Onsportief gedrag

Bozzie

Well-Known Member
12 jul 2018
71
32
Trophies
5
Wat ik vandaag mee heb gemaakt vond ik erg triest...
Ik zie iemand achter een deur, ik vraag of hij bij het rode team hoort (zoals ik), hij zegt "ja, kom verder naar voor..." ik loop achter m'n dekking vandaan om naar voor te trekken... en je raad het al hij schiet me... was dus de tegenstander!!!

Wat vinden jullie? Kan dit of is dit triest?
Ik vind het zielig als je zo je "hits" moet maken:mad::eek:

Wat hebben jullie meegemaakt wat betreft onsportief gedrag?????
 
Uhm ik denk ook een beetje een gevalletje niet vragen eerst schieten haha
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Ik snap dat het frustrerend kan zijn maar goed alles is geoorloofd en ja mensen passen dit soort trucjes ook toe. Is niet echt onsportief gedrag. Wat robin al zegt, volgende keer schieten voor je vraagt.
 
  • Leuk
Waarderingen: paul37 en Jan
Toch apart dat men zo redeneert in een sport die het moet hebben van gentleman regels.
En waar ik speel is friendlyfire terug naar spawn voor de schutter... dus hoe dan ook was ik "dood" geweest.
Zelfde als met bijv voetbal een ander een kaart aannaaien of schwalbe maken...
 
Ik zie mezelf dit ook nog wel doen eerlijk gezegd. Niet dat ik het standaard zou doen maar ik stel me dan voor dat ik met mijn maatjes ergens sta en dat ineens iemand zoiets vraagt. Ik zou dan met een gekke bek hetzelfde zeggen. Dus vind het niet perse onsportief, ik verwacht van mijn tegenstander dat hij wel een beetje een idee heeft welk team zich waar bevindt en zoals gezegd bij twijfel eerst de kat uit de boom kijken. Want een vraag als dat stellen is niet altijd even slim.

tl;dr, ik zou het niet standaard doen maar sluit het ook niet uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Robin2k7
Zo ben ik ook wel eens achter het andere team terecht gekomen. Me mes gepakt en gewoon over het pad (zonder dekking) achter hen aangelopen.. hun denken dan ook dat je bij hen hoort. Had ik dan moeten schreeuwen ik ben het andere team? Dat doe je toch ook niet? En als ze je dan door hebben duurt het niet heel lang want kon geen kant meer op..
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan, Toothpick en Bozzie
Als je zo wil werken dan moet je voor het militaire wachtwoord, wederwoord gaan.

De een roept:"Charlie"
Hierop moet de ander: "zulu" terug als antwoord geven.
Gebeurt dit niet dan is het vijand.
En met regelmaat verander je het wachtwoord en het wederwoord. (je kan ook cijfers gebruiken) belangrijk is wel dat iedereen de combinatie kent van jou team. En bij vermoede van dat de vijand het weet is het iedereen mondeling op de hoogte stellen van nieuwe combinatie (over radio kan vijand mee luisteren)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bozzie, Camilo en Jan
(over radio kan vijand mee luisteren)

Is het niet zo dat de frequentie wordt toegewezen en je niet mag gaan afluisteren? Gentlemansgame enzo

Verder is het wel handig en oldschool, maar zodra de tegenstander het heeft gehoord weten ze het allemaal wel.

Probleem is dat je met Airsoft alle kleuren en camo's door elkaar in 1 team hebt zitten waardoor je niet aan de camo het team af kan lezen. Tenzij de regels anders bepalen wat ik wel erg leuk vind.

Heb het zelf gehad bij de Chambers dat er 3 man de trap op komen waar ik boven stond. Bandjes waren niet zichtbaar een replica's niet paraat. Ik vraag maar even welk team ze waren. Geen antwoord. Dus ik roep pang, geen reactie. Nogmaals kleur vragen proberen ze de replica's omhoog te krijgen.

Toen maar even een salvo de trap af geschoten en ze waren allemaal tegenstanders, maar was ook een WTF moment.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Probleem is dat je met Airsoft alle kleuren en camo's door elkaar in 1 team hebt zitten waardoor je niet aan de camo het team af kan lezen. Tenzij de regels anders bepalen wat ik wel erg leuk vind.
Ik ben altijd wel fan van de regel om bijv. een rood bandje om de linker en een blauw bandje om de rechter arm te dragen. Zo kun je bijna altijd snel bepalen wie waarbij hoort. En idd bij twijfel gewoon maaien :p
 
Ik ben altijd wel fan van de regel om bijv. een rood bandje om de linker en een blauw bandje om de rechter arm te dragen. Zo kun je bijna altijd snel bepalen wie waarbij hoort. En idd bij twijfel gewoon maaien :p
Nog beter gewoon 2 bandjes.. organisaties geven dan als antwoord dat ze gejat worden.. maar ik zou er geen probleem mee hebben om zelf bandjes te kopen / borg te betalen..
 
