Project PJ-25 DMR

Vanmiddag kreeg ik mijn pakketje van skirmshop binnen met alles wat nodig was om de gearbox weer dicht te krijgen.

20170217_144519.jpg


Alle mods zijn uitgevoerd. Geshimd, aoe gecorrigeerd, geradiusd etc, tappetplate bijgevijld.
Alles zit er nu in en werk als een trein.

Eerst had ik een fps van 410-420 en nu zit ik redelijk vast rond de 434 fps. De verhoging is leuk, maar het is mooier om te zien dat de verschillen een stuk kleiner zijn.

Komende week zal ik de hop-up eens onder handen gaan nemen. Eens kijken wat dat voor verschil maakt. De barrel en mosfet komen later.
 
Zo even weer tijd voor een kleine update.

Gisteren heb ik een Prometheus 6.03 509mm inner barrel binnen gekregen.
Deze heb ik gelijk geïnstalleerd met een flathop en de prometheus bucking.
De groupings werden gelijk een stuk beter. Dit was nog wel met .25 gr bb's.

Ik heb ook een zak .32 en een zak .36 bb's van Prohit gekocht. Eens kijken hoe die schieten.
 
Zo even weer tijd voor een kleine update.

Gisteren heb ik een Prometheus 6.03 509mm inner barrel binnen gekregen.
Deze heb ik gelijk geïnstalleerd met een flathop en de prometheus bucking.
De groupings werden gelijk een stuk beter. Dit was nog wel met .25 gr bb's.

Ik heb ook een zak .32 en een zak .36 bb's van Prohit gekocht. Eens kijken hoe die schieten.

Hoor vaak verhalen dat prohit "resten" achter kan laten in de bucking. Na een dag spelen met prohit is het daarom verstandig om je bucking schoon te maken ;)
 
Hoor vaak verhalen dat prohit "resten" achter kan laten in de bucking. Na een dag spelen met prohit is het daarom verstandig om je bucking schoon te maken ;)

Tnx, die verhalen had ik nog niet gehoord. Ik zal me laten verrassen.
 
Het is sowiso verstandig om na een dag spelen je loop en bucking schoon te maken. :)
 
Dat zou ik eigenlijk wel moeten doen. Met m'n AUG doe ik het te weinig in ieder geval.
Vandaag niet helemaal stilgezeten. Ik heb een slingpoint voor tussen de stock en reciever gemaakt.

20170402_194429.jpg


Er zat wel een punt helemaal achteraan, maar dat vond ik niet fijn.
En omdat de lasersnijder op school niet werkte ben ik de schuur ingedoken en een stukje 3 mm RVS omgetoverd tot een slingmount.
Hij moet nog iets afgewerkt worden en mooi zwart gemaakt worden.
 
je weet dat je ze gewoon kan kopen voor een paar euro?

Je weet dat die van een M16 Style stock net wat anders is dan de gemiddelde die je voor een buffertube gebruikt? Voor deze style stock een sling plate vinden is niet zo makkelijk, ook geprobeerd voor mijn G&G M16 maar die bleken een special systeem te gebruiken en daardoor was niks compatible.
 
Ook ik heb een DMR laten opbouwen (dus niet zelf gedaan, aangezien ik 2 linker handen heb) wel heb ik doordat ik verschillende keren heb gekeken hoe het er aan toe gaat binnen wat dingen opgeslagen.

Ik heb er een Jefftron mosfet inzetten, bevalt heerlijk! Hij geeft aan wanneer de batterijen op zijn. Je kan alles instellen van single - single naar burst - auto. Noem het maar op, het zit erin. Qua delay is inderdaad het maximale 1,8sec wat dus geen 2sec is. Ik speel op velden waar er helemaal geen delay nodig is, enkel single only voor DMR. Dus ik heb dat probleem niet.

Misschien heb je er wat aan..
 
@AirsoftVlogs, wat Vladimir zegt. Ik heb overal gekeken, maar voor een vaste stock waren geen sling plates te vinden. Voor een gewone buffertube wel, maar die zijn of niet plat of ze hebben de sling op de verkeerde plek zitten.

@n0okiejjj bedankt voor de toevoeging. Ik ben nog wel op zoek naar een mosfet. Ook omdat ik 11.1 lipo's wil gaan gebruiken. De trigger response is zoveel beter. En met die 1.8s delay moet je dan wel weg kunnen komen. Maar alleen B&A en WildMountain hanteren die regel, dus die sla ik voorlopig over als ik met de DMR ga.

Maar ik ben nog steeds op zoek naar midcaps voor een SR-25. Ik weet dat TaiwanGun ze had, maar daar viste ik achter het net. Sommige retailers hebben ze wel, maar dan kosten ze gelijk 30 euro per stuk.
 
Je weet dat die van een M16 Style stock net wat anders is dan de gemiddelde die je voor een buffertube gebruikt? Voor deze style stock een sling plate vinden is niet zo makkelijk, ook geprobeerd voor mijn G&G M16 maar die bleken een special systeem te gebruiken en daardoor was niks compatible.
Nee dat wist ik nii..
Take my words back!
 
