SA-H02 of SA-H03

Andersom moet je officieel even een eventje aanmaken vandaar dat ik graag even langs was gereden daarstraks (als het max een kwartiertje rijden was) graag dit zelf had gezien. Denk zelf dat de oplossing simpeler moet zijn als het lijkt.

Beide bedankt voor het meedenken! Wat ik gedaan heb is inderdaad het volgende stappenplan doorlopen:

http://airsoftelite.nl/topic/1135-specna-arms-disassembly-simpele-versie/

Eigenlijk hield het bij punt 2A al op. Heb nog geprobeerd of het losmaken van 2B iets kon helpen (vandaar de beide pinnen die nu los zijn), maar toen was het klaar.
Vervolgens gekeken hoe makkelijk het los zou moeten komen door bijvoorbeeld dit filmpje te kijken:

rond 8 min.

Op beide zie je de upper relatief gemakkelijk los gaan. Dit was bij mij totaal niet wat ik ook probeerde. Toen heb ik maar de hoop opgegeven en probeerde ik alles terug te draaien en dat verliep dus ook niet vlekkeloos zoals omschreven. Dat was zo'n beetje mijn faalmiddag

Zelf zat ik ook flink te klooien om de upper voor de eerste keer los te krijgen. Verschil met het filmpje is dat je de pinnetjes er niet helemaal uit krijgt, maar 'lockt' op het eind. Misschien had jij het al door, maar een van de pinnetjes blokkeert het klepje van de bolt-catch. Hierdoor kan je hem niet doorschuiven. Door dit klepje even over het pinnetje te leggen kan je hem daarna makkelijk los schuiven.

Tot zover is het mij gelukt. Solstice heeft gelukkig de rest gedaan, want anders zat ik nu nog te prutsen.

• Leuk
Waarderingen: Solstice
Vervelend dat het zon gedoe is!! Mijn eerste keer zelf downgraden heeft me door mijn onervarenheid ook de hele dag incl. nacht gekost :P

De upper en lower van elkaar af moeten we met hulp op afstand toch voor elkaar krijgen?

Hoeveel kracht heb je gebruikt om t van elkaar af te krijgen? Charging handle ook even aan gezeten? Bij mijn m4 staat de dust cover standaard open. Die moet ik dicht klappen voor t van elkaar afschuiven van de upper en lower.

Weet je zeker dat er bij de hk niet nog een pinnetje ergens zit die de boel vast houdt? @Rebelattack ik zou denken tik de rest ook los en probeer t dan nog een keer? Of haalt hij zich dan een hoop problemen op de hals?

@MattiB Dit wat jij aangeeft zegt me niks, dus daar zit misschien het probleem! Zou het veel moeite voor je zijn eens een foto van die pin te maken?

Helaas doet de wapenhandel in Roermond zelf vanaf 2015 ook geen airsoft meer, dus denk dat ik er toch zelf mijn best voor moet doen.

Een ander idee is dat ik misschien kan kijken via de eerste skirm die ik wil doen of er mensen op dit forum zijn die dan op locatie willen helpen. Volgens Specna zelf moet enter&convert iets van 5 minuten zijn, dus misschien is een prof er zo klaar mee :)

Ik heb het idee dat matti het heeft over het klepje van de dust cover, omdat de bolt catch geen klepje heeft?

Hoeveel moeite heb je gedaan om de boel uit elkaar te schuiven Jack? Voorzichtig een paar tikjes met een hamer bijvoorbeeld?

Beide bedankt voor het meedenken! Wat ik gedaan heb is inderdaad het volgende stappenplan doorlopen:

http://airsoftelite.nl/topic/1135-specna-arms-disassembly-simpele-versie/

Eigenlijk hield het bij punt 2A al op. Heb nog geprobeerd of het losmaken van 2B iets kon helpen (vandaar de beide pinnen die nu los zijn), maar toen was het klaar.

Jammer dat het niet lukt. Ik heb mijn paintskills er even op los gelaten en dit is eigenlijk het stappenplan van de H03.
0TomG4s.jpg

De pin van punt 2 kan op een gegeven moment niet verder. Je kunt aan de kant waar hij eruit komt zien dat hij wordt tegengehouden door een geveerd palletje die in een randje van de pin valt. Dan zit hij goed.
Zodra je er aan toe bent om de upper eraf te schuiven:
P2IZKzx.jpg

Heb nog geprobeerd of het losmaken van 2B iets kon helpen (vandaar de beide pinnen die nu los zijn), maar toen was het klaar.

Deze pen (B) bij de H03 is net wat anders dan de pinnen bij andere Specna's.
Er zit hier namelijk aan de binnenzijde aan de kant van mijn 2e plaatje een klemveertje om de pin heen. Die kon ik er pas afhalen toen ik de upper eraf had, dus dat betekent dat hij bij jou nu los in je body kan liggen óf hij moet heel netjes over de pin zijn geschoven. Wat opzicht wel kan, maar ik acht de kans klein aangezien het nogal een springerig veertje was.

