Nieuwkomer zoekt hulp

Welk van de twee is beter voor een starter?

• HK416 CQB V2

Stemmen: 2 100,0%
  • HK416 A5

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    2

RVE

Member
15 jul 2019
5
1
Trophies
2
Beste,

Sinds kort ben ik begonnen met airsoften, maar ik zit met een probleem. Ik weet namelijk al ongeveer welk wapen ik wil, maar er zijn 2 varianten van. De HK416 CQB V2 en de HK416 A5. qua prijs maakt het me niet uit, want het scheelt maar 5 euro ofzo. Ik wil gewoon een goed eerste wapen, niet te moeilijk, niet te makkelijk, maar wel ruig.
Dan luid mijn 2de vraag als volgt:
Toen ik als introduce meeging krijg ik een highcap mag op mn wapen. Na 3 keer hiermee gespeeld te hebben kwam ik er al snel achter dat ik meer van de Midcaps ben (tevens ook realistischer in mijn opinie) echter verkopen ze geen HK416 Midcaps, alleen highcaps. Enig idee welke deze hier goed in passen (en het lieft metal. alles moet metal)
En als slotvraag:
Is het slim om al meteen attachments en dergelijke te halen, of eerst even te wachten totdat ik aan het wapen gewend ben. Ik heb namelijk al wat in gedachte, maar wilde graag van de meer ervaren spelers horen wat hun ervaringen waren.

Met vriendelijke groet,

Een beginnend airsofter die niet weet wat hij wilt

Persoonlijk zou ik als eerste replica niet zo'n dure halen als deze. Er zijn ook hele leuke replica's voor een kleiner bedrag, maar zoals gezegd dat is puur een persoonlijk ding. Verder passen m4 magazijnen in deze replica. Je kunt ze overal wel krijgen in een midcap variant, je kan dan ook nog de stijl van de mag e.d. kiezen.

Ik haal al mijn tactical gear en attachments op Wish (hetzelfde als aliexpress.) Je moet daar wel even goed kijken naar de reviews, maar ik vind het geweldig. Het kost allemaal geen drol en gaat in 90% van de gevallen net zo lang mee als producten van dure merken.

Qua apparaten en magazijnen e.d. haal ik het meest op www.taiwangun.com en daarna www.gunfire.pl/nl Dit zijn voor mij de ''beste'' shops.

Ik heb de HK 416 CQB versie, ze zijn vrij selectief qua midcaps en feeding issues. Ik gebruik nu PTS EMAG's, prijzig maar wel betrouwbaar.
Hiervoor gebruikte ik Specna Arms midcaps en deze waren hit or miss qua feeding.

Welkom op het forum en in de sport! :)

Op dit forum, en eigenlijk in de volksmond ( in ieder geval in Nederland ) noemen we het liever een replica of airsoftapparaat, dit om verwarring te voorkomen bij mensen die niet met de sport bekend zijn.

Veel plezier op het veld en succes met je eerste aankoop :)

• Leuk
Waarderingen: Colkap
Bedankt allemaal voor de leuke reacties en tips
Echter weet ik nou nog niet welke ik moet kopen hahaha. Ik weet dat ze prijzig zijn, maar ik heb altijd met een m416 gelopen, dus dit is gewoon een must have voor me.
Kan iemand me misschien vertellen wat het verschil tussen deze 2 replica's is?

Met vriendelijke groet,
Een persoon in tweestrijd

ik heb de vfc HK416A5 GBBR, en ik kan zeggen qua build is hij geweldig mooi. daarnaast hoef je geen proprietary midcaps te hebben voor je rep ;) en zou ik je aanraden om pmags te halen (worden ook in t echt gebruikt) dit ivm lichter en mooier zijn!

Er is geen verschil behalve kortere loop en andere Kolf. Ik zou voor de A5 gaan, maar het is puur een cosmetische keuze