Side arm topic

die STTI is dat dat ding wat voor nog geen 40 euro op taiwangun staat? http://www.taiwangun.com/en/gas-4/s...t-gas-pistol-stti?from=listing&campaign-id=20

en volledig tm compatible dan?

Ik zoek namelijk een nieuwe sidearm en dat klinkt leuk + ik leer graag techen dus zou een mooie instap zijn naar pistol/gbb teching.

Jup, dat is dat ding waarvan de mag 23 euro ofzo is en dus de replica in principe nog maar 17 XD. Replica is idd TM compatibel ook qua mags, maar de STTI mags hebben een net iets hogere FPS, niet tegen de 360 FPS aan hoor. Voordeel is dat het een NBB is dus alle druk wordt gebruikt voor het verschieten van de bb, oftewel zware bbs en dan bedoel ik .33 en zwaarder kun je daar met de juiste parts nog heel goed mee verschieten en ook echt op hele grote afstanden voor een sidearm, denk aan 50m of zelfs meer. Mensen maken er ook zelfs DMR's van met langere barrels. Leuk ding als sidearm en met de TDC mod, barrel, ml bucking, key en silencer kan je er echt een beest van maken. Enigste nadeel is lange trigger pull en holsters.

Also TM vs STTI, ja de TM zal misschien her en der wel iets beter zijn, maar ik geloof niet dat dit significant genoeg is, daarbij is dit idd een leuk ding om aan te kloten en kan je altijd later nog een TM kopen als je dat zou willen.
 
Er zijn zeker geen "harde" holsters waar ze in passen?

Ik weet het niet zeker, iemand in mijn team heeft een leg holster ervoor van taiwangun en dan heb je de DTD quick retention holster maar goed instant 60 euro oftewel duurder dan de replica. Er zijn trouwens wel mensen bezig geweest op airsoftelite met het maken van hun eigen kydex holster en dat kosten hun niet veel, misschien is dat een optie: http://airsoftelite.nl/topic/1529-kydex-holster-diy/.
 
Ik weet het niet zeker, iemand in mijn team heeft een leg holster ervoor van taiwangun en dan heb je de DTD quick retention holster maar goed instant 60 euro oftewel duurder dan de replica. Er zijn trouwens wel mensen bezig geweest op airsoftelite met het maken van hun eigen kydex holster en dat kosten hun niet veel, misschien is dat een optie: http://airsoftelite.nl/topic/1529-kydex-holster-diy/.


Is zeker interessant om het zelf te leren eigenlijk!
 
Ik ben zelf aan het denken aan een ICS BLE XAE. (Wel nog niet zo hoog op mijn prioriteitenlijst staan).Dit is een replica van een FN, lijkt me toch ook wel een holster voor te krijgen en de prijs zit net over de 100 euro.
 
Mijn vrouw en ik hebben allebei een Dessert Eagle AEP van Cyma.
Ik heb er zwaardere veren in gepropt en een LiPo conversie tegenaan gegooid en nu halen ze effectief de 30 meter en max range 40 meter met een FPS van 240.
Das genoeg voor een side arm.
En nog steeds zeer budget vriendelijk.:)

Holsters zijn ook geen probleem.
Taiwangun heeft bij deze DEagles een filmpje met de passende holsters bijgevoegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Zelf heb ik als Sniper een TM Glock 17 (nog stock, eind van de maand ga ik d'r upgraden) en ben er erg tevreden mee. Realistische kick, betrouwbaar en schiet strak. Mocht je mij ooit op een skirm zien, dan kan je d'r gerust een keer vasthouden/schieten ^^
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Ik snap dat je een sidearm wilt, maar je speelt met relatief compacte assault replica’s. Dat betekend dat je MED, en FPS hetzelfde zijn, dus je bent niet beperkt met je assault tov bijvoorbeeld een sniper/DMR speler die op een gegeven moment moet switchen.

Zou dus zoals vaker gezegd eerst ff doorsparen en links en rechts een iets proberen om dan een beslissing te nemen.

