SA-H02 of SA-H03

Sir MadJack

Well-Known Member
1 jul 2018
93
35
Trophies
5
Hallo Allen,

Inmiddels ben ik al een tijdje op zoek naar mijn eerste AA en heb ik veel topics, reviews en persoonlijke tips van mensen op dit forum (dank daarvoor) bekeken.

Het liefste zou ik ooit in de rol van DMR gaan werken, maar ik heb al uit vele berichten gehaald dat het niet slim is hiermee te beginnen. Het staat voor mij inmiddels vast dat ik voor Specna Arms wil gaan met ofwel de variant HK416 (SA-H02) of de M27 (SA-H03). Prijstechnisch zit hier maar € 10 verschil in.

Nu komt de hamvraag. Welke van de 2 raden jullie mij aan en waarom? Hou er dus rekening mee dat mijn speelstijl veelal in de achterhoede is, waardoor ik denk dat een DMR rol mij goed zou staan. Ik weet ook dat een goede DMR wil zeggen dat er ook wat gesleuteld moet worden etc. Van de andere kant denk ik ook weer, waarom zou ik dan niet gelijk een SA-H03 pakken zodat ik een AA heb wat het prima doet en in de toekomst uitgebouwd kan worden tot een DMR. Wat zijn dan toch de voordelen om bijvoorbeeld de HK416 te pakken. Hopelijk kunnen jullie mij helpen, zodat ik snel kan schakelen zodra mijn NAVB pas gevalideerd is.

Roy

Laatst bewerkt:
Niet bekend met beide replicas. Echter praten we overal in airsoft niet over w@pens, maar over replicas of Airsoft Apparaten (AA).

Ik ben zelf de trotse bezitter van een SA-H02 en die bevalt mij uitstekend. Voelt zeer robuust aan (weegt met optics een goede 3kg) en is zeer degelijk gebouwd. Tot nu toe nog niets aan de replica geupgrade (behalve XT60 connectors erop gesoldeerd) en de performance vind ik alleszins acceptabel. Ik schiet nu op 40 tot 45 meter nauwkeurig. Lang niet verkeerd voor een stock replica! Geloof niet alle airsofters die beweren dat ze tot 60m de vleugels van een vlieg kunnen schieten, dat is in 99% van de gevallen onzin. ;)

De SA-H03 zal qua bouw niet verschillen van de SA-H02. Enige verschil is, voor zover ik kan beoordelen, de langere loop. Ik heb bewust gekozen voor de kortere loop van het HK416 omdat dit simpel meer handelbaar is. Uiteindelijk zal ik er waarschijnlijk wel een silencer opzetten (vanwege een iets langere precision barrel en tsja... toch de tacticool looks :)) waardoor de replica alsnog wat langer zal uitvallen.

Hoe dan ook, ik kan de SA-H02 zeker aanraden. Uiteindelijk gaat het er puur om wat jij zelf het mooist vindt! Wil je de replica ooit gaan ombouwen tot DMR? Dan zou ik toch voor de SA-H03 (M27 replica) gaan. Welke keuze je ook maakt, je zal er geen spijt van krijgen. Specna Arms wordt niet voor niets door vrijwel iedereen aangeraden als uitstekende starters replica.

Bedankt voor je reactie! Klinkt goed allemaal. Dat het mechanisch bij beide goed zit is voor mij het belangrijkste.

Gezien bovenstaande reacties neig ik momenteel te gaan voor de SA-H03. Puur om het feit dat ik een prima AA heb die ook nog in de toekomst potentie heeft om een DMR te worden. Anders zou ik als het ware een nieuwe AA moeten kopen voor DMR. Zijn er toevallig mensen op het forum die de H03 uitgebouwd hebben en wat de ervaringen zijn?

Ook ik denk er aan om een SA-H03 te kopen. Hoe zijn de ervaringen? Heb je nog dikke tips qua mid caps?
@Jasper welke mags gebruik je voor je H02? Verwacht dat die ook wel met de H03 moeten werken.

Nog een aanvullend vraagje. Weet iemand waar ik kan zien hoelang kortingen duren op Gunfire? Opeens zie ik vandaag een korting van 12% op de replica. Hoop dat deze er nog op zit totdat ik terug ben van vakantie.

Bij Gunfire weet je het nooit... maar ze hebben regelmatig korting op Specna’s dus zou ze niet snel voor de volle prijs kopen...

Zelf heb ik een SA-A20 (DMR) en SA-A03 (assault) en gebruik in beide Ares Amoeba midcaps en dat gaat eigenlijk perfect! Heb ook G&G midcaps gebruikt, maar die gaven al redelijk snel problemen...

