Side arm topic

2 skirms en meerdere side arms in me handen gehad later, ben ik vanmiddag toch maar gezwicht voor jullie advies en anderen op het veld. Net me TM hi capa 5.1 besteld bij Airsoft pro samen met holster, extra magazijn en 144a gas. Ik kan niet wachten tot hij binnen is en ik er in juni mee kan skirmen een paar keer.

Ik zit aan het zelfde te denken, maar ook gewoon puur omdat ik het mooi dingetje vindt. Laat even weten hoe ie bevalt. Ik ben zelf ook niet zo van de gouden details: heb beide TM Hi-Capa's toevallig op de Airsoftmarkt in Biddinghuizen in de handen gehad. Vond het gouden geheel tegenvallen en de gewone TM Hi Capa 5.1 mooier. Was wel fijn in de hand. :)
 
Ik zit aan het zelfde te denken, maar ook gewoon puur omdat ik het mooi dingetje vindt. Laat even weten hoe ie bevalt. Ik ben zelf ook niet zo van de gouden details: heb beide TM Hi-Capa's toevallig op de Airsoftmarkt in Biddinghuizen in de handen gehad. Vond het gouden geheel tegenvallen en de gewone TM Hi Capa 5.1 mooier. Was wel fijn in de hand. :)

Ik zal laten weten hoe die schiet! Ga wel pas eind juni skirmen zag ik in me agenda weer. Kan niet wachten tot hij er is. Ik heb hem ook mede gekozen voor de looks in vergelijking met de Glock van TM. Die hi capa is toch stuk stoerder
 
Nu er toch hier redelijk wat experts zijn omtrent gbb sidearms, ben ik benieuwd naar jullie mening over buckings voor me tm Hi Capa 5.1. Is het nodig om te upgraden or do you run it, till it breaks? Flathop je je sidearm bijvoorbeeld en wat zijn goede buckings voor je gas sidearm? Ik kan hier niet zoveel over vinden op het internet (of me zoektermen zijn verkeerd)
 
TM hops kun je wel wat aan doen als je er extreem ver mee wilt gaan schieten, maar voor normale pistol ranges (en een beetje verder) is het totaal niet nodig. Ga je ooit je barrel vervangen ofzo dan kun je je rubber vervangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
TM hops kun je wel wat aan doen als je er extreem ver mee wilt gaan schieten, maar voor normale pistol ranges (en een beetje verder) is het totaal niet nodig. Ga je ooit je barrel vervangen ofzo dan kun je je rubber vervangen.

Duidelijk antwoord. Dan blijf ik ervan af tot het kapot gaat of ik barrel vervang
 
Welke Holster(s) of magpouches gebruiken jullie voor je sidearm mags? Ik heb voor mijn TM Glock 17 een Swiss Arms Adapt-X holster, welke aan te passen is naar je specifieke replica. Werkt perfect!

Nu zit ik te kijken naar holsters voor pistol pags, maar daar zit geen vergrendeling oid op, zoals bij een pistol holster (trigger lock).

Wat gebruiken jullie hiervoor? Ik heb momenteel 2 TM mags voor de glock en mijn gevoel zegt dat een pouch makkelijker is dan een holster.
 
Welke Holster(s) of magpouches gebruiken jullie voor je sidearm mags? Ik heb voor mijn TM Glock 17 een Swiss Arms Adapt-X holster, welke aan te passen is naar je specifieke replica. Werkt perfect!

Nu zit ik te kijken naar holsters voor pistol pags, maar daar zit geen vergrendeling oid op, zoals bij een pistol holster (trigger lock).

Wat gebruiken jullie hiervoor? Ik heb momenteel 2 TM mags voor de glock en mijn gevoel zegt dat een pouch makkelijker is dan een holster.
Ik heb nu pas een warrior assault system universeel pistol-hoster voor mijn Tm hicapa 5.1.
Werkt goed en als je er een andere sidearm meen kun je hem eenvoudig aanpassen.
 
