Teamplay in skirms

Maar er zijn ook genoeg velden die een hele lange vrij exotische storyline aanbieden waar jij als airsofter op die dag barweinig van meekrijgt, en dus ook niet echt gedreven bent om er wat mee te doen. Ik hoop nog steeds dat iemand dit een keer doorkrijgt, en gewoon een Dag-campaign verzint met een duidelijk kort verhaal, iets meetbaars, waar jij als airsofter deel uit van kan maken op die dag. Kop en staart missie zonder franjes, met een paar goeie props en goede communicatie vanuit de orga naar de spelers. Geen linkjes op een website met een verhaal van 30 pagina's waar je tijdens de skirm zelf niets meer van terug ziet.\

DIT! En dan is het alsnog de vraag hoeveel men er van mee krijgt. Op de laatste introdagen die we hebben georganiseerd deden we precies wat Strelok aangeeft. Verhaal en set-up voor één dag. Het verhaal vertelden we bij de briefing en sommige SL's deden er in het spel ook nog wel wat mee. Maar ik heb nooit het idee gehad dat dit nou zoden aan de dijk zette.

Een Co vanuit de orga die het geheel in stijl aan slingert doet dat naar mijn idee wel. Op Dark Forest hebben we dit wel eens gehad en natuurlijk BH. En anders inderdaad een fanatieke airsofter die het probeert. Het is dan alleen jammer dat het aan de rest is hier iets mee te doen.

Ik geniet in ieder geval het meest op skirms als ik in een platoon of squad structuur zit en iedereen aangestuurd wordt. Daarom was Bunker Hill bij ons in 2015 de vaste locatie. Nog steeds ga ik hier om de zoveel tijd wel weer een keer heen.

Als dat er niet is, wordt er inderdaad bar weinig ondernomen om iets met elkaar te ondernemen. Het blijft dan toch snel steken op individueel als squad iets proberen te bereiken.
 
Ik snap opzich dat best wat mensen wijzen naar de organisaties maar waarom zelf niet het heft in handen nemen?
Dit is zeker waar... Een goede organisatie die het organiseren is wel een belangrijk in mijn ogen maar je doet het uiterlijk met z'n alleen.
Een wat al eerder werd gezegd in dit topic, is een te ingewikkeld story-line niet altijd bevoordelijk, dan verzand de game play
Maar dat is mijn mening...
 
Ik heb dit een keer meegemaakt bij Wild Mountain en dat ging per-fect. Niet iedereen heeft een porto dus je moet elkaar soms helpen en even een boodschap van een andere squad melden aan die mensen. Maar dan is het echt kicken als je een objective aan de linker kant van het veld hebt liggen, en roept via de porto dat je een grote push wil doen. En binnen een minuut pusht 30 man vanuit alle kanten naar de objective! Echt keihard teamplay. We hebben die dag de tegenstander echt verplettert door goeie communicatie en teamplay!

Dus help elkaar en pak die rol ;)!
Dit had ik ook bij Dark Forest, iemand lag goed verscholen tussen de bomen en toen hebben we hem met 14 man bestormd, nou ik kan je vertellen, hij wist niet wat hem overkwam. mission succes! :p
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Mooi om te lezen dat er toch veel mensen op dezelfde lijn zitten. Met teamplay kom je echt verder. Heb eens een squad Spartan Raiders gezien op Wild Mountain die ook veel voor elkaar kregen door teamplay. Zou dit ook echt graag eens willen ervaren wat jullie allemaal aangeven.

Orga is zeker belangrijk, maar misschien moeten wij (ik) het heft ook eens in handen nemen. Je kan inderdaad als je samen op de spawn staat de Marshall vragen nog even 5 mins te wachten om een verdeling te maken of iets dergelijks. Goed plan voor een volgende keer!!
 
haha ik ben vaak het lulletje wat vooraan rent en afgeschoten wordt de 1e 2-3 keer daarna krijgen we meestal wel mensen mee (en weten we ook waar de e zit, meestal blijven die op de zelfde plaats dot vuur op die positie 3-4 man mee rushen en doei doei :))
Of het wordt teruglopen en opnieuw :) (WIld mountain gaat dit goed afstanden vrij klein, dark forest kan het soms 5-10 min lopen zijn en dan wordt het wat moeilijker om mensen mee te krijgen :))
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Niet om te hijacken, maar er wordt toch al wat afgedwaald. ;)

Is het nou verstandig als beginner, om solo, voor de eerste keer gelijk naar bijv. Bunkerhill te gaan. Of is dit te overweldigend omdat er juist teams heen gaan? Ik heb wel 3 Midland porto's nog liggen, maar een team met me, myself and I, kan "misschien" niet gelijk tegen ervaren teams.:D

Of kan ik beter naar een open skirm gaan? Ondanks juist de operations mij trekken?
 
Niet om te hijacken, maar er wordt toch al wat afgedwaald. ;)

Is het nou verstandig als beginner, om solo, voor de eerste keer gelijk naar bijv. Bunkerhill te gaan. Of is dit te overweldigend omdat er juist teams heen gaan? Ik heb wel 3 Midland porto's nog liggen, maar een team met me, myself and I, kan "misschien" niet gelijk tegen ervaren teams.:D

Of kan ik beter naar een open skirm gaan? Ondanks juist de operations mij trekken?