Je moet trouwens niet zoeken naar een veer zoals je meteen denkt aan een veer. Het is namelijk meer een soort hoefijzertje.
Puntje van aandacht voor als je straks je upper eraf hebt. Want dat ga jij redden!;)

Ik zal zometeen uit mijn werk ook nog even wat foto's voor je maken, hij ligt hier nog uit elkaar.

Laatst bewerkt:
Lekker bezig Solstice! Dikke paint skills.

Ik heb het idee dat matti het heeft over het klepje van de dust cover, omdat de bolt catch geen klepje heeft?
Weer wat geleerd! Dust cover is het inderdaad.

Zojuist even een korte poging gedaan. De pinnen zitten nog los dus dat is geen probleem. Vervolgens trek ik de charging handle een stukje naar achteren (niet helemaal want dan zet hij zich vast bij het bolt gebeuren) waardoor het klepje open gaat. Daarna is echter met geen mogelijkheid beweging te krijgen in de upper. Met 1 hand hou ik dus de charging handle naar achteren, met de andere hand trek ik de loop naar voren (van de replica af).

Ik zie wat je aangeeft met het klepje. Deze kan inderdaad tegen de pin op komen als de upper verder los is waardoor je het klepje omhoog moet doen. Alleen is het probleem dat er geen enkele beweging in zit. Ik trek met redelijk wat kracht.

Even voor de zekerheid... Dit kan ik toch zo doen zonder dat ik de achterkant heb losgemaakt, of moet ik om bovenstaande te kunnen doen altijd eerst het achterste gedeelte eraf halen met de buffertube etc?

Hmm dan klemt hij denk ik gewoon behoorlijk van zichzelf. Moet zeggen dat ik bij de H03 van @MattiB gemiddeld ook wat meer kracht moest uitoefenen dan ik gewend ben bij mijn Specna. Maar die is ook al zo vaak los geweest dat hij zichzelf al bijna demonteert, maar dat terzijde.

Ik gok dat hij klemt bij een van de twee rode cirkels. Bij de rechter zit een soort uitsteeksel aan de upper die in de lover schuift. Ik heb het voor het idee een beetje getekend.
cgq39r0.jpg

Buiten die 2 plekken om zit er nergens iets vast van de upper. Dus focus je op die twee plekken, wiebel wat extra en dan moet hij wel los komen in theorie. Eventueel met een kunststof hamertje of een houten blokje tikken om er wat beweging in te krijgen.

Het wordt steeds mooier, maar ik pak de upper met mijn hand vast net voor de magwell en druk dan met mijn duim tegen de magwell aan. Dit idee.
86Qq9nX.jpg

Dan oefen ik kracht uit in de goede richting en heb ik nog 1 hand vrij om de charging handle los te trekken.

• Leuk
Waarderingen: Sir MadJack en MattiB
Hij lijkt nu iets meer te gapen, maar toch klemt er iets. Ik blijf het even proberen maar toch voelt het niet goed. Alsof iets scheef zit ofzo.

Bijlagen

• IMG_20180807_191552_1.jpg
    IMG_20180807_191552_1.jpg
    681,2 KB · Weergaven: 272
  • IMG_20180807_191609.jpg
    IMG_20180807_191609.jpg
    609,4 KB · Weergaven: 297
Just to make sure, de upper moet naar voren eraf toch, beweeg je ook die kant op? Omdat ik er nu een spleet zie onstaan aan de voorzijde (dus er ruimte komt naar boven)

Ander vraagje. De Amoeba mid caps zijn vandaag ook binnen gekomen en ik heb het idee dat deze niet passen. Zie fotos.

De high cap van specna die bij de replica zit klikt er lekker in. De mid caps lijken los te zitten en vallen ook zo eruit. Ik hoop toch niet dat dit ook iets fouts is of dat de magazijnen onjuist zijn want dit begint langzaam vervelend te worden :(

Bijlagen

• IMG_20180807_192715.jpg
    IMG_20180807_192715.jpg
    878,8 KB · Weergaven: 287
  • IMG_20180807_192719.jpg
    IMG_20180807_192719.jpg
    486,8 KB · Weergaven: 280
  • IMG_20180807_192732.jpg
    IMG_20180807_192732.jpg
    701,7 KB · Weergaven: 259
Just to make sure, de upper moet naar voren eraf toch, beweeg je ook die kant op? Omdat ik er nu een spleet zie onstaan aan de voorzijde (dus er ruimte komt naar boven)

Ja. Ik duw / trek uit al mijn kracht naar voren maar er komt geen beweging in. Daarom durf ik ook niet te zeer meer want ik ben bang dat de hele replica op deze manier zodadelijk kapot is. Heb ik weer ...

Ander vraagje. De Amoeba mid caps zijn vandaag ook binnen gekomen en ik heb het idee dat deze niet passen. Zie fotos.

De high cap van specna die bij de replica zit klikt er lekker in. De mid caps lijken los te zitten en vallen ook zo eruit. Ik hoop toch niet dat dit ook iets fouts is of dat de magazijnen onjuist zijn want dit begint langzaam vervelend te worden :(
ik zou sowieso de mags pas gaan passen als hij weer op de goede manier in elkaar steekt.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Je hebt toch niet perongeluk nog een magazijn erin zitten... Al zou je hem dan nog los moeten krijgen