Is het trouwens aan of af te raden om als beginnende "airsofter" (geen idee of je dat zo noemt maar klinkt wel leuk) een tweedehands replica te kopen? Aangezien er ook veel mensen zijn die ze verzamelen of eens wat nieuws willen.
Hier een bezitter van 2 ICS L85`s
Met dit soort replica`s loop je in ieder geval vaak met iets unieks op het veld.
In tegenstelling tot die Lame M4 en AKs
Nadeel is wel dat je moeilijker aan aftermarkt onderdelen kan komen en dat als je wil upgraden veel Do It Your Self dingen moet doen.
Dit is bij die lame M4 en AKs dan wel weer een heel stuk makkelijker.
@Toothpick Heeft volgens mij 4 Verschillende merken en 4 verschillende L85 (varianten).
Dit heeft vast ook wel wat in te brengen.
Is het trouwens aan of af te raden om als beginnende "airsofter" (geen idee of je dat zo noemt maar klinkt wel leuk) een tweedehands replica te kopen? Aangezien er ook veel mensen zijn die ze verzamelen of eens wat nieuws willen.
Hoi, welkom op dit forum.
Ikzelf ben begonnen met een Tokyo Marui AUG High Cycle. Ik wou wat anders hebben dan de gewone M4. En omdat ik veel indoor wou spelen kwam dat goed uit. Omdat Bunker501 de verkeerde AUG binnen had gekregen na lang wachten heb ik deze uit Italië laten komen. Ik ben zelf redelijk technisch aangelegd dus ik heb zelf de AUG open geschroefd om de veer te vervangen. Standaard schoot deze 280 fps en nu op een vast 335 fps. Indoor is het dus een fantastisch apparaat en ook outdoor komt hij goed mee. Let er wel op dat als je een AUG koopt dat er een fire-selector op zit. Standaard is de AUG voorzien van een dual-trekker. Dat betekent dat als je de trekker een klein beetje intrekt dat hij een enkel schot geeft en als je hem verder intrekt dat hij overgaat op full auto. Nu zijn indoor velden daar niet van gecharmeerd omdat het erg makkelijk is om per ongeluk de trekker te ver in te trekken. Midcap magazijnen zijn slecht te krijgen en de enige goede die ik heb gezien (en gekocht) zijn de MAG 170 rnd midcaps. Er zijn wel andere midcaps maar die zitten zo rond de 80 bb's aan inhoud.
Tweedehands kopen kan erg voordelig zijn. Airsoftapparaten schrijven op zich redelijk hard af, vooral als ze nog niet heel oud zijn. Wat ik altijd doe als ik een tweedehands apparaat koop is het ding gelijk open schroeven en alles schoonmaken en afstellen. Ik had laatst een gbb pistooltje gekocht die volgens de eigenaar het niet goed meer deed. Deze heb ik opengemaakt en alles zat dik onder de olie en meuk. Dus alles schoongemaakt en hij deed het weer prima. Op internet staan vaak goede disassembly video's waardoor het eigenlijk vrij simpel is om aan apparaten te sleutelen. En als je vragen hebt dan gooi je het op dit forum. Er zijn genoeg mensen met ervaring om je te helpen.
Mags zijn makkelijk te verkrijgen, scope mounts en etc ook, interne onderdelen ook. Na de m4 is de ak het platform met de meeste aftermarket support
Is het zo dat alle ak mags in alle varianten van de ak passen? De twee links die ik postte zijn namelijk niet "echte" ak47 replica's maar een variant er van. Ik heb geen idee of dat nog veel uit maakt.