Toekomstige fanatiekeling

Is het trouwens aan of af te raden om als beginnende "airsofter" (geen idee of je dat zo noemt maar klinkt wel leuk) een tweedehands replica te kopen? Aangezien er ook veel mensen zijn die ze verzamelen of eens wat nieuws willen.
 
Hier een bezitter van 2 ICS L85`s
Met dit soort replica`s loop je in ieder geval vaak met iets unieks op het veld.
In tegenstelling tot die Lame M4 en AKs :p;)
Nadeel is wel dat je moeilijker aan aftermarkt onderdelen kan komen en dat als je wil upgraden veel Do It Your Self dingen moet doen.
Dit is bij die lame M4 en AKs dan wel weer een heel stuk makkelijker.

@Toothpick Heeft volgens mij 4 Verschillende merken en 4 verschillende L85 (varianten).
Dit heeft vast ook wel wat in te brengen.

Dat is inderdaad wel iets wat mij aanspreekt. Iets anders dan anderen hebben, verder ben ik zelf ook groot fan van het ontwerp van de l85. Maar ik kon op het internet nog niet veel erover vinden. Dit zal dan inderdaad ook lastig zijn met aftermarket onderdelen. Maar aangezien jij er twee hebt zal dat dan ook wel weer mee vallen.
 
Gunfire en Firesupport zijn erg fijne winkels. Bij beide webshops heb ik al replica's gekocht, en dat ging vlekkeloos.

Firesupport biedt dan geen E&L aan, maar wel een hoop LCT.

https://www.fire-support.co.uk/category/lct-airsoft-aegs--kits/

https://gunfire.pl/eng_m_Airsoft-replicas_Automatic-Electric-Guns-516.html

Persoonlijk zou ik als beginnend airsofter geen 2e hands replica kopen. Je kan het beste gewoon met een schone lei beginnen, je replica goed leren kennen, en hem als je dat zou willen zelf langzaam upgraden. Zo weet je goed wat ie kan, en kun je er nog wat van leren.

Gelukkig mag iedereen z'n eigen mening nog hebben zonder al te veel gebash :) voegt zo weinig toe.
 
Is het trouwens aan of af te raden om als beginnende "airsofter" (geen idee of je dat zo noemt maar klinkt wel leuk) een tweedehands replica te kopen? Aangezien er ook veel mensen zijn die ze verzamelen of eens wat nieuws willen.

Het kan natuurlijk wel veel geld schelen... En als je denkt dat je toch wilt gaan upgraden zal de garantie die je krijgt bij een nieuwe replica verlopen zijn zodra je hem open trekt, dus daar hoef je het dan ook niet voor te doen. Zorg wel, dat als je een tweedehands replica wilt aanschaffen, dat je iemand meeneemt die er verstand van heeft. Probeer zo'n replica ook altijd even uit.

Als je denkt dat je liever niet gaat klooien aan zo'n replica, koop dan lekker een nieuwe :).
 
Hoi, welkom op dit forum.

Ikzelf ben begonnen met een Tokyo Marui AUG High Cycle. Ik wou wat anders hebben dan de gewone M4. En omdat ik veel indoor wou spelen kwam dat goed uit. Omdat Bunker501 de verkeerde AUG binnen had gekregen na lang wachten heb ik deze uit Italië laten komen. Ik ben zelf redelijk technisch aangelegd dus ik heb zelf de AUG open geschroefd om de veer te vervangen. Standaard schoot deze 280 fps en nu op een vast 335 fps. Indoor is het dus een fantastisch apparaat en ook outdoor komt hij goed mee. Let er wel op dat als je een AUG koopt dat er een fire-selector op zit. Standaard is de AUG voorzien van een dual-trekker. Dat betekent dat als je de trekker een klein beetje intrekt dat hij een enkel schot geeft en als je hem verder intrekt dat hij overgaat op full auto. Nu zijn indoor velden daar niet van gecharmeerd omdat het erg makkelijk is om per ongeluk de trekker te ver in te trekken. Midcap magazijnen zijn slecht te krijgen en de enige goede die ik heb gezien (en gekocht) zijn de MAG 170 rnd midcaps. Er zijn wel andere midcaps maar die zitten zo rond de 80 bb's aan inhoud.

Tweedehands kopen kan erg voordelig zijn. Airsoftapparaten schrijven op zich redelijk hard af, vooral als ze nog niet heel oud zijn. Wat ik altijd doe als ik een tweedehands apparaat koop is het ding gelijk open schroeven en alles schoonmaken en afstellen. Ik had laatst een gbb pistooltje gekocht die volgens de eigenaar het niet goed meer deed. Deze heb ik opengemaakt en alles zat dik onder de olie en meuk. Dus alles schoongemaakt en hij deed het weer prima. Op internet staan vaak goede disassembly video's waardoor het eigenlijk vrij simpel is om aan apparaten te sleutelen. En als je vragen hebt dan gooi je het op dit forum. Er zijn genoeg mensen met ervaring om je te helpen.
 
Als je budget rond de 300 is dan zou ik voor AK's naar LCT kijken in de UK. Cyma zou ik niet in NL kopen gezien je er waarschijnlijk dan royaal meer voor betaald dan nodig. De AK102 die je hebt gezien op shogun is op taiwangun voor 155 te halen, daarbij is het een AK-105, ook al kan je hem wel neerzetten als een 102 gezien het enige verschil de cartridge is.

M4's zou ik naar G&G of ICS kijken zover de modellen in deze categorie vallen en anders naar Specna arms.

Andere modellen is altijd wat moeilijker.
 
