Maar er zijn ook genoeg velden die een hele lange vrij exotische storyline aanbieden waar jij als airsofter op die dag barweinig van meekrijgt, en dus ook niet echt gedreven bent om er wat mee te doen. Ik hoop nog steeds dat iemand dit een keer doorkrijgt, en gewoon een Dag-campaign verzint met een duidelijk kort verhaal, iets meetbaars, waar jij als airsofter deel uit van kan maken op die dag. Kop en staart missie zonder franjes, met een paar goeie props en goede communicatie vanuit de orga naar de spelers. Geen linkjes op een website met een verhaal van 30 pagina's waar je tijdens de skirm zelf niets meer van terug ziet.\
DIT! En dan is het alsnog de vraag hoeveel men er van mee krijgt. Op de laatste introdagen die we hebben georganiseerd deden we precies wat Strelok aangeeft. Verhaal en set-up voor één dag. Het verhaal vertelden we bij de briefing en sommige SL's deden er in het spel ook nog wel wat mee. Maar ik heb nooit het idee gehad dat dit nou zoden aan de dijk zette.
Een Co vanuit de orga die het geheel in stijl aan slingert doet dat naar mijn idee wel. Op Dark Forest hebben we dit wel eens gehad en natuurlijk BH. En anders inderdaad een fanatieke airsofter die het probeert. Het is dan alleen jammer dat het aan de rest is hier iets mee te doen.
Ik geniet in ieder geval het meest op skirms als ik in een platoon of squad structuur zit en iedereen aangestuurd wordt. Daarom was Bunker Hill bij ons in 2015 de vaste locatie. Nog steeds ga ik hier om de zoveel tijd wel weer een keer heen.
Als dat er niet is, wordt er inderdaad bar weinig ondernomen om iets met elkaar te ondernemen. Het blijft dan toch snel steken op individueel als squad iets proberen te bereiken.