@Rick191 Inderdaad. Qua delay lijkt het mij geen groot probleem te zijn. Waar ik wel tegen aanloop is of mijn lipo's het volhouden. Speel nu met 11,1V en 1500 MaH omdat deze in mijn stock passen. Daarnaast heb ik ook deans om geen energie te verspillen. Maar het viel mij op dat de DMR veel batterij gebruikt. Aankomend weekend ga ik weer skirmen en zal dan kijken of deze batterij het volhoud. Als dat niet zo is, stap ik over naar een 11,1V en 2300 MaH, en dan maak ik een pouche aan de zijkant van de replica.

Wat betreft midcaps speel ik momenteel met Ares M4 Midcap shot 120rds en die bevallen uitstekend. Zitten 20 minder BB's in dan in een normale midcap, maar door de lengte van het magazijn ideaal voor een DMR.
 
@n0okiejjji
Single shot is ook minder energy zuinig dan full auto.
Als bij wijze van alleen full auto zou schieten met een 2000mah, kan je wel zo'n 4000 bbs weg tikken.
Met single only haal je misschien nog geen eens de 2000 bbs.

Het elk keer van nu uit 0 beginnen met single shot en dan 5 bbs weg tikken vreet meer energie dan 1x opgang komen op full auto en dan 5 bbs weg schieten.

Greetings
 
@Rick191 Inderdaad. Qua delay lijkt het mij geen groot probleem te zijn. Waar ik wel tegen aanloop is of mijn lipo's het volhouden. Speel nu met 11,1V en 1500 MaH omdat deze in mijn stock passen. Daarnaast heb ik ook deans om geen energie te verspillen. Maar het viel mij op dat de DMR veel batterij gebruikt. Aankomend weekend ga ik weer skirmen en zal dan kijken of deze batterij het volhoud. Als dat niet zo is, stap ik over naar een 11,1V en 2300 MaH, en dan maak ik een pouche aan de zijkant van de replica.

Wat betreft midcaps speel ik momenteel met Ares M4 Midcap shot 120rds en die bevallen uitstekend. Zitten 20 minder BB's in dan in een normale midcap, maar door de lengte van het magazijn ideaal voor een DMR.

Sterkere veer meer ampere nodig om een schot te vuren dus ja je batterijen gaan sneller op :). Kan ook liggen dat de motor niet efficiënt is voor het systeem. Zo zou een hogere TPA motor bijvoorbeeld efficiënter zijn dan een lagere TPA motor.

Dit is echter een SR-25 receiver dus die gebruikt 7.62 style mags en dus passen standaard STANAG mags niet, dat is het essentiële verschil tussen deze jouw DMR en die van Rick.

@Rick191, haha ikke was het trouwens die antwoorden op airsoftvlogs en wilde nog zeggen kijk naar G&G mags maar toen bedacht ik me dat die geen V2.5 gebruiken en dus waarschijnlijk niet werken :(.
 
Sterkere veer meer ampere nodig om een schot te vuren dus ja je batterijen gaan sneller op :). Kan ook liggen dat de motor niet efficiënt is voor het systeem. Zo zou een hogere TPA motor bijvoorbeeld efficiënter zijn dan een lagere TPA motor.

Dit is echter een SR-25 receiver dus die gebruikt 7.62 style mags en dus passen standaard STANAG mags niet, dat is het essentiële verschil tussen deze jouw DMR en die van Rick.

@Rick191, haha ikke was het trouwens die antwoorden op airsoftvlogs en wilde nog zeggen kijk naar G&G mags maar toen bedacht ik me dat die geen V2.5 gebruiken en dus waarschijnlijk niet werken :(.

Oh, whoops. Verkeerd gekeken ;).

Gewone m4 magazijnen passen idd niet. Maar waarom zouden de g&g magazijnen niet passen? De P&J is een clone van A&K welke op zijn beurt een clone van G&G is. Maar waarschijnlijk ligt het aan mijn redenatie ;)
 
Oh, whoops. Verkeerd gekeken ;).

Gewone m4 magazijnen passen idd niet. Maar waarom zouden de g&g magazijnen niet passen? De P&J is een clone van A&K welke op zijn beurt een clone van G&G is. Maar waarschijnlijk ligt het aan mijn redenatie ;)

Qua body misschien maar internals niet, G&G gebruikt een standaard V2 gearbox met speciale nozzle en hop up unit, waar de A&K en P&J een V2.5 (elongated) gearbox gebruikt met een standaard V2 nozzle en hop up unit. Daarom kan het zijn dat G&G mags niet compatible zijn met de A&K en P&J maar ik weet dit niet 100% zeker.

EDIT: Als ik zo op google kijk lijken ze wel heel veel op elkaar, zag trouwens ook dat G&P SR-25 mags maakt.

EDIT2: Misschien heb je hier iets aan: http://www.airsoftsniperforum.com/35-sidearms-optics-gear-accessories/11892-sr25-compatibility.html
 
heb nu ook een PJ wel de M4 serie die ik ga ombouwen naar DMR maar wordt wel een lang lopend project

nog steeds alles netjes gedaan !
 
Terug
Bovenaan