SA-H02 of SA-H03

Haha nee nee, zal voorzicht te werk gaan en als ie niet wil wil ie niet. anders maar eens afspreken met iemand die mij hiermee kan helpen
Wordt dit ook je eerste keer dat je een replica gaat demonteren?
 
Daar ben ik weer! zoals beloofd even gekeken en ja hoor, na flink wiebelen en kracht erop te hebben gezet kwam de upper van zijn plaats! maar ik moet ook wel even zeggen dat het me uitzonderlijk veel kracht kostte haha. zit nu wel met 1 pinnetje die er niet helemaal meer in wil maar dat is denk ik niet heel erg(komt tegen het frame aan), dit is te zien op de 2e en 3e foto in de buurt van de stock.

ac6549b1_e8e8_4b78_b530_9d9c8e3f1170.jpg



55a64b6b_71db_42ff_abca_57862c1fa782.jpg


c1b5fdfd_9a5f_454f_88e0_b059585782b2.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL
Haal eerst de pistol grip en stock los, die kunnen druk zetten op die pin waardoor hij niet goed los komt, bij mij als ik die 2 onderdelen er niet op heb, valt die pin er zo uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hardred
Waar zo'n topic voor aanmaken toch al niet goed voor is :). Gisteren is het mij uiteindelijk toch gelukt. Wilde nog 1 poging doen voordat ik naar @THR33KlNGZ wilde gaan en na het opnieuw losmaken van de buffertube en wat wrikken ging hij los. Blijkt dat ergens iets licht omgebogen zit waardoor hij niet lekker los gaat. Zal binnenkort een foto maken. Voor nub kan ik weer verder in het proces dus dit weekend komt deel 2. Hopelijk dan alles succesvol
 
Daar ben ik weer! zoals beloofd even gekeken en ja hoor, na flink wiebelen en kracht erop te hebben gezet kwam de upper van zijn plaats! maar ik moet ook wel even zeggen dat het me uitzonderlijk veel kracht kostte haha. zit nu wel met 1 pinnetje die er niet helemaal meer in wil maar dat is denk ik niet heel erg(komt tegen het frame aan), dit is te zien op de 2e en 3e foto in de buurt van de stock.

Zoals Rebel al zei, verder wil het ook nog wel eens helpen om even goed te kijken aan welke kant de pin tegen de body aan loopt en dan de gearbox een voorzichtig in de juiste richting duwen zodat de pin weer recht voor het gat komt.
Je kunt ook de pin boven trigger er eerst ff in doen, dat komt de uitlijning ook wel ten goede. Miss heb je hem er al in maar op de foto's ontbreekt hij nog.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hardred
Zoals Rebel al zei, verder wil het ook nog wel eens helpen om even goed te kijken aan welke kant de pin tegen de body aan loopt en dan de gearbox een voorzichtig in de juiste richting duwen zodat de pin weer recht voor het gat komt.
Je kunt ook de pin boven trigger er eerst ff in doen, dat komt de uitlijning ook wel ten goede. Miss heb je hem er al in maar op de foto's ontbreekt hij nog.
Ik ga dat even proberen, heb hem voor nu weer even in elkaar gezet en laat hem even zo want ik ga vandaag de kapotte kabel erin solderen, zodra dat klaar is ga ik verder met de replica uit elkaar halen en mogelijk de spring vervangen aangezien ik niet met zekerheid kan zeggen of, ondanks mijn verzoek tot, gunfire de spring heeft vervangen met een m100.
 
Goed bezig!!! Mooi dat je verder kunt :D
 
Zoals Rebel al zei, verder wil het ook nog wel eens helpen om even goed te kijken aan welke kant de pin tegen de body aan loopt en dan de gearbox een voorzichtig in de juiste richting duwen zodat de pin weer recht voor het gat komt.
Je kunt ook de pin boven trigger er eerst ff in doen, dat komt de uitlijning ook wel ten goede. Miss heb je hem er al in maar op de foto's ontbreekt hij nog.
Yes had m er alweer in. Echter loop ik nu tegen het probleem aan dat ik niet weet hoe ik mijn magcatch eruit moet halen. ik vermoed dat het een pinnetje is maar wil het zeker weten hoe ik hem eruit moet halen voordat ik kracht zet op iets waar geen kracht op moet komen.
 
De magcatch is verbonden met de magrelease aan de rechterkant, deze zit zoals ik begrepen heb geschroefd. Als je deze los draaid komt aan de linkerkant. Bedoel je misschien de boltcatch? Die zit rechts helemaal boven aan je reciever. Die zit met een pinnetje wat je door moet tikken, dat kan naar voren of naar achteren zijn zoals ik uit de filmpjes begreep. Een klein stukje voorzichtig proberen is hierbij het advies :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Hardred
De magcatch is verbonden met de magrelease aan de rechterkant, deze zit zoals ik begrepen heb geschroefd. Als je deze los draaid komt aan de linkerkant. Bedoel je misschien de boltcatch? Die zit rechts helemaal boven aan je reciever. Die zit met een pinnetje wat je door moet tikken, dat kan naar voren of naar achteren zijn zoals ik uit de filmpjes begreep. Een klein stukje voorzichtig proberen is hierbij het advies :)
Hey Kingz! bedoelde inderdaad de magcatch en release, dat waren de enige 2 dingen die ik niet los kon krijgen dus heb er ook niet excessief veel kracht op gezet en het voor nu maar even zo gelaten. Heb hem net even uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet(lang leve philips hue licht). Ga er zondag een m100 veer inzetten, heb dan pas weer tijd namelijk :( Ik zal nog even laten weten of het gelukt is!
 
Hey Kingz! bedoelde inderdaad de magcatch en release, dat waren de enige 2 dingen die ik niet los kon krijgen dus heb er ook niet excessief veel kracht op gezet en het voor nu maar even zo gelaten. Heb hem net even uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet(lang leve philips hue licht). Ga er zondag een m100 veer inzetten, heb dan pas weer tijd namelijk :( Ik zal nog even laten weten of het gelukt is!

Geen paint dit keer...

Latch release: Pin vanaf de rechterkant eruit tikken richting de zijde waar hij op de foto uitsteekt. Ik zet er altijd een platte schoevendraaier in de lengterichting tegenaan die goed door het gat past(!) en dan sla ik met een andere schroevendraaier tegen de kop van die schroevendraaier. Dan heb je wel een mooie felle tik op de pin maar geen zware beuk op de nokjes die hem vasthouden. Een collega van mij brak door te zwaar gereedschap te gebruiken een van deze nokjes af...
HlHpqih.jpg


Mag catch:
Dit is een hele kleine inbus stelbout. De maat is volgens mij Inbus-1, mijn kleinste Inbus-1.5 past er niet in.
Heb hem nu los gekregen door een Torx-6 er heel hard tegenaan te drukken en te draaien, officieel past dit ook niet maar het werkte.
Als @MattiB er ook down mee is kunnen we (en jullie) die het beste een keer optappen naar M3. Dan kan er een stelbout M3 in wat veel gangbaarder is. Een losse Inbus-1 stift bestellen kan ook maar dan moet je die weer los bewaren ergens want die heb ik nog nooit in een standaard Inbusset gezien.
IXdNAoy.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MattiB en Hardred