Zelf speel ik DMR dus een sidearm is een mist have. Meestal speel ik met m’n WE G17 met maple leaf internals en dat is een absoluut genot! Tot het kouder wordt.... dan heb ik een Cyma AEP CM.127 prima ding, maar range is niks spannends. Ik merk dan ook dat ik de situaties waarbij ik hem nodig heb ontwijk...

Succes met keuzes maken!

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Ik wil wel eens regelmatig CQB met sidearm only spelen. Heb voor CQB events een Hi Capa met 5 mags. Dankzij Maffo nu en 2e hi capa er bij.

Buiten op bijvoorbeeld Gasselte zet ik mijn M4 wel eens tegen de muur en ga ik pistol only naar binnen met 1 mag geladen en 1 mag in de pouch. Voor 1 bungalow of de kelder is dat dan voldoende.

Maar op een open lokatie zal het echt niet vaak nodig zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Even als aanvulling over het hele kou gevoeligheid.

Dankzij mijn keuze om een USMC set te bouwen zit ik vast aan een M9. Ik kwam er achter met wat research dat KWA de PTP (greengas) serie heeft die qua realisme top of the line is.

Super toffe replica! Maar met kou is het voor mij klaar, waar de TM glock's en M&P 9's binnen ACN het vrolijk blijven doen. En dan heb ik het niet over winter kou van 0 graden, maar ook rond de herfst is het al tricky of ie het gaat doen. Ik moet nog een keer experimenteren met ander gas. Ik gebruik nu nuprol 2.0 maar ander gas schijnt het langer vol te houden.

EDIT:
En inhakend op Boudewijn; side-arm pak ik er niet snel bij. Magazijnen vallen er vaak uit dus ik heb hem eigenlijk ongeladen bij me en laad hem voor een speciale pistol actie. Pistol only setje ga ik nog een keer bouwen want dat speelt wel enorm relaxed op de warmere dagen of wat meer arcade settings. Dan mag ik wel even uit mijn USMC set stappen van mezelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir en JWieleman
Ik vind het juist gaaf om te switchen naar psitool
Geeft je in cqb achtige settings op het veld soms het gemak van sneller en makkelijker hoekjes te clearen, je kan sneller aanleggen en schieten en is gewoon gaaf :) (die klap van gas i.p.v. batterij van mijn m4 :p)

Ook als kouder is doet i het op gewoon gas nog nog de high cappa van WE.
(Ok dan schieten je niet 3 keer magazijn leeg op 1 lading gas maar maar 1.5 tot 2 maar werkt goed)

Nodig nee zeker aan het begin niet
gaaf ja dat vind ik nog steeds

P.s. Jan ik was in een drop leg holster ook steeds mijn magazijn kwijt nu met een hard holster op mijn vest geen problemen meer (en grijpt wel makkelijk op je borst :p)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik heb een molle battlebelt met een cytac holster, werkt ideaal voor mijn hi-capa!
Had hiervoor een universeel holster en dat koste mij meerdere magazijn onderdelen :p
 
2 skirms en meerdere side arms in me handen gehad later, ben ik vanmiddag toch maar gezwicht voor jullie advies en anderen op het veld. Net me TM hi capa 5.1 besteld bij Airsoft pro samen met holster, extra magazijn en 144a gas. Ik kan niet wachten tot hij binnen is en ik er in juni mee kan skirmen een paar keer.
 
Laatst bewerkt:
2 skirms en meerdere side arms in me handen gehad later, ben ik vanmiddag toch maar gezwicht voor jullie advies en anderen op het veld. Net me TM hi capa 5.1 besteld bij Airsoft pro samen met holster, extra magazijn en 144a gas. Ik kan niet wachten tot hij binnen is en ik er in juni mee kan skirmen een paar keer.

Welke versie heb je gekocht?
 
Volgens mij had de goude versie niet alleen externe aanpassingen, maar was die ook intern beter XD, maar goed dat is ook anders op te lossen :).

Ik had er wel wat over gelezen, maar zat er niet zoveel verschil in. Vond de prijs ook wel stuk meer. Was bewuste keuze voor deze :)