Project PJ-25 DMR

I still do not agree with not using a mosfet, it still reduces trigger contacts wearing down and if that is not the problem then it is still a big reduction in your trigger response. I think you can get a just as good trigger response with a mosfet and 7.4V when compared with a 11.1V without one. Also you can make your own mosfet from 5-8 euro using a 3034 mosfet which is used by a lot of companies to make their basic mosfets. Probably another benefit of a mosfet is that you will get some more shots out of a battery.
 
Technically, totally agree with everything you said.
But on DMR (i hope) all people follow this trigger setup and keep it more realistic (outdoor gameplay only) because i know in CQB ppl must increase the trigger respond and get more shots.
But outdoor (personally) i don't like to see those ppl running with very responsive trigger setup on DMR just like pew pew pew lol.
 
Technically, totally agree with everything you said.
But on DMR (i hope) all people follow this trigger setup and keep it more realistic (outdoor gameplay only) because i know in CQB ppl must increase the trigger respond and get more shots.
But outdoor (personally) i don't like to see those ppl running with very responsive trigger setup on DMR just like pew pew pew lol.

Why not, in a V2.5 you are already limited to only 18:1 gears so why not install a mosfet and use a 11.1 to get the maximum response, pair that with a HT motor and you are good to go. Off course I know what you getting at, people who would go 12:1, HT motor, mosfet and a 11.1V and then build a DMR and spam the trigger like a madman, I really wouldn't like to be on the receiving end of that either. I find DMR's so weird because as I said before with a good trigger response and without the delay you can just as well spam out bbs on semi as a full auto with a slower gear set.
 
Vandaag heb ik een Jefftron V2 drop-in mosfet binnen gekregen. Gelijk maar geïnstalleerd :)
Veel verder dan de mosfet installeren en kijken of de motor trilde kwam ik niet, want de replica ligt uit elkaar verspreid over de garage en de schuur.
Het verf-project van Samriej en stephannn hebben mij over de streep getrokken om een mooie paintjob aan de SR-25 te geven.
Alles zit nu in de grondverf en ik ben nog aan het wachten op de stencils. Jullie moeten nog maar even wachten op het resultaat ;)

20170516_154931.jpg
 
Het probleem wat je misschien gaat krijgen met de jefftron:
(Dit probleem heb ik ook gehad)
Als je de trekker net iets te hard overhaal kan je de "stop" op de jefftron kapot maken, deze kan ervoor zorgen dat je gehele mosfet niks meer doet.
(De stop is dat iets verhoogde stukje wat ervoor zorgt dat je trekker niet verder kan gaan)
Om dit op te lossen kan je een spijkertje in je trekker zetten zodat die daarop stopt (tegen je replica aan) en dat die dus niet tegen je mosfet aankomt.

Ik durf niet zeker te zeggen of dit ook bij jou kan gebeuren, maar check het even. Ik vind het lastig uit te leggen omdat dit gedaan is voor mij, en ik alleen heb gekeken toen dit gerepareerd werd.
 
Het probleem wat je misschien gaat krijgen met de jefftron:
(Dit probleem heb ik ook gehad)
Als je de trekker net iets te hard overhaal kan je de "stop" op de jefftron kapot maken, deze kan ervoor zorgen dat je gehele mosfet niks meer doet.
(De stop is dat iets verhoogde stukje wat ervoor zorgt dat je trekker niet verder kan gaan)
Om dit op te lossen kan je een spijkertje in je trekker zetten zodat die daarop stopt (tegen je replica aan) en dat die dus niet tegen je mosfet aankomt.

Ik durf niet zeker te zeggen of dit ook bij jou kan gebeuren, maar check het even. Ik vind het lastig uit te leggen omdat dit gedaan is voor mij, en ik alleen heb gekeken toen dit gerepareerd werd.

Ik zal het in de gaten houden. Het is inderdaad lastig uit te leggen, want ik snap er nog weinig van haha. Ik zal hem wel weer eens uit elkaar halen en kijken hoe het nu allemaal zit, want ik heb er niet zo op gelet hoe het zat en hoe het elkaar allemaal raakte.

Ik heb de spring ook veranderd. Met de 6.03 loop ging hij iets over de 450 fps heen en ipv dat met de hop-up weg te smokkelen heb ik er een ring afgeslepen en daarna weer mooi plat gemaakt.
 
Ik schiet momenteel op de skirms met 3 schoten 441, 442, 441 dus mijn fps is op het randje en constant.

Kijk maar even goed naar die Jefftron V2, degene die het voor mij heeft gerepareerd heeft direct dit probleem doorgegeven en de maker gaat de nieuwe V3 dit probleem eruit halen.
 
