Je kan alleen omrekenen hoeveel joule je op dat gewicht schiet (360 FPS op 0.20 is 1.2 joule). Echter is de nieuwe regel er nu juist dat je op zwaardere gewichten ook binnen de joules blijft (dus 1.2 joule voor AEG op 0.30 ook). Dit omdat er steeds meer builds waren die op 0.20 onder de 360 FPS bleven omdat de luchtinhoud nog niet volledig gebruikt werd, maar op 0.30 ineens veel meer joule schoten door effectief luchtgebruik.
Omrekenen van 0.20 FPS naar joule op 0.30 is dus niet handig. Beter gewoon afstellen met 0.30s of snipers/dmrs met 0.40.
Deze tabel is ook niet om tussen gewichten om te rekenen. Maar als jij wel een fps chrono hebt, maar geen joule meter en jouw wiskundige knobbel niet zo groot is voor de formule die iedereen zo leuk kopieert. Kun je in dit overzicht wel zien welke fps je zou moeten schieten bij 0,30gr bb's en hoeveel joule je dan hebt.
En je laatste zin maakt niets uit. Je moet met 0,30gr EN met 0,40gr bb's onder de 2,3 joule schieten. Dus ook al test je met 0,40gr bb thuis en testen ze op het veld met 0,30gr bb, dat moet niets uitmaken voor je joule, alleen je fps zal veranderen. Joule creep bij 0,30 en 0,40 is volgens testers minimaal. Het ging vooral om het 0,20 / 0,40 verschil.
0,40gr bb's op 2,28j = 350fps
0,30gr bb's op 2,28j = 400fps
Daarom bedoel ik ook, er is zoveel onbegrip nog over de nieuwe regels.
Maar ik begrijp je punt ook,
gebruik de tabel niet om tussen de gewichten om te rekenen. Gebruik het gewoon om van fps naar joule te kunnen rekenen als je geen joule meter hebt.