Nog een nieuwe erbij!

Neekie

Member
8 aug 2018
14
6
Trophies
2
Hoi iedereen!

Ik ben Paul, 36 jaar en woonachtig te Lelystad.

Paar weken geleden heb ik hier in Lelystad bij B&A voor het eerst geairsoft en ben meteen verslaafd

Navb pas komt als het goed is volgende week binnen en ik heb al een online winkelwagen gevuld bij gunfire (Zie foto). Nu is het dus afwachten tot ik de bestelling kan doorgeven. Duurt lang!

Aangezien ik nieuw ben in dit wereldje hoop ik dat jullie me wat tips en advies kunnen geven en antwoord op de volgende vragen.

Iemand ervaring met de SA B03? Positief en negatief, ik hoor het graag.

Is de LiPo een goede keuze?
Begreep dat 7.4V je replica niet intern beschadigd zoals bij een hogere voltage wel het geval kan zijn? 2000mAh i.p.v. 1200mAh (oid) betekend langer schieten? 15/30C zegt me niks

Verder vraag ik me af of de lader een beetje goed is? Er zit een balancer in de lader, dan zit ik goed toch?

Online zag ik voorbij komen dat een M100 veer nodig is om rond de 340/350 fps te halen. Klopt dit?

De mid caps van SA. Ervaringen? Lees goede en slechte verhalen erover.

Wilde 2/3 mid caps bestellen maar deze zijn van SA momenteel niet los leverbaar. (Net zoals bijna alle magazijnen van SA)
Andere magazijnen die aan te raden zijn? Liefst mid caps.

G&G BBs 0.25 gr. Yea or Nay? Zo niet, welke raden jullie aan?

Alvast bedankt en hopelijk tot snel op een skirm!



Mvg Paul.
 

Bijlagen

  • E3AC8C54-2404-4937-AE7A-53764055DC7B.jpeg
    E3AC8C54-2404-4937-AE7A-53764055DC7B.jpeg
    651,9 KB · Weergaven: 283
  • Leuk
Waarderingen: Schutter
Ik heb een aantal Specnas waaronder een B02 of 03 en speelde stock met een 7.4 LiPo en .25 open Blasters. Nooit een probleem mee gehad.

Na een skirm of 7 een nieuwe barrel, hop up en flathop erin en na ruim 40.000 BBs pas onderhoud nodig dus @NielsHoffland heeft m meteen even geüpgrade. (Filmpje)

De Specna midcaps feeden bij mij absoluut niet dus ben voor amoeba en HexMags gegaan.

 
  • Leuk
Waarderingen: Neekie
Welkom!

BTW, je kunt bij gunfire gratis je replica laten downgraden.
Nadeel is dat de levering iets langer duurt en bij mij hadden ze de veer geknipt ipv vervangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Neekie
Ik heb een aantal Specnas waaronder een B02 of 03 en speelde stock met een 7.4 LiPo en .25 open Blasters. Nooit een probleem mee gehad.

Na een skirm of 7 een nieuwe barrel, hop up en flathop erin en na ruim 40.000 BBs pas onderhoud nodig dus @NielsHoffland heeft m meteen even geüpgrade. (Filmpje)

De Specna midcaps feeden bij mij absoluut niet dus ben voor amoeba en HexMags gegaan.


Hoi Boudewijn. Goed om te horen over het onderhoud en het filmpje is super handig!

Midcaps van SA haal ik uit de winkelwagen en verplaats ze door Amoeba.
 
Welkom!

BTW, je kunt bij gunfire gratis je replica laten downgraden.
Nadeel is dat de levering iets langer duurt en bij mij hadden ze de veer geknipt ipv vervangen.

Hoi Holierhork.

Bedankt voor de tip maar met deze replica kan je zelf heel gemakkelijk de veer vervangen. Zelfs een noob zoals ik :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Holierhoek
Ik zou zelf 2 LiPos, oplader en safety bag op Hobbyking halen en dan meteen een smart charger. LiPos zijn gevaarlijke dingen en je wilt ze kunnen balance chargen, maar ook storage chargen. Op Hobbyking zijn de LiPos, opladers en safetybags veel goedkoper ook nog eens!

Me reddots haal ik zelf via Aliexpress. Kwaliteit is vergelijkbaar en je hebt een prima reddot binnen vanaf 20euro. Alleen even 2-3, weken wachten. Bestel er meteen paar scope protectors bij voor een euro en je bent klaar :).

Bbs gebruik ik zelf ook G&Gs, zijn prima dingen. Ook erg tevreden over de Amoeba midcaps, alhoewel ik wel een ander merk m4 heb. Echter zijn de amoeba midcaps goedkoop, licht en betrouwbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Neekie en Leon
Welkom hier op het forum, ben zelf nieuw en heb van al die geavanceerde apparaten weinig verstand.
 
  • Leuk
Waarderingen: Neekie
Iemand ervaring met de SA B03? Positief en negatief, ik hoor het graag.

