Gaat het je dan trouwens om het 416 model of echt die van TM specifiek?

Als het je om het model gaat, dan zou je die van VFC kunnen overwegen voor €400
https://www.powair6.com/en/airsoft-guns-other/7454-umarex-hk416-a5-aeg-with-mosfet.html

Je kunt altijd mailen met Powair, die vent is ontzettend behulpzaam. Koop je gelijk upgrades bij hem, en dan zet ie ze er wss gelijk in voor je. Ik heb altijd prettige klantenservice gehad daar.

• Leuk
Waarderingen: Martijn_kl
Een hele andere optie: koop een nieuwe specna arms edge. Deze zit op zo'n 200-250,-.
Met t extra budget gooi je er een flathop in, high torque motor en een gate titan. (Je kan dit laten doen door een techneut in t hoge noorden, ik heb wel een telefoonnummer van hem.)
Dan heb je een replica die een krytac en vfc eruit schiet. Voor ongeveer dezelfde prijs.
Zijn ook echt geen verkeerde body's.

• Leuk
Dank voor jullie hulp!

Ik heb even wat verdere research gedaan. Ik ga toch voor een Krytac Trident Mk2 CRB (€450,-). Het liefst zou ik een Hk416 model willen, maar een TM Hk416D is toch al snel 200 euro duurder. Daarbij komt ook nog dat je nog wat moet ombouwen (spring en Lipomod) om de FPS wat omhoog te krijgen. Een tweedehands vind ik te risky, aangezien ik te weinig kennis heb om te beoordelen of de tweedehands nog in goede staat is.

De Krytac Trident Mk2 CRB lijkt me daarmee een replica om mee te beginnen en deze later te gebruiken als mijn backup.

Aan externals hecht ik niet veel waarde. Het gaat me er vooral om dat hij goed presteert. Bovendien past een AK niet echt bij mijn style. Mijn loadout is meer SWAT/Police.
Welkom bij het forum, Krytac Trident Mk2 CRB is een uitstekende platform.
Veel plezier op het veld, and play fair.

Hoi!
Hier een trotste krytac eigenaar.
Nooit spijt gehad van die aankoop!
Zelf heb ik de SPR en de PDW en met de aanname: ik wil hem op kunnen pakken en geen gezeik mee hebben, heb ik die gekocht.
Ik heb ze nu 2 jaar en ben er harstikke blij mee!

• Leuk
Hoi!
Hier een trotste krytac eigenaar.
Nooit spijt gehad van die aankoop!
Zelf heb ik de SPR en de PDW en met de aanname: ik wil hem op kunnen pakken en geen gezeik mee hebben, heb ik die gekocht.
Ik heb ze nu 2 jaar en ben er harstikke blij mee!

Precies dezelfde en echt heeeeerlijke replica's

Welkom!

Met een krytac ga je niet mis. Als je echter de beste externals wilt, dan adviseer ik vfc of g&p qua m4. Ik zou echter niet voor een m4 gaan als ik de beste bouwkwaliteit zou willen, maar een e&l,lct of realsword ak. Daar kan weinig aan tippen.

Ik zou in alle gevallen de buckingvervangen voor een flathop met bijpassende nub. Veel plezier voorweinig

Ik had gehoopt met mijn Umarex/VFC HK416 A5 meteen klaar te zijn, maar is het nou echt zo dat al die dingen zonder de zo populaire flathops geleverd worden?

Dus nou moet ik er alsnog mee naar een flathop-boer toe, of er zelf mee gaan pielen.. want blijkbaar is dat echt wel een aanrader als ik t zo lees..

Ik heb wel t idee om een zo'n goedkopere te halen en daarmee zelf als studie project dat ding op te fokken tot hij een massieve straal bb'ss vuurt maar hoopte dus met die HK416 wel klaar te zijn..

Ik had gehoopt met mijn Umarex/VFC HK416 A5 meteen klaar te zijn, maar is het nou echt zo dat al die dingen zonder de zo populaire flathops geleverd worden?

IK kan geen enkele replica noemen die uit de doos met een flathop komt van de fabriek af.

Nu is een flathop heel makkelijk zelf te maken en als je helemaal niks wilt modificeren, dan is er nog altijd de modify flathop set. Koop de zwarte, niet de grijze.