Voor wat betreft Specna, ik ben er erg gelukkig mee! Stock zijn ze prima en kan je leuk mee doen, maar na wat upgrades....... dan begint de fun

Succes met keuzes maken!

Groet,
Peter

• Leuk
Waarderingen: MattiB
Alles is zo beetje al gezegt; het zijn puur de looks waar je voor kiest. Specna is degelijk en genoemde modellen zijn intern identiek aan elkaar.

Ook ik denk er aan om een SA-H03 te kopen. Hoe zijn de ervaringen? Heb je nog dikke tips qua mid caps?
@Jasper welke mags gebruik je voor je H02? Verwacht dat die ook wel met de H03 moeten werken.

Ik raad altijd amoeba mags aan. Super degelijk en goedkoop. Nog nooit iemand gehoord die er problemen mee heeft gehad.

• Leuk

Ik gebruik zelf Modify XTC midcaps. Bevallen uitstekend! Op de een of andere reden bleven de door iedereen aangeraden Ares Amoeba midcaps niet goed in mijn replica hangen.

Thanks voor de tips!

Ik heb de Sa-H03 nu binnen en een aantal magazines geprobeerd. De D-DAY krijg je met een bepaalde handeling er mooi ingeklikt. Daar ga ik dus een setje van bestellen.

Ik heb hem ook binnen. Heb jij wel batterijen en bb's bij de zending gekregen? Dat converten van de veer gaat ook nog een uitdaging worden aangezien ik niet echt technisch ben.

Ik heb hem ook binnen. Heb jij wel batterijen en bb's bij de zending gekregen? Dat converten van de veer gaat ook nog een uitdaging worden aangezien ik niet echt technisch ben.

Als startende airsofter ben ik nog aardig n00b. Een maat van mij heeft mij goed op weg geholpen. Net zoals je aangeeft zat er naast de replica alleen een high cap bij (met een vaag aandraai vlinder sleuteltje). Daar heb je niet zo veel aan in het veld. Daarom heb ik 5x de D-DAY DMAG M4/M16 besteld. Qua batterijen kreeg ik de tip om voor Li-Po Turnigy Nano 1200mah Stick te gaan. Moet je nog wel de connector in je replica aanpassen naar XT60 in plaats van de standaard Tamiya. En als oplader gebruik ik de Imax B6AC V2. Qua BB's heb ik 6x 0.28g Specna Arms CORE mee besteld, zodat ik even vooruit kon. En sommige velden moet je de replica testen met 0.20g bb's daarom ook nog een zakje 0.20g Specna Arms CORE gekocht. Met dit alles heb je een goeie set om te beginnen.

Binnenkort ga ik samen met mijn maat de gearbox ophalen en het volgende vervangen:
  • Maple Leaf Macarone 60
  • Maple Leaf concave nub/hop up tensioner
  • Piston
  • SHS M4 Cylinder Head Aluminium (PAD)
  • SHS Stainless Steel Cylinder Teardrop ant-heat (4/5 hole)
  • SHS Piston Head(6 vents aluminium)
  • SHS MP5K Aluminium nozzle (21MM)
  • Guarder SP100 AEG spring
Dit staat nog op mijn wensenlijstje:
  • Lonex M4 / M16 Hop Up Unit
  • SHS shim set (27 shims)
  • ZCI High Torque Motor 22TPA
  • Jefftron micro mosfet
  • 363mm barrel

• Leuk
Waarderingen: Sir MadJack
Accu en lader zijn prima, wel zou ik 2 accu’s minimaal pakken zodat je in de pauze kan wisselen anders kan het nog wel eens spannend zijn als je “een drukke dag hebt” of als de weersomstandigheden wat ongunstig zijn voor een accu...

Upgrade lijstje ziet er ook prima uit, maar is natuurlijk ook een gedeelte wat je ermee wilt bereiken en persoonlijke voorkeuren... zo zie ik een Jefftron erop staan (V2 drop in heb ik eventueel nog te koop voor mocht je interesse hebben is zo goed als nieuw) maar zelf ben ik bijvoorbeeld juist voor de Gate Titan gegaan uiteindelijk.

Verder zijn de 0.28 bb’s die je linkt niet BIO (staat er niet bij aangegeven in ieder geval en bij de 0.20 weer wel...) zou dat zeker even controleren, want met niet bio bb’s spelen kan best vervelende gevolgen hebben...

• Leuk
Klinkt goed Matti. Ik wil graag eerst eens kijken wat het apparaat uit de box al kan. Dus voor mij is het belangrijk dat ik voor mijn eerste Skirm de veer nog verander.

