SA-H02 of SA-H03

Geen paint dit keer...

Latch release: Pin vanaf de rechterkant eruit tikken richting de zijde waar hij op de foto uitsteekt. Ik zet er altijd een platte schoevendraaier in de lengterichting tegenaan die goed door het gat past(!) en dan sla ik met een andere schroevendraaier tegen de kop van die schroevendraaier. Dan heb je wel een mooie felle tik op de pin maar geen zware beuk op de nokjes die hem vasthouden. Een collega van mij brak door te zwaar gereedschap te gebruiken een van deze nokjes af...
HlHpqih.jpg


Mag catch:
Dit is een hele kleine inbus stelbout. De maat is volgens mij Inbus-1, mijn kleinste Inbus-1.5 past er niet in.
Heb hem nu los gekregen door een Torx-6 er heel hard tegenaan te drukken en te draaien, officieel past dit ook niet maar het werkte.
Als @MattiB er ook down mee is kunnen we (en jullie) die het beste een keer optappen naar M3. Dan kan er een stelbout M3 in wat veel gangbaarder is. Een losse Inbus-1 stift bestellen kan ook maar dan moet je die weer los bewaren ergens want die heb ik nog nooit in een standaard Inbusset gezien.
IXdNAoy.jpg
Ohja ik zie hem inderdaad, die is heel klein.
Misschien even langs de lokale bouwmarkt gaan morgen of kijken wat ik hier nog in de gereedschapskist heb liggen. Thanks man! En de latch release was me al gelukt :) had hem gister uit elkaar gehaald en het enige wat ik er niet uit kreeg was de mag catch haha
 
  • Leuk
Waarderingen: Solstice
BTW, investeren in een paar goede pin punchers ipv schroevendraaiers te gebruiken is wel een goede, anders krijg je snel lelijke krassen op die pinnen.

Ik heb het door, staat bij mij ook op de verlanglijst:D

Het is dat ik al een VFC HK416 heb anders had ik er ook een gewild :p
 
Laatst bewerkt:
Geen paint dit keer...

Latch release: Pin vanaf de rechterkant eruit tikken richting de zijde waar hij op de foto uitsteekt. Ik zet er altijd een platte schoevendraaier in de lengterichting tegenaan die goed door het gat past(!) en dan sla ik met een andere schroevendraaier tegen de kop van die schroevendraaier. Dan heb je wel een mooie felle tik op de pin maar geen zware beuk op de nokjes die hem vasthouden. Een collega van mij brak door te zwaar gereedschap te gebruiken een van deze nokjes af...
HlHpqih.jpg


Mag catch:
Dit is een hele kleine inbus stelbout. De maat is volgens mij Inbus-1, mijn kleinste Inbus-1.5 past er niet in.
Heb hem nu los gekregen door een Torx-6 er heel hard tegenaan te drukken en te draaien, officieel past dit ook niet maar het werkte.
Als @MattiB er ook down mee is kunnen we (en jullie) die het beste een keer optappen naar M3. Dan kan er een stelbout M3 in wat veel gangbaarder is. Een losse Inbus-1 stift bestellen kan ook maar dan moet je die weer los bewaren ergens want die heb ik nog nooit in een standaard Inbusset gezien.
IXdNAoy.jpg
Ik kan geen 1mm inbus vinden :/ misschien ook een torx gebruiken
 
Deze week heeft de lidl dacht ik zo'n horloges schroevendraaier set in de aanbieding. Misschien een optie??
 
  • Leuk
Waarderingen: Hardred
De 13-delige set zou evt. wat kunnen zijn. Zit een T-5 in. Gok dat die dan wel past, ook al is het natuurlijk geen Torx boutje bij je mag release. Dus wel beter inbus.

Link
 
  • Leuk
Waarderingen: Hardred
Ik moet zelf ook nog 3 dingen voordat de gearbox los is, namelijk magazijn (imbus 1, heb ik ook niet), mag catch (losslaan van de pin gaat ook weer moeizaam of ik ben te bang om iets te beschadigen) en dan nog de pin boven de trigger. Ook daar is geen beweging in te krijgen.

Ik hou jullie wederom op te hoogte!
P.S. Bedankt allemaal voor de vele reacties. Denk dat we hier inmiddels een mooi globaal Specna disessembly topic van hebben gemaakt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Hardred
Ik moet zelf ook nog 3 dingen voordat de gearbox los is, namelijk magazijn (imbus 1, heb ik ook niet), mag catch (losslaan van de pin gaat ook weer moeizaam of ik ben te bang om iets te beschadigen) en dan nog de pin boven de trigger. Ook daar is geen beweging in te krijgen.

Ik hou jullie wederom op te hoogte!
P.S. Bedankt allemaal voor de vele reacties. Denk dat we hier inmiddels een mooi globaal Specna disessembly topic van hebben gemaakt!
Hoi Madjack! Volgensmij moet je eerst die inbus stelbout losmaken en kun je daarna de mag catch eruit halen(kijk even naar de foto's van solstice, daar kun je het goed zien!) En wat betreft die pin zal ik straks even kijken hoe ik dat heb gedaan. En we hebben er zeker een mooi topic van gemaakt met zijn allen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sir MadJack
Ben ik weer!
Ik heb de veer van mijn replica vervangen door een Tornado m100 spring dus binnenkort even langs de chrono en gelijk een goede batterij aanschaffen :) zat zelf te denken aan een Turnigy nano-tech 1200mah 2S 15~25C Lipo.

Om de magcatch eruit te halen heb ik een 1.3mm inbus gebruikt, die 0.9 die ook bij het setje zat is veel te klein. paar keer goed draaien en de knop "springt" er vanaf en je kan de magcatch er zo uit halen.

ac4a30c5_6e4e_47da_8902_e311ddf3ff29.jpg


Madjack, dat pinnetje beweegt misschien niet omdat je er aan de verkeerde kant druk op zet. Hij is namelijk aan 1 kant wat dikker dan aan de andere kant. Aan de kant van de fireselector moet je hem eruit drukken.

pinnetje:

5eee01b8_c874_4c3b_aa73_27a01e8f4a1c.jpg


Dit de plek van het pinnetje:
0b2afe06_2af2_4d4c_ae2f_88e1856c956b.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Sir MadJack en Solstice
Doen.


Voor de duidelijkheid; Moet hij er aan die kant uit of moet je vanaf die kant drukken?
Ik weet het eigenlijk niet eens meer.
Oh goed dat je het vraagt, je moet aan die kant drukken, dan komt hij er aan de kant van de specna sticker(die zat er bij mij iniedergeval nog op) uit.