SA-H02 of SA-H03

Ik heb er momenteel een Tornado m100 inzitten en ga morgen even langs airsoftINC om hem door de chrono te halen. ik zal nog wel even late weten hoeveel fps ik daarmee haal :)

Ik had oorspronkelijk 420 dus neem aan dat ik met die andere veer netjes onder de 350 ga zitten. Anders rij ik zondag voor niks naar België

Je zult zeker laag genoeg zitten. Vraag is of je niet tè laag uit komt. Al is met een lage fps natuurlijk niet alles gezegd.

Ik had oorspronkelijk 420 dus neem aan dat ik met die andere veer netjes onder de 350 ga zitten. Anders rij ik zondag voor niks naar België

Even kniptang, aansteker, combinatietang en een vijl meenemen. Mocht die het te hard schieten, even veer eruit halen en een een ringetje eraf knippen. Vervolgens verwarmen met aansteker en weer plat einde maken met je combinatietang. Scherp randje eraf veilen als die er nog over is.

Klinkt gemakkelijk maar denk dat het 8 bladzijdes tellende topic de ellende wel samenvat van een replica loshalen ;). Mocht ik echt te hard gaan dan huur ik me maar een replica

Klinkt gemakkelijk maar denk dat het 8 bladzijdes tellende topic de ellende wel samenvat van een replica loshalen ;). Mocht ik echt te hard gaan dan huur ik me maar een replica
met de 2e veer die erbij zit(M90) zit je op ongeveer 310 fps, die veer die er stock inzit is een m120 dacht ik. Correct me if im wrong.
Anyway ik schoot 347fps met 0.32bbs met de stock veer, dat komt neer op ongeveer 440 fps met 0.2bbs dus hoop dat die m100 die ik erin heb gezet een mooie 340-350 fps geeft en niet toch net eroverheen gaat xd morgen ga ik hem even door de chrono halen bij airsoftINC. zal dan even de resultaten posten :)

• Leuk
Waarderingen: Sir MadJack
Ben ik met je eens. Dat zijn niet het soort reparaties die je 'in het veld' moet willen doen. Maar ik kan je met 100% garantie zeggen dat je nu niet te hard schiet. Want zover ik weet is je H03 verder nog stock.
Je kunt met een m90 best goede resultaten halen maar dan moet je wel je airseal helemaal in orde hebben. Verder is het nog afhankelijk van het type cilinder en barrel lengte die je gebruikt dan.

Ik gebruik nu een Guarder SP100 en kom op 350-ish fps met een 270mm 6.02 ZCI barrel. Ik heb dan wel de angle of engagement gecorrigeerd, dmv een extra ring tegen de cilinderkop aan, waardoor ik ietsje minder volume in de cilinder heb.

• Leuk
Waarderingen: Hardred
Nou ik heb hem even door de chrono gehaald en nu schoot deze met 0.28bb's 309 fps dus dat zou betekenen dat ik op een mooie 350 +/- fps uitkom right?(rekening houdende met de goed afgestelde hop-up)

Volgens mij niet.
Volgens mij is de limiet met 0,28 rond de 306fps schieten.
Dus eigenlijk schiet je net te hoog.
En anders wel dusdanig op het randje dat de kans reëel is dat je een keer te hoog schiet bij een chrono.

• Leuk
Volgens mij niet.
Volgens mij is de limiet met 0,28 rond de 306fps schieten.
Dus eigenlijk schiet je net te hoog.
En anders wel dusdanig op het randje dat de kans reëel is dat je een keer te hoog schiet bij een chrono.
hmm misschien dan toch maar die m90 erin zetten :/

Weet niet of je je hop up al goed hebt staan, maar dat zou nog wat kunnen schelen...

Overigens zou ik de FPS altijd op ~340 afstellen... althans dat doe ik en in de praktijk zit ik altijd goed. Op Bunker Hill meet ik meestal een stukje er onder, maar op the Chamers zat hij er bijvoorbeeld weer boven. Maar in ieder geval nooit over 360.

• Leuk
Weet niet of je je hop up al goed hebt staan, maar dat zou nog wat kunnen schelen...

