Specna kiezen en tunen

Xt60 is een connector die accu en replica verbind.. de standaard stekkers die erop zitten zijn niet zo degelijk.

Zou zelf niet meer voor modify gaan.
Je zou even kunnen google op rhop.. lijkt je dat te lastig een tru hop?.. anders misschien modify setje?

De gedachtegang was eigenlijk meer zoiets: Modify setje is op zich prima en kan daar waarschijnlijk goed mee uit de voeten. Als ik dan ook nog ga nadenken over een R-hop dan maken de bucking en nub opeens ook een stuk minder uit en zit ik met zo'n modify set sowieso wel goed.

Klopt dat ongeveer?
 
Chest rig of plate carrier of tactical vest is per persoon verschillend helaas.
Wat ik lekker vind zitten kun jij verschrikkelijk vinden
 
De gedachtegang was eigenlijk meer zoiets: Modify setje is op zich prima en kan daar waarschijnlijk goed mee uit de voeten. Als ik dan ook nog ga nadenken over een R-hop dan maken de bucking en nub opeens ook een stuk minder uit en zit ik met zo'n modify set sowieso wel goed.

Klopt dat ongeveer?
Modify kan wel eens voor feeding problemen zorgen. Maar dat heb ik zelf pas ondervonden nadat ik een Wolverine in mijn specna heb gezet
 
Anders gewoon Maple leaf macron 60 degree steken met omega nub. Werkt goed voor flathoppen.
 
Bij mij werkte de Maple leaf set niet helaas. Maar denk dat ik iets verkeerd heb gedaan met inbouwen.
Heb momenteel G&G green buckings met een Firefly nub in beide Specna's.
 
Ik bestel de modify wel mee en kijk dan wel. Anders weer terug naar stock tot ik een R-hop d'r in heb zitten. Heb Entrepot via FB gevraagd welke barrel het beste zou passen en dan kan ik de replica en toebehoren in ieder geval bestellen dit weekend.

Dan hoef ik daarna alleen nog sights, grip, en kleding. Kunnen we daaaaaarna lost in Gasselte op 15 september :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Patje2233
Joehoi, ben bezig met bestellen maar de IMAX B6AC V2 is niet te krijgen van het Europese warenhuis van Hobbyking. Is de "Smart Battery Charger GFC Energy" een goed alternatief?
Of iemand anders een suggestie?
 
Is een andere warehouse geen optie dan? Of ben je dan bang voor invoertoeslag?
 
Kan wel, maar dan zit je vanuit Hong Kong weer op €20 shipping kosten, alsnog goedkoper dan hier in NL maargoed, als er iets mis is terugsturen wel weer een dingetje.
 
Hij is binnen :D


8dae64be-45d9-4178-ab6f-3afaaa7ba8c8.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan, Solstice en efX
Overschat een R hop niet... je bent meestal gedoemd om zware bb’s te gebruiken, wat soms prima is, maar als er niet teveel wind is speel ik bijvoorbeeld liever met 0.25

Daarnaast hebben 2 teamgenootjes met beide een volledig getunede replica naast elkaar gestaan en de geen waar een “simpel” Modify setje in zat schoot verder en strakker...

Heb zelf geëxperimenteerd met een R hop in m’n DMR, maar ook daar niet echt gelukkiger van geworden. Misschien heb ik wat verder gedaan, dus ik ga het echt nog wel een keer proberen maar tot die tijd blijf ik lekker bij Modify en Maple Leaf...

Uiteraard is iedere replica anders en zullen er ook zat zijn die prima resultaten halen, maar ik ben absoluut nog niet overtuigd ;)
 
Als je per se zwaardere bbs in een R-hop moet gebruiken is hij niet goed gedaan, als je met een R-hop minder ver komt en niet strakker schiet dan een simpele flat hop is hij (er vanuit gaan dat de rest goed is) niet goed gezet. Echter, nee voor de meeste sub 360 FPS builds, waar je met max een .30 speelt en dat is voor vele al uitzonderlijk, is een R-hop niet interessant genoeg tov de goede flat hop buckings, het grootste voordeel haal je nou eenmaal bij de zwaardere bbs omdat je bij een R-hop minder druk nodig hebt en dus in principe minder energie nodig hebt voor hetzelfde resultaat. Mensen zeggen ook dat het stabieler zou moeten zijn omdat de patch minder kan bewegen en dus je een kleinere spread hebt, kan wel in zien wat ze bedoel, weet niet of ik het er mee eens ben.

Hoe dan ook TL;DR, R-hop is leuk als je zelf patches kan snijden uit een stuk siliconen slang, anders gewoon lekker bij flat hop houden, spaart je ook een hoop gezeur met kutten en fine tunen van een R-hop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Thanks voor de input beide! Echter is het zo dat ik al behoorlijk onder de indruk ben door de hop up die er stock mee kwam, dan moet een flat hop echt wel ruim voldoende zijn eerst. Ook weten hoe je een hop up aanpast scheelt ook al. Veel vooruitgang ten opzichte van de huur replica's die ik gebruikt heb, ik ben dik tevreden :D

nu alleen nog een scope, tips?
 
Scope? Wat wil je?
Gewoon simpel roodstipje?
Of zoom scope?
Vaste of variabele zoom?

Mijn mening, alles meer dan 4x zoom is te veel voor Airsoft, zeker alles wat sub 360fps schiet
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Eens. Een fatsoenlijk stipje lijkt me wel prima? Meerder kleurtje hoeft niet als dat scheelt in de kosten.

Scopes lijken me nogal kwaliteit gevoelig en dat is allemaal moeilijk te zien vanaf de buitenkant, vandaar de vraag.

Is iets met 2x zoom goed te vinden/gebruiken?
 
Wat is precies het verschil tussen die en bijvoorbeeld deze?

Qua grootte is het nogal een verschil
 
Hoe groter de scope, hoe meer hij inneemt van je zicht. Dat herken je wellicht ook wel van games. Zelf heb ik een impressie dus zit ik vast aan wat de US marines gebruiken. Een ACOG (als reddot voor in de groene maanden en een 4x voor in de bladloze maanden ;) ).

Grotere scope maakt het soms wel makkelijker met het puntje vinden omdat je dan niet met je wang in je replica hoeft te kruipen. Maar dat is ook weer op te lossen met een "riser" zodat je micro reddot wat hoger komt te liggen.