Ik schiet momenteel op de skirms met 3 schoten 441, 442, 441 dus mijn fps is op het randje en constant.

Kijk maar even goed naar die Jefftron V2, degene die het voor mij heeft gerepareerd heeft direct dit probleem doorgegeven en de maker gaat de nieuwe V3 dit probleem eruit halen.

Hmm waar is de spijker dan geplaatst, op de trigger zelf of in de GB verwerkt? Mooi om te horen dat jefftron er wat aan gaat doen, heb zelf ook nog een V2 liggen die ik in mijn M4 wil inbouwen dus goed om te weten.
 
300hwiJ.jpg


Je ziet het misschien slecht, maar aan de achterkant (onderkant op de foto) zit een schroefje in de tigger geplaatst, die ervoor zorgt dat de trigger niet verder naar achteren kan gaan. Waardoor hij niet verder kan drukken en dus de mosfet kan beschadigen.
 
Dus als ik het goed begrijp zit er achterin de trekker een klein schroefje waardoor je de trekker niet helemaal in kan trekken en af kunt stellen zodat hij alleen de microswitch bedient en niet door kunt drukken totdat hij de printplaat raakt? Dat is nog wel een goed idee, ik zal er eens naar kijken. Want dat is volgens mij nu wel het geval bij mij.
 
Klopt.
Ik heb zelf 2 linkerhanden, en heb er de ballen verstand niet van. Maar degene die mijn AEG heeft omgebouwd naar DMR heeft veel verstand. Na ik 1 uur op een skirm had gespeeld, viel mijn replica "uit". Hij deed niks meer, wat heel raar is aangezien een jefftron altijd aangeeft wat voor fout er is (door middel van vibraties)
Je moet hem wel dusdanig afstellen dat je nog wel trigger respons heb, maar dat die net niet het plaatje aanraakt op je jefftron. Succes, en mocht je een betere foto wensen hoor ik dit wel dat maak ik er eentje.
 
Hmm best een makkelijke maar elegante oplossing, als je aan de binnenkant van je GB er een schroef op iets op zet kan je de trigger weer short stroken met de mosfet dus dat je instant response hebt bij licht indrukken :p. Ik zal er zelf rekening mee houden maar heb van andere nog niet echt gehoord dat ze hier problemen mee hadden, daarom zie ik ook liever dat jefftron een button installeert zoals de ASCU en BTC.
 
Thanks, ik trek de boel wel even weer uit elkaar en maak wel even een paar foto's. Dan kun je me zeggen of ik het een beetje goed begrepen heb. Wat heb je gedaan toen je mosfet uitviel? Was hij overleden?
 
Mosfet was zo goed als kapot. Maar door het fantastische soldeerwerk van de DMR bouwer heeft die het kunnen repareren. Anders kon die worden opgestuurd, en zou ik hem pas 3 weken later weer terug erin kunnen zetten.
Kijk even of je trigger tegen je jefftron aankomt, zoja? Kijk hoe ver de schroef in je trigger moet om te voorkomen dat die je mosfet raakt.
 
Even een bumpje. Alles zit al een tijdje in elkaar en het schiet als een malle. Ik moest wel even mijn shim-werk overnieuw doen want hij liep niet helemaal lekker. Na veel youtube guides kijken en veel tijd investeren loopt het allemaal heel soepel.
Maar nu viel mij laatst iets op. Als ik schiet dan komt de nozzle niet elke keer op dezelfde plek terug.
Hij feed en schiet goed. De fps is redelijk constant, maar is dit normaal?

20170616_201457.jpg
20170616_201502.jpg
 
Ja,dat geintje heb ik ook eens gehad met een replica.
Heb dat ding tot in den treure in en uit elkaar gehaald om het probleem te vinden.
Nooit gevonden natuurlijk en bleek ook niet echt een probleem te zijn.
Blijkbaar komt de gearbox niet na elk schot op dezelfde setting tot rust.
Dus een beetje speling die de nozzle steeds anders zet.
Mischien dat daar een oplossing voor is maar ik ken die niet. o_O
 
De oplossing heet Active breaking, maar zolang je veer niet gespannen word is het niet erg. Zowieso is het stop punt van de sector gear meestal wel zo dat de nozzle nog naar achter is getrokken dus zo raar is het niet dat hij uberhaupt naar achter staat, maar als je wil dat de veer nooit gespannen staat moet je of een triggerboard die de cycle kan monitoren en/of je moet active breaking gebruiken.
 
Dan moet je wel een goede motor hebben en niet de standaard torretjes die bij mijn budgetbuksen geleverd werden.
 
Terug
Bovenaan