Overigens zou ik de FPS altijd op ~340 afstellen... althans dat doe ik en in de praktijk zit ik altijd goed. Op Bunker Hill meet ik meestal een stukje er onder, maar op the Chamers zat hij er bijvoorbeeld weer boven. Maar in ieder geval nooit over 360.
Ja precies, better safe than sorry. dan denk ik toch dat ik die m90 van specna zelf er maar even in moet doen en de hop-up werd door degene die mij hielp bij de chrono afgesteld dus denk het wel

• Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Enige wat je nog kan doen, is de veer een week of 2 tot 4 gespannen weg leggen. ( als je geen skirm plannen hebt.)
Veer verliest zo een klein deel van de kracht
Nadeel is je weet nooit precies hoeveel fps en de fps kan na een x aantal schoten weer iets omhoog gaan.
Dus veel zekerheid geeft deze optie niet.

1 andere optie is dat je de replica bij een skrim als DMR chronoed en ook gebruikt als DMR.
Dan mag je tot 450fps, single shot only (full auto hoort dan niet eens meer mogelijk te zijn. Maar soms word hier voor zulke situaties iets soepeler mee gedaan) en je mag dan binnen 15 meter niet schieten. Dus side arm is dan weer verplicht
Maar ligt aan de orga of ze hier aan mee willen werken

• Leuk
Wilde eigenlijk in september een keer naar B&A xd maar ik doe dan gewoon de bijgeleverde m90 erin, dan zit ik zeker goed

Ja precies, better safe than sorry. dan denk ik toch dat ik die m90 van specna zelf er maar even in moet doen en de hop-up werd door degene die mij hielp bij de chrono afgesteld dus denk het wel

Groot gelijk!

Eventueel zou je ook nog ff langs Com-Bat kunnen. Die hebben verschillende veren op voorraad. Ze zouden je zelfs kunnen helpen en je kan er direct je FPS meten... is de veer niet goed pak je een andere :)

Mensen dit topic gaat langzaam richting een complete masterguide Airsoft! Nice tips weer allemaal. Ik heb de m90 erin zitten (die veer wat er niet in zit maar wel bij zit) en alles verder stock. Zal wel goed komen zondag hoop ik! Qua upgrades wil ik eerst eens een aantal maanden verder zijn en kijken hoe de replica voelt. Op dat moment gewoon een fatsoenlijke upgrade doen van alles zodat ik hem daarna voorlopig niet weer open moet draaien.

Mensen dit topic gaat langzaam richting een complete masterguide Airsoft! Nice tips weer allemaal. Ik heb de m90 erin zitten (die veer wat er niet in zit maar wel bij zit) en alles verder stock. Zal wel goed komen zondag hoop ik! Qua upgrades wil ik eerst eens een aantal maanden verder zijn en kijken hoe de replica voelt. Op dat moment gewoon een fatsoenlijke upgrade doen van alles zodat ik hem daarna voorlopig niet weer open moet draaien.
Haha ja, voorheen was er weinig te vinden als je SA-H03 zocht op internet :P kun je laten weten hoeveel FPS jij schiet zondag? :P

Ja zeker! Maar het is serieus waar dat er bar weinig te vinden is over de SA-H03 of specna in het algemeen. Vandaar ook mijn spam hier in dit topic in het begin. Denk nu wel dat hier inmiddels een flinke basis info te vinden is waar een nieuwe specna eigenaar echt wel wat mee kan hoor. Vooral het gebrek aan info vond ik echt slecht in het begin. Je weet nog niet eens welke batterij, oplader etc je moet hebben.

• Leuk
Ja zeker! Maar het is serieus waar dat er bar weinig te vinden is over de SA-H03 of specna in het algemeen. Vandaar ook mijn spam hier in dit topic in het begin. Denk nu wel dat hier inmiddels een flinke basis info te vinden is waar een nieuwe specna eigenaar echt wel wat mee kan hoor. Vooral het gebrek aan info vond ik echt slecht in het begin. Je weet nog niet eens welke batterij, oplader etc je moet hebben.

Dit valt echt best wel mee, op airsoftelite is een 70+ pagina lang topic puur over specna arms, op FB is hun eigen groep voor eigenaren en dan zijn er honderden video's over op youtube ook zelfs over het uit elkaar halen van de replica's en het verschil tussen de HK416 en de M4 is bijna nihil op de mag catch na. Voor de rest is het ook gewoon gelijk aan 90% van de M4 takedowns dus daar is ook genoeg info over te vinden.
Qua batterij bijna geen enkele fabrikant geeft daar exacte info over, soms welke er worden aangeraden qua voltage maar nooit exacte modellen behalve als ze zelf maken en een oplader gaan ze al helemaal niet over dit is ook niet aan een replica fabrikant om te vertellen, daarbij de hobby vergt toch ook wel wat eigen speur werk dus bereid je maar voor.