Je kan een cyma AK het beste kopen op taiwangun, daar zijn ze nu erg goedkoop. Voor het beste model betaal je nu rond de 200 euro, en een zwarte AK74 is daar nu 150 euro ofzo.
Ik verwacht er morgen weer eentje binnen, maar die wordt helemaal omgebouwd.
 
Hoi, welkom op dit forum.

Ikzelf ben begonnen met een Tokyo Marui AUG High Cycle. Ik wou wat anders hebben dan de gewone M4. En omdat ik veel indoor wou spelen kwam dat goed uit. Omdat Bunker501 de verkeerde AUG binnen had gekregen na lang wachten heb ik deze uit Italië laten komen. Ik ben zelf redelijk technisch aangelegd dus ik heb zelf de AUG open geschroefd om de veer te vervangen. Standaard schoot deze 280 fps en nu op een vast 335 fps. Indoor is het dus een fantastisch apparaat en ook outdoor komt hij goed mee. Let er wel op dat als je een AUG koopt dat er een fire-selector op zit. Standaard is de AUG voorzien van een dual-trekker. Dat betekent dat als je de trekker een klein beetje intrekt dat hij een enkel schot geeft en als je hem verder intrekt dat hij overgaat op full auto. Nu zijn indoor velden daar niet van gecharmeerd omdat het erg makkelijk is om per ongeluk de trekker te ver in te trekken. Midcap magazijnen zijn slecht te krijgen en de enige goede die ik heb gezien (en gekocht) zijn de MAG 170 rnd midcaps. Er zijn wel andere midcaps maar die zitten zo rond de 80 bb's aan inhoud.

Tweedehands kopen kan erg voordelig zijn. Airsoftapparaten schrijven op zich redelijk hard af, vooral als ze nog niet heel oud zijn. Wat ik altijd doe als ik een tweedehands apparaat koop is het ding gelijk open schroeven en alles schoonmaken en afstellen. Ik had laatst een gbb pistooltje gekocht die volgens de eigenaar het niet goed meer deed. Deze heb ik opengemaakt en alles zat dik onder de olie en meuk. Dus alles schoongemaakt en hij deed het weer prima. Op internet staan vaak goede disassembly video's waardoor het eigenlijk vrij simpel is om aan apparaten te sleutelen. En als je vragen hebt dan gooi je het op dit forum. Er zijn genoeg mensen met ervaring om je te helpen.

Ik vind de AUG persoonlijk een erg gaaf wapen dus ik zou wel graag wat moeite willen doen om deze te verkrijgen. Het enige ding dat mij wel lijkt is dat het lastig is om aftermarket producten te verkrijgen voor de AUG net zoals de magazijnen waar je het over hebt. Ik zal ook zeker gaan letten op de fire selector, bedankt voor de tip!
 
Mags zijn makkelijk te verkrijgen, scope mounts en etc ook, interne onderdelen ook. Na de m4 is de ak het platform met de meeste aftermarket support

Is het zo dat alle ak mags in alle varianten van de ak passen? De twee links die ik postte zijn namelijk niet "echte" ak47 replica's maar een variant er van. Ik heb geen idee of dat nog veel uit maakt.
 
Is het zo dat alle ak mags in alle varianten van de ak passen? De twee links die ik postte zijn namelijk niet "echte" ak47 replica's maar een variant er van. Ik heb geen idee of dat nog veel uit maakt.

Verschil tussen de kalibers maakt bij airsoft replica's niets uit. 7.62 magazijnen passen in een 5.45 replica.
Wat wel zo is, is dat de merken soms niet allemaal even goed feeden bij elkaars replica. Zo zijn bijvoorbeeld de bijgeleverde 5.45 mags bij een E&L replica vaak bagger, en kun je beter LCT mags gebruiken in dat geval. Ook passen de mags soms helemaal niet op een replica. Dan kun je ze in de meeste gevallen bij veilen tot ze wel lekker passen.
 
De AK mags passen onderling niet altijd even goed. Zo gaan LCT mags wel in een E&L maar andersom niet. En zo kunnen LCT mags weer niet in dboys, maar wel weer in cyma. Het is ff passen en meten ;)
 
Welkom op het forum!

Meeste van je vragen zijn/worden al ruimschoots beantwoord. Als ik nog een kleine aanvulling mag doen is dat op je vraag over het transport. En dat is dat je je replica's thuis ook afgesloten moet opbergen in een stationaire opslag (kast o.i.d.) waar alleen jij als NABV lid toegang tot hebt. En ze mogen niet vanaf de openbare weg zichtbaar zijn.
De tas of koffer waarin je ze vervoert van en naar skirms is dus niet voldoende als opslag thuis.

Ik ben zelf begonnen met een M4 omdat ik dit specifieke type erg gaaf vond. Later heb ik er nog een 2de hands AUG bijgekocht als projectje. Interne onderdelen zijn prima te vinden omdat deze in vele andere replica's ook gebruikt worden. Specifieke AUG onderdelen, met name extern, kunnen in mijn ervaring lastiger te vinden zijn omdat het gewoon een model is wat minder vaak voorkomt.

Ohja mocht je nog termen naar je hoofd geslingerd krijgen waarvan je denkt :eek:,o_O of :confused:. Kijk dan eens onder technische hulp bij het airsoft ABC. Hier staan de meeste termen uitgelegd:
http://www.airsoftclubnederland.nl/community/threads/het-airsoft-abc.1956/
 
Ook nog een laat welkom van mijn kant! De commie's zijn weer goed bezig om al je vragen te beantwoorden en je verder te helpen. Thanks again guys! :3
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Stey
Welkom Ralf. AUG is een erg fijn geweer, hoewel de mijne niet geschikt is voor skirming (5.56 Nato FMJ komt toch harder aan dan 6mm bb) :D
 
  • Leuk
Waarderingen: RedDutchLion