Project PJ-25 DMR

Ik had AB al eens aangezet, maar ik merkte weinig verschil behalve dat de motor warmer werd. Maar toen lette ik niet op de nozzle positie.

Dr zit nu een blauwe motor in, staat verder niks op. Als ik de motor een keer wil vervangen, welke zou je dan voor een DMR aanraden?
 
Ik had AB al eens aangezet, maar ik merkte weinig verschil behalve dat de motor warmer werd. Maar toen lette ik niet op de nozzle positie.

Dr zit nu een blauwe motor in, staat verder niks op. Als ik de motor een keer wil vervangen, welke zou je dan voor een DMR aanraden?

Geen full auto, dus puur trigger response is belangrijk, zo hoog mogelijk TPA oftewel zo laag mogelijk RPM. Of zelf een frankentorque bouwen of een 22 TPA ZCI of ASG motor kopen. Jup active breaking vergt wat meer van de motor en zou ik inderdaad niet op een stock motor doen zoals @Vladimir al zei, maar daar had ik geen rekening mee gehouden.
 
als ik er ook eentje mag aanraden maar dat is gelijk een dure en dat is de lonex a2 hightorque
good luck man
 
15 TPA motor vs 22 TPA, natuurlijk hebben de magneten en wire thickness ook invloed maar die 22 TPA zal toch wel degelijk een betere trigger response opleveren.
 
Dank je. Het was voor mij ook een leuk traject om te doen. Afgelopen zondag had ik hem voor het eerst gebruikt bij Bunker Hill en ik was er erg tevreden mee. Hij schoot erg consistent en ver. Verder dan ik ooit met mijn AUG had gehaald haha. In de ochtend kon ik vanaf een S-bunker de spawn op het HCM pad onder vuur leggen en later kunnen verdedigen zonder dat iemand mij zag. Nu heb ik een High Torque motor en een speed trigger besteld. Daarmee zou ik sneller moeten kunnen schieten en zou de AB functie beter moeten werken.

Ook heb ik een andere FireSelector besteld. Ik kwam er achter dat de 2sec delay van de Jefftron alleen ingesteld kan worden als de selector op full auto staat. Dus mocht ik een keer naar Balls&Arrows willen dan kan dat nu niet. Omdat de body van de SR-25 ontworpen is om dat niet te kunnen, moet ik mijn selector daarop aanpassen. D'r moet een gleufje in komen zodat de selector over een pin gaat die uit de body steekt. Daarnaast heb ik de huidige selector op een ghetto manier vastgemaakt omdat ik met mijn lompe klauwen het schroefdraad van de selector had dolgedraaid.
 
Klein dingetje over active braking en trigger response.
Ten eerste is AB vergelijkbaar met in je auto vooruit rijden en dan de versnelling in zijn achteruit zetten, je motor en gears krijgen een optater. Vooral de koolstof borstels en de comutator van de motor slijten veel sneller van wegen de vlamboog die daar ontstaat door de hoge piek stroom(ampere).

Daarnaast omdat je motor in een keer stopt na een cyclus blijft je piston heel mooi helemaal naar voren en de veer niet onder hoge spanning. Echter moet de piston wel weer helemaal naar achter getrokken worden om een bb weg te schieten.
Zonder AB draait je motor nog een beetje door en trekt hij de piston een stuk(je) naar achter, bij het volgende schot hoeft de piston dus minder ver naar achter om weer een bb weg te schieten wat resulteert in een hogere trigger response. :)
 
Terug
Bovenaan