SA-H02 of SA-H03

Er is ook niks mis met de Mosfet die jullie nu hebben gekozen :D het gaat er net om welke functies je zoekt. Zo vind ik de gevoeligheid en de mogelijkheden die je hebt met de titan heerlijk! Maar hij is idd niet de goedkoopste...

Heb het zelf ook een keer gehad hoor in het begin met de bb’s... je zit een uur te zoeken naar wat je nodig hebt en gooit 24 keer je mandje leeg en weer vol en uiteindelijk eindig je met de verkeerde :p in mijn geval waren dat de 0.20 dus die komen nog wel van pas...

Succes met het tunen van je replica! Vind het zelf altijd erg leuk om te doen :)
 
Zolang je niet meer gebruikt van de titan als een snelle trigger response(door de programmeerbare trigger pull) en het feit dat het een fet is dan zou ik niet er de 120 euro in dumpen voor een basic model met programmeer spullen.
Dingen zoals cycle detectie enzovoort is leuk maar zolang je geen dubbele schoten op semi hebt dan voldoet een simpele fet ook en zelfs dat is mechanisch ook prima op te lossen.
Daarbij de ab die voor de titan cycle detectie wordt gebruikt zorgt ook weer voor een sterkere slijtage van je brushes.

Ik ben zelf dan alleen meer fan van andere simpele fets, zoals de sparklabs microfet die ook gigantisch klein is maar ook een burst en constant rating hebben waar je lang van je leven niet overeen gaat.
 
Nog een hele domme vraag. Het kabeltje van de batterij zit redelijk vooraan. Indien ik de batterij bevestig krijg je het echt niet goed dicht. Mag je met een beetje geweld zo'n kabel ook proberen verder door te duwen of is daar ook weer een truc voor.

Zoals jullie vast al merken ben ik totaal a-technisch en altijd bang dat me spullen kapot gaan. Dat is ook de rede dat ik absoluut eigenlijk zelf nog niet alleen die veer wil implementeren. Ik ga eens kijken of hier een Limburg een zaak is die wellicht dit kan doen voor mij en dat ik misschien mag meekijken.
 
geen idee hoe je je accu er precies in doet, maar zelf steek ik altijd eerst de achterkant erin en dan schuift alles gewoon door waarbij de connector er eigenlijk als laatst in gaat... een beetje "motivatie" kan wel, maar gebruik geen geweld, dat is mijn stelregel...
 
Klinkt goed Matti. Ik wil graag eerst eens kijken wat het apparaat uit de box al kan. Dus voor mij is het belangrijk dat ik voor mijn eerste Skirm de veer nog verander.
Dat converten van de veer gaat ook nog een uitdaging worden aangezien ik niet echt technisch ben.

Het is niet mega ingewikkeld om hem te vervangen. In deze video zie je hoe je een Specna uit elkaar haalt. Nu heb jij ipv. de 2 inbusjes, 2 pennen die je door moet drukken om de receivers van elkaar af te halen. Je pistol grip is van de onderzijde ook iets anders maar dat moet geen hogere wiskunde zijn om die los te krijgen.
Als ik binnenkort met Matti de veer etc. ga vervangen dan kan ik wel wat foto's voor je maken. Dat zal binnen nu en 2 weken wel gebeuren.

Ik ben inmiddels al flink wat reviews aan het opzoeken en kwam het volgende filmpje tegen:


Nu vroeg ik mij af, om een veer te verwisselen is het dan noodzakelijk om de complete gearbox eruit te halen? Op ongeveer 2.30 zie je dat hij alles eraf heeft behalve de motor en pistol grip. Je ziet de veer al zitten. Is het mogelijk om dan al iets te vervangen zonder de gearbox compleet los te maken?
 
Ligt aan het specifieke model dat je hebt. Specna heeft modellen waarbij idd de gearbox uit de body moet, maar dat de gearbox verder niet open hoeft en je hebt ook modellen waarbij je de buffertube als het ware los kan halen om de veer te vervangen...
 
Ik ben inmiddels al flink wat reviews aan het opzoeken en kwam het volgende filmpje tegen:


Nu vroeg ik mij af, om een veer te verwisselen is het dan noodzakelijk om de complete gearbox eruit te halen? Op ongeveer 2.30 zie je dat hij alles eraf heeft behalve de motor en pistol grip. Je ziet de veer al zitten. Is het mogelijk om dan al iets te vervangen zonder de gearbox compleet los te maken?

Filmpjes kijken is een goede manier om het te leren. De eerste keer dat ik mijn replica uit elkaar haalde deed ik dat 1 op 1 met het filmpje wat ik linkte.
Stukje kijken - pauze - zelf doen - stukje kijken - pauze - zelf doen - etc. etc..
Als je dat een paar keer gedaan hebt is het piece of coockie.

Aangezien je de H03 hebt heb je (gelukkig!!) geen SAEC receiver. Die dingen zijn kwalitatief uitermate terleurstellend.
Je zult dus de gearbox moeten (laten) demonteren om de veer te vervangen. Uiteindelijk zijn het maar 7 boutjes/schroeven, 1 paspen en de boel is los.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Ja is e&c. Maar ik bedoel te zeggen je moet toch de complete gb dus eruit halen. Niet tot 2.30 op het filmpje. Zou veel kabeltjes gepiel schelen :)
 
Ok, dit gaat NIET lukken. Het lijkt allemaal zo makkelijk maar na een aantal uur toch de moed opgegeven. Het begon lekker, kreeg het achterste gedeelte er snel af en de pinnen uit de twee delen. Toen begon het... De upper part ging met geen mogelijkheid eraf. Alle mogelijke filmpjes/reviews gelezen. Ik zie het bij hun relatief gemakkelijk los gaan, maar het wil maar niet lukken.