Nog beter gewoon 2 bandjes.. organisaties geven dan als antwoord dat ze gejat worden.. maar ik zou er geen probleem mee hebben om zelf bandjes te kopen / borg te betalen..
Ja dat kan ook nog idd. Ik heb zelf bandjes via Taiwangun bij mijn bestellingen gekregen. Op zich jat iedereen ze maar 1 keer als het goed is want daarna heb je ze niet meer nodig haha:p
 
Tja.... heel lekker voelt het niet idd, zelfs wel een beetje vies. Maar past wel heel mooi in de "all is fair in love and war" slogan. ;) Deceptie is een groot onderdeel van oorlog, in alle tijden. Het lastige hier in airsoftland, is dat je idd gentlemen naar elkaar wilt zijn. Tot op bepaalde hoogte.

Ik heb zelf bij B&A in de begin dagen de arm met het bandje wat weg gedraait zodat ik op die manier ook niet gelijk ontdekt werd als een tegenstander, toen ik in hun linie zat. Voelde vies, maar werkte wel.

Het codewoord van toothpick hebben wij ook wel eens gebruikt. Werkt vrij aardig. Ook het optellen tot een bepaald getal werkt aardig. Spreek je als team af 13. Als er dan 5 geroepen wordt, moet je heel snel rekenen wat jij moet roepen. In de hectiek als SL met CO en andere SL's op de comms gaat mij dit vaak nog moeilijk af ook X'D Ik ben al niet zon rekenwonder gehehe
 
Als je zo wil werken dan moet je voor het militaire wachtwoord, wederwoord gaan.

De een roept:"Charlie"
Hierop moet de ander: "zulu" terug als antwoord geven.
Gebeurt dit niet dan is het vijand.
En met regelmaat verander je het wachtwoord en het wederwoord. (je kan ook cijfers gebruiken) belangrijk is wel dat iedereen de combinatie kent van jou team. En bij vermoede van dat de vijand het weet is het iedereen mondeling op de hoogte stellen van nieuwe combinatie (over radio kan vijand mee luisteren)

''Flash!'' (antwoord: ''Thunder!'' (Uit WW2)
Bonuspunten voor wie de referentie kent ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie en Jan
Ik dacht aan de longest day, oftewel d-day en dus de crickets of wat ik laatst las en lekker racy is, woorden met een hoop l’en erin gebruikten ze in de pacific omdat jappaners die slecht kunnen uitspreken.

Ik had op m'n vakantie in Normandië twee crickets gekocht, heb ze nog steeds liggen.
En klopt daar was het van, het komt ook voor in de serie Band of Brothers :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Toothpick
Is het niet zo dat de frequentie wordt toegewezen en je niet mag gaan afluisteren? Gentlemansgame enzo

..... .

Tja.... heel lekker voelt het niet idd, zelfs wel een beetje vies. Maar past wel heel mooi in de "all is fair in love and war" slogan. ;) Deceptie is een groot onderdeel van oorlog, in alle tijden. Het lastige hier in airsoftland, is dat je idd gentlemen naar elkaar wilt zijn. Tot op bepaalde hoogte.

....

Zoals Jan aangeeft, je bent in oorlog dus je freq zijn niet heilig. Met mijn porto kan ik 2 kanalen uitluisteren en evt. Terug beantwoorden
Ik vertrouw nooit op "kleur roepen". Meer o code woorden of cijfers. Maar rekensommen worden te gevaarlijk omdat niet iedereen goed is in hoofdrekenen.

1 bandje op links voor rechtshandige en voor linkse vind ik altijd mooie regel. Ik ben linkshandig maar rechtshandige schutter dus dan zit vaak de kolf ervoor tijdens het spelen.
En net als Jan heb ik ook wel eens bij close combat zo gelopen dat ze slecht tot niet mijn bandje konden zien. Soms ging het goed en soms ook fout dat ik te snel ontdekt werd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Ik dacht aan de longest day, oftewel d-day en dus de crickets of wat ik laatst las en lekker racy is, woorden met een hoop l’en erin gebruikten ze in de pacific omdat jappaners die slecht kunnen uitspreken.
Mooi stukje met die vent die denk dat hij een cricket hoort en doodleuk de hoek om stapt om er vervolgens achter te komen dat het een KAR98K was die doorgeladen werd... HITo_O