Holster heb ik al, de universele van Swiss Arms. Werkt prima.

Uit zo'n pouch, vallen daar de mags niet uit tijdens rennen?
 
Nee, er zit een kunststof insert in die de mag vastklemt..

Hier een review van t-rex arms over deze pouches
 
Net me TM hi capa 5.1 binnengekregen en meteen getest met 144a gas. Wat een monster is het toch ook! Afwerking is ook gewoon perfect, alles valt precies goed en sluit mooi aan. Accuratie en range kan ik thuis niet echt meten, maar op 5 meter afstand prima.

Wel meteen vraag voor de andere hi capa 5.1 Owners, gebruiken jullie ook 144a gas van Abbey of een ander gas?
 
Laatst bewerkt:
Net me TM hi capa 5.1 binnengekregen en meteen getest met 144a gas. Wat een monster is het toch ook! Accuratie en range kan ik thuis niet echt meten, maar op 5 meter afstand prima.

Wel meteen vraag voor de andere hi capa 5.1 Owners, gebruiken jullie ook 144a gas van Abbey of een ander gas?
Ik gebruik niprol 2.0 dat is de groene fles, dat bevalt erg goed.
Maar meestal word er door de airsoft shops en lichter gas geadviseerd ivm garantie.
Alsje zwaarder gas gaat gebruiken dan 2.0 bv. Niprol 3.0 (rood) of 4.0(zwart ) is er kans dat de kunstof upper(slede) vlak bij de hamer gaat scheuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Ga dan maar ook bus greengas erbij bestellen als ik weer wat nodig heb en kijken hoeveel FPS die geeft. Lees net online dat 144a andere lubricants gebruikt dan green gas en beter zou zijn om tijdens opslag er wat 144a in te doen en spelen eerder met greengas/ 2.0.
 
Als het koud is (15 graden of minder) gebruik ik Nuprol 3.0 in mijn TM 5.1 high capa.
En wanneer het wanneer het warmer is gebruiken wij ASG ultra air.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Op 144a zal een TM tot 35celcius nooit hoger gaan dan 0.98J (328fps). Dat is namelijk de wettelijke limiet in Japan.
De hi-capa kan normaal green gas gewoon hebben. De goldmatch versie zou ik wat voorzichtiger mee zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Op 144a zal een TM tot 35celcius nooit hoger gaan dan 0.98J (328fps). Dat is namelijk de wettelijke limiet in Japan.
De hi-capa kan normaal green gas gewoon hebben. De goldmatch versie zou ik wat voorzichtiger mee zijn.

Ik heb de "gewone" hi capa 5.1 government model. Ik ga even wat green gas kopen en testen op me chrono thuis. Zou zwaarder gas ook langer meegaan per magazijn of puur meer fps geven? En wat zijn goede green gas merken? Ik zie veel nuprol voorbijkomen onder andere.
 
Nee, qua gasconsumptie maakt het niks uit of je 144a of green gebruikt. Meningen over gassen verschillen vaak nogal. Ik gebruik zelf voornamelijk walther en heb daar nooit problemen mee, op aanraden van mensen die walther niks vonden eens nuprol gekocht maar merk totaal geen verschil. En dan gaat het vooral om hoeveel smering het gas achterlaat in je barrel.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Het wordt dus gewoon zelf achter komen. Ik ga vanavond wat greengas bestellen en zal het thuis fpsen en achterkomen op skirm.
 
Er waren eerder al wat vragen over holsters langsgekomen, dus ik haak even aan: ik heb voor mijn browning hi-power een universele belt holster, maar kwam er achter dat bij deze soms per ongeluk de mag release ingedrukt kan worden en ik dus zomaar een mag kwijt kan raken..

Dus ik zoek hier een oplossing voor die bij m'n outfit past (oud groen od). Naar ik weet zijn er geen specifieke hi power (belt) holsters te vinden in airsoft winkels, dus ik zal een andere universele holster moeten vinden of een bestaande holster moeten modificeren denk ik. Iemand tips hierover?