Tot slot de moed opgegeven en weer alles proberen vast te maken. Nu krijg ik de pinnen er niet goed meer terug in (lijkt toch iets een beetje scheef te zijn gegaan waardoor ze niet meer 100% recht voor het gaatje zitten. Ook de kabeltjes goed terug doen + schroef aan de achterkant vast draaien heeft behoorlijk lang geduurd.

Ik ga dit dus echt niet meer zelf proberen. Nu vroeg ik mij af hoe andere mensen dit doen die a-technisch zijn. Ik kan ook niet echt iets vinden op internet van locaties waar je een downgrade kan doen. Ik woon zelf in regio Roermond en enige wat ik kon vinden was Unit 13. Helaas doen zij geen downgrades op Specna. Wat nu... Iemand tips of weet iemand in het zuiden een locatie die kan helpen. Op deze manier kan ik nooit een start maken.
 
Heb je hem wel weer in elkaar zitten nu? Maak anders even een foto hoe en waar het 'knelt'. Ik ben zeker geen tech maar er wel van overtuigd dat alles terug te plaatsen is zolang er geen hamer en beitel aan te pas zijn gekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Het zijn de pinnen die de upper en lower bij elkaar houden. Heb nu de replica terug in de doos gedaan met de pinnen nog eruit.

Er is alleen kort een hamer bij te pas gekomen omdat ik die pinnen eruit moet slaan. Er zit namelijk geen schroef of imbus of iets dergelijks op. Ik denk dat ik gewoon nu professioneel laat doen voordat ik iets kapot ga maken. Heb de lokale wapenhandel gemaild of zij wellicht iets met airsoftguns doen, anders moet ik volgens mij al buiten Limburg gaan zoeken voor een oplossing
 
Bijgaand een foto van vanmiddag. Daarop zie je de beide pinnen (en de dichte bovenkant dus niet mogelijk los te schroeven, enkel los te slaan).

Op deze manier heb ik de replica nu in de doos.
 

Bijlagen

  • received_1937998149555212.jpeg
    received_1937998149555212.jpeg
    313,6 KB · Weergaven: 310
Alleen de voorste pin is zelfs nodig de achterste doet niks en dan moet je gewoon ze van elkaar schuiven de upper en lower, het is geen echte dus het klapt niet open. Hoezo zou je het buiten limburg moeten zoeken, Unit13 zit gewoon in Limburg.
 
Ik heb het filmpje bekeken, en zie ook dat de voorste pin is voor de upper en lower bij elkaar te houden is. Wel interpreteer ik het zo dat de gearbox zelf niet helemaal goed zit aangezien deze daar toch doorheen gaat. Als je nu alles wat je los hebt gehaald nogmaals los haalt. Bij het plaatsen van de gearbox overal goed kijkt of de kabeltjes nergens tussen komen en dan het allereerste de achterste pin erdoorheen doet. Dan moet de rest volgen. En als laatst de upper terug monteren. Als de rest op zijn plaats zit zullen de gaten uitgelijnd op elkaar uitkomen en de pin er gewoon in kan.
 
Maar daar zit dus het probleem. Zover ben ik nog niet eens gekomen. Op de foto is de "laatste status" te zien. De pinnen zitten los, maar ik krijg de upper op geen enkele manier verschoven. Gearbox ben ik nog niet eens bijgekomen (dat was het doel vandaag). Denk dus dat de body wel iets meegegeven heeft, maar niet los heeft gelaten.

@Rebelattack Unit13 doet niks met specna. Dat was de eerste die ik aangeschreven heb.
 
Oh je hebt dus in principe alleen de pinnen eruit gehad en de stock eraf inclusief de buffertube? Als dat het geval is. Draai eerst de buffertube er eens terug op. Mijn vermoeden is dat de gearbox niet ver genoeg naar achteren zit en je door de buffertube vast te draaien dit misschien net genoeg is. En gewoon vast, geen overmatige kracht gebruiken of als je weerstand voelt ook stoppen. Roermond is me net te ver om even snel in de auto te springen om een quick peek te nemen.
 
Ah dat wist ik niet, beetje jammer en ik had niet goed gelezen dat je hem ondertussen weer in elkaar probeerde te zetten ipv uit elkaar halen. Zitten er mogelijk geen metalen washers om de pinnen die zorgen dat er wat daadkracht nodig is om ze er door te krijgen? Ik woon in Tilburg wat ook relatief ver is, maar ik wil er best wel eens naar kijken, heb nog geen hk416's maar wel al meerdere M4's van specna open getrokken, anders raad ik je toch aan om even door te rijden naar com-bat die kunnen je wss prima helpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ah dat wist ik niet, beetje jammer en ik had niet goed gelezen dat je hem ondertussen weer in elkaar probeerde te zetten ipv uit elkaar halen.
dat had ik in eerste instantie ook niet begrepen, woon wel een stuk dichterbij, echter om even langs te wippen op dit moment .... hmmm nee.