Specna arms m4's zijn prima voor de prijs. Zoals gezegd: je kan direct een flathop installeren met een goedkope stalen loop voor betere range. Voor de rest hoeft er niks aan te gebeuren.

Is de LiPo een goede keuze?
Begreep dat 7.4V je replica niet intern beschadigd zoals bij een hogere voltage wel het geval kan zijn? 2000mAh i.p.v. 1200mAh (oid) betekend langer schieten? 15/30C zegt me niks

Verder vraag ik me af of de lader een beetje goed is? Er zit een balancer in de lader, dan zit ik goed toch?

MaH geeft aan hoeveel elektriciteit erin zit. Ga ervan uit: 1 MaH is 1 schot. Voor een lipo met meer voltage heb je een mosfet nodig. Alle replica's kunnen 7.4v aan. 15/30c is de discharge rate. 15 in rust, 30 in peak. Hier hoef je je niet heel erg zorgen over te maken, al geld wel: hoe hoger hoe beter.

Ik zou je lipos en oplader bij hobbyking halen. Prima kwaliteit voor scherpe prijzen.

Online zag ik voorbij komen dat een M100 veer nodig is om rond de 340/350 fps te halen. Klopt dit?

met een m100 zit je meestal goed ja.

De mid caps van SA. Ervaringen? Lees goede en slechte verhalen erover.

Wilde 2/3 mid caps bestellen maar deze zijn van SA momenteel niet los leverbaar. (Net zoals bijna alle magazijnen van SA)
Andere magazijnen die aan te raden zijn? Liefst mid caps.

Ik gebruik zelf amoeba midcaps met veel plezier, werken prima en zijn niet duur

G&G BBs 0.25 gr. Yea or Nay? Zo niet, welke raden jullie aan?


G&G is echt prima. Ikzelf gebruik Rockets omdat ik een cheapskate ben.

Mocht je meer vragen hebben stel ze gerust of kijk eens naar mijn beginnershandleiding.
 
  • Leuk
Waarderingen: Neekie
Bedankt voor alle tips!

Moet zo alles nog even lezen maar wat ik zo snel net las over die lipo...

7,4V kiezen dus, 15/30C niet boeiend, en de hoeveelheid mAw maakt niks uit behalve meer dat je meer kan schieten?
Bedoel als ik die 2000mAw neem is dat niet slecht voor de replica? En heb je met een skirm van +-6 uur echt 2 lipo’s nodig? En qua merk maakt dat nog uit?

Neem de rest vanavond door maar nogmaals bedankt voor het advies.
 
Welkom op het forum.



Geen AOE Correctie? 12:1 met stock motor? Geen hard wire van de king kong? Piston rack vast gelijmd? Full cylinder op korte barrel, zou op passen met nieuwe jc wetten dan.


Hoop vragen maar klinkt voor mij als een hoop abracadabra :eek:
 
7,4V kiezen dus, 15/30C niet boeiend, en de hoeveelheid mAw maakt niks uit behalve meer dat je meer kan schieten?
Bedoel als ik die 2000mAw neem is dat niet slecht voor de replica? En heb je met een skirm van +-6 uur echt 2 lipo’s nodig? En qua merk maakt dat nog uit?

meer MaH= meer schieten voor opladen. Meer is niet slecht voor je replica. Ja je hebt echt minimaal twee accus nodig. Wat als er iets gebeurt met je enige accu of als die leeg is?

Hoop vragen maar klinkt voor mij als een hoop abracadabra :eek:
Geen paniek, het zijn allemaal dingen waar je je als beginner geen zorgen over hoeft te maken. Het gaat over interne onderdelen en modificaties.
 
  • Leuk
Waarderingen: Neekie
Meer mAh is ook een hogere burst en continu stroom die de batterij kan leveren, maar ik zou gewoon je batterijen van hobbyking halen heb je voor 14 euro 2 batterijen en een goede lader voor 30 euro en lipo zakken kosten daar ook niks.

let niet op wat ik als 2de stuk had geplaatst dat ging meer over het geplaatste filmpje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Neekie
Bedankt voor alle tips!

Moet zo alles nog even lezen maar wat ik zo snel net las over die lipo...

7,4V kiezen dus, 15/30C niet boeiend, en de hoeveelheid mAw maakt niks uit behalve meer dat je meer kan schieten?
Bedoel als ik die 2000mAw neem is dat niet slecht voor de replica? En heb je met een skirm van +-6 uur echt 2 lipo’s nodig? En qua merk maakt dat nog uit?

Neem de rest vanavond door maar nogmaals bedankt voor het advies.

Ik heb twee 7,4V lipo's van 1200 mah, wissel deze altijd in de pauze om ondanks dat je dan nog niet eens merkt dat de eerste begint leeg te raken. Ik ben nog nooit zonder juice komen te zitten. Zoals Maffo zegt is het iig goed om er 2 te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Neekie