Vriendelijk vragen of je kan aansluiten bij een groepje en dat je nieuw bent. zie geen problemen
 
Niet om te hijacken, maar er wordt toch al wat afgedwaald. ;)

Is het nou verstandig als beginner, om solo, voor de eerste keer gelijk naar bijv. Bunkerhill te gaan. Of is dit te overweldigend omdat er juist teams heen gaan? Ik heb wel 3 Midland porto's nog liggen, maar een team met me, myself and I, kan "misschien" niet gelijk tegen ervaren teams.:D

Of kan ik beter naar een open skirm gaan? Ondanks juist de operations mij trekken?

Juist doen!

Wij spelen voornamelijk op Bunker Hill en teamplay wordt alleen maar gestimuleerd! Als je dat leuk lijkt heb je denk een leukere dag op Bunker “als nieuweling” als dat je min of meer alleen over het veld zwerft...

Beetje afhankelijk van met hoeveel we zelf zijn maar anders ben je ook altijd welkom om je bij ons (Ghost Warriors) aan te sluiten.

Zie je daar! ;)
 
Juist doen!

Wij spelen voornamelijk op Bunker Hill en teamplay wordt alleen maar gestimuleerd! Als je dat leuk lijkt heb je denk een leukere dag op Bunker “als nieuweling” als dat je min of meer alleen over het veld zwerft...

Beetje afhankelijk van met hoeveel we zelf zijn maar anders ben je ook altijd welkom om je bij ons (Ghost Warriors) aan te sluiten.

Zie je daar! ;)

Nou, nu heb ik ook geen excuus meer.
Mss ga ik februari nog halen qua uitrusting.

Maar dan wordt Bunker Hill men cherry popper.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Nou wil ik enig sinds ook off topic vliegen:

Heb tot nu toe 1 x gespeeld, bij RSL, en vind het erg moeilijk.

De team geel (tegenstanders) was een groep die elkaar kennen, aangezien ze zelfde gear hadden en volledig radio communicatie hadden) en team rood bestond uit kleine groepjes, ik was samen met kameraad met leen uitrusting, 3 man zaten samen te werken maar kreeg al snel gevoel van dat ze zich te goed voelde voor beginners want ze negeerde ons. en er ware nog wat enkele zielen die ik amper gezien heb.

Dus ja, ik als leek ging samen maar met me kameraad dingen doen, en als ik hem kwijt raakte was het ook maar splinter cell tijd, ergens in bosjes wachten tot hij terug kwam.

Lang verhaal kort te houden, team geel domineerde compleet het veld. (was trouwens capture the flag, en nou vind ik persoonlijk het een nutteloos doel this net zoals CoD beetje rondjes lopen spawn killen)

En ik vond het geen leuke eerste indruk van de sport.. ivm geen team play, en je word al snel geforceerd om gear en radio stuff the hebben om "profs" te counteren.

----

Na deze jammere ervaring heb ik al wel meteen de bank beroofd en gear aangeschaft (zie wat heb je gekocht tread), want dit gaat me niet nog eens gebeuren.

en bunker hill, klinkt veel belovend, maar voor mij nog een bridge to far denk ik, eerst maar een groepje bij elkaar sprokkelen want solo spelen is mij niet bevallen.
 
Niet om te hijacken, maar er wordt toch al wat afgedwaald. ;)

Is het nou verstandig als beginner, om solo, voor de eerste keer gelijk naar bijv. Bunkerhill te gaan. Of is dit te overweldigend omdat er juist teams heen gaan? Ik heb wel 3 Midland porto's nog liggen, maar een team met me, myself and I, kan "misschien" niet gelijk tegen ervaren teams.:D

Of kan ik beter naar een open skirm gaan? Ondanks juist de operations mij trekken?


persoonlijk ben ik door 2 maten meegenomen maar die vraag was bij mij ook opgekomen. moet wel zeggen dat vanaf het eerste moment dat ik bij BH was de sfeer top was en dat ik, als ik wel alleen was geweest, prima ergens aan zou kunnen sluiten zonder me opgelaten te voelen oid. nu heb ik 0 ervaring op andere velden maar wat betreft BH niets dan lof.

einde vd maand gaan wij ook weer ( ik sowieso) dus misschien tot dan!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
persoonlijk ben ik door 2 maten meegenomen maar die vraag was bij mij ook opgekomen. moet wel zeggen dat vanaf het eerste moment dat ik bij BH was de sfeer top was en dat ik, als ik wel alleen was geweest, prima ergens aan zou kunnen sluiten zonder me opgelaten te voelen oid. nu heb ik 0 ervaring op andere velden maar wat betreft BH niets dan lof.

einde vd maand gaan wij ook weer ( ik sowieso) dus misschien tot dan!

Thnx voor jouw ervaring van de eerste keer. Gelukkig kwamen al meerdere met de melding dat je gewoon bij hun kon aansluiten, dat beviel me wel gelijk van de airsoft scene op dit forum.

Wat @Semper zegt, vind ik ook dan jmmr dat de marshalls/organisatie niet ingrepen.

Maar ik hoop dat ik volgende week red, maar ik mis nog een aantal spullen, waaronder bevestigingspunten voor mijn 2-p sling, een clear lens en een koffer voor mijn kleding. Anders wordt het helaas pas maart in Bunkerhill. Weet namelijk niet hoe snel BK volloopt qua aanmeldingen.