Betreft de batterijen, deze zijn inderdaad ook onderweg (2x) en oplader etc. Bb's heb ik nog bewust mee gewacht omdat ik het lastig vond waar ik op moet letten zoals hierboven al staat.

Ik vroeg het van die batterij, omdat ik op youtube een unboxing filmpje zag en daarin zag je dat er een batterij normaliter bij zit en een klein aantal bbs. Was handig geweest om in ieder geval te kunnen testen of de replica het uberhaupt doet.

Klinkt goed Matti. Ik wil graag eerst eens kijken wat het apparaat uit de box al kan. Dus voor mij is het belangrijk dat ik voor mijn eerste Skirm de veer nog verander.
Dat converten van de veer gaat ook nog een uitdaging worden aangezien ik niet echt technisch ben.

Het is niet mega ingewikkeld om hem te vervangen. In deze video zie je hoe je een Specna uit elkaar haalt. Nu heb jij ipv. de 2 inbusjes, 2 pennen die je door moet drukken om de receivers van elkaar af te halen. Je pistol grip is van de onderzijde ook iets anders maar dat moet geen hogere wiskunde zijn om die los te krijgen.
Als ik binnenkort met Matti de veer etc. ga vervangen dan kan ik wel wat foto's voor je maken. Dat zal binnen nu en 2 weken wel gebeuren.

Betreft de batterijen, deze zijn inderdaad ook onderweg (2x) en oplader etc. Bb's heb ik nog bewust mee gewacht omdat ik het lastig vond waar ik op moet letten zoals hierboven al staat.
Dit bb verhaal was eigenlijk gewoon een oogkleppen verhaal van Matti en mij haha, we hebben 100 keer door dat winkelmandje heen gekeken maar nooit gezien dat er bij 1 set bb's geen BIO stond.

Ik vroeg het van die batterij, omdat ik op youtube een unboxing filmpje zag en daarin zag je dat er een batterij normaliter bij zit en een klein aantal bbs. Was handig geweest om in ieder geval te kunnen testen of de replica het uberhaupt doet.
Ik heb ook het idee dat het nogal wisselt met hoeveel spullen ze in de doos stoppen. Mijn eerste Specna kwam met veel meer meuk dan mijn nieuwe E&C, daar zat alleen een highcap in.

Accu en lader zijn prima, wel zou ik 2 accu’s minimaal pakken zodat je in de pauze kan wisselen anders kan het nog wel eens spannend zijn als je “een drukke dag hebt” of als de weersomstandigheden wat ongunstig zijn voor een accu...

Upgrade lijstje ziet er ook prima uit, maar is natuurlijk ook een gedeelte wat je ermee wilt bereiken en persoonlijke voorkeuren... zo zie ik een Jefftron erop staan (V2 drop in heb ik eventueel nog te koop voor mocht je interesse hebben is zo goed als nieuw) maar zelf ben ik bijvoorbeeld juist voor de Gate Titan gegaan uiteindelijk.

Verder zijn de 0.28 bb’s die je linkt niet BIO (staat er niet bij aangegeven in ieder geval en bij de 0.20 weer wel...) zou dat zeker even controleren, want met niet bio bb’s spelen kan best vervelende gevolgen hebben...

Ik heb de Jefftron Mikro aangeraden omdat hij belachelijk klein is, waardoor hij in je gearbox past, en doet wat hij moet doen voor niet teveel geld. Vooral dat laatste speelt een rol dus ik wilde Matti liever niet gelijk opzadelen met een mosfet van €160 :p

Die bb's is dus echt dom van ons.. Nooit opgevallen terwijl er uiteindelijk nog 2 andere soorten in de winkelmand stonden die wel bio waren. FML.

Ik heb de Jefftron Mikro aangeraden omdat hij belachelijk klein is, waardoor hij in je gearbox past, en doet wat hij moet doen voor niet teveel geld. Vooral dat laatste speelt een rol dus ik wilde Matti liever niet gelijk opzadelen met een mosfet van €160 :p

Die bb's is dus echt dom van ons.. Nooit opgevallen terwijl er uiteindelijk nog 2 andere soorten in de winkelmand stonden die wel bio waren. FML.

Het is dat Peter het zag anders had ik ze gewoon heel droog in mijn midcap gedraaid. Te dom! Even uitzoeken of het rendabel is om het terug te sturen naar Gunfire.

Qua mosfet wil ik vooral snellere trigger respons en mijn contacts langer goed houden. Een Gate TITAN is uiteraard super vet en een Jefftron drop-in ook fijn, maar voor nu nog niet nodig. Maar mij kennende zit er een half jaar alsnog een drop-in in.