Toekomstige fanatiekeling

RedDutchLion

Member
6 aug 2017
13
5
Trophies
2
Hallo iedereen,

Mijn naam is Ralf, 21 lentes jong en wonend in Amsterdam. Sinds een paar dagen ben ik bekend met Airsoftclub Nederland, vandaag besloot ik daarom mij aan te melden op dit forum.
Zelf ben ik helemaal nieuw tot de sport of hobby (net hoe je het wilt noemen) Door mij meer in te lezen en video's te bekijken op YouTube is mijn interesse in Airsoft sterk gegroeid. Wel heb ik nog erg veel vragen over Airsoft en alle gear die ik nodig zou moeten hebben. Ook zou ik graag een keer een dagje mee willen lopen om te kijken of het echt iets voor mij is.
Mijn voorkeur gaat uit naar een bolt action sniper rifle omdat sneaky sniperen echt iets voor mij is. Nu lijkt het mij zelf een beter idee om niet met dit te beginnen maar met een assault rifle.
Is dit de goede plek om mijn vragen te stellen of is daar al een ander topic voor?
Stel gerust ook vragen aan mij als jullie iets over mij willen weten.

I hope to see you guys on the battlefield!
 
Welkom op het forum :), op het topic staat ook al een hoop informatie, maar in je voorstel topic vragen stellen mag altijd. Met een AR beginnen en later dan een sniper is meestal wel de slimmere keuze. Er zijn er maar weinig die met een Sniper beginnen en dit ook leuk blijven vinden, daarbij is de sniper op zichzelf niet super en moet hij worden geupgrade om het echt leuk te maken. Also let er op dat de sniper video's op youtube ontzettend worden verheerlijkt en dat het in de werkelijkheid vaak saaier is, oftewel niet elk schot is raak en de actie kan ook sporadisch zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: BRM, Camilo en Kaladorn
Welkom Ralf. Ik kan je niet echt helpen met je vragen omdat ik net zoals jij nieuw ben in dit wereldje. Maar de mensen hier op het forum beantwoorden graag je vragen heb ik persoonlijk gemerkt

Greetz,
 
  • Leuk
Waarderingen: RedDutchLion
Welkom @RedDutchLion !

Een keertje meelopen is geen probleem. Er zijn genoeg skirms waarop forumleden aanwezig zijn. Dit kun je zien op het "Skirms" deel van het forum. Je kunt dan gewoon aanhaken en airsoft ervaren. Waarschijnlijk doe je dit dan met een huursetje. Laat de kwaliteit van een huur-replica niet de ervaring verpesten. Zodra je je eigen spul kunt/mag kopen, zul je merken dat je preciezer en verder kunt schieten dan die huurdingen.

Wie weet tot op een skirm in Lelystad?
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Pietjepuk123
Welkom op het forum :), op het topic staat ook al een hoop informatie, maar in je voorstel topic vragen stellen mag altijd. Met een AR beginnen en later dan een sniper is meestal wel de slimmere keuze. Er zijn er maar weinig die met een Sniper beginnen en dit ook leuk blijven vinden, daarbij is de sniper op zichzelf niet super en moet hij worden geupgrade om het echt leuk te maken. Also let er op dat de sniper video's op youtube ontzettend worden verheerlijkt en dat het in de werkelijkheid vaak saaier is, oftewel niet elk schot is raak en de actie kan ook sporadisch zijn.

Ik zal even een lijstje maken met de vragen die ik tot nu toe heb en in deze topic gooien. Ja dat idee had ik al inderdaad, waarschijnlijk is het ook erg afhankelijk van de baan waar je op speelt, bijv. binnen of buiten maakt al een groot verschil lijkt mij.
 
Welkom @RedDutchLion !

Een keertje meelopen is geen probleem. Er zijn genoeg skirms waarop forumleden aanwezig zijn. Dit kun je zien op het "Skirms" deel van het forum. Je kunt dan gewoon aanhaken en airsoft ervaren. Waarschijnlijk doe je dit dan met een huursetje. Laat de kwaliteit van een huur-replica niet de ervaring verpesten. Zodra je je eigen spul kunt/mag kopen, zul je merken dat je preciezer en verder kunt schieten dan die huurdingen.

Wie weet tot op een skirm in Lelystad?

Bedankt voor je reactie, Lelystad lijkt mij een geschikte plek, de baan lijkt mij ook erg gaaf om op te spelen. Weet je toevallig ook wat er in de huurset aanwezig is en wat dit kost? De kwaliteit van de huurset zal ik zeker rekening mee houden, dit is eigenlijk ook best logisch.
 
@RedDutchLion Citaatje van Balls & Arrows:

  • - € 30,- voor een huurset Basis (replica/wapen met magazijn), bril of masker, mondbescherming en een veiligheid/hit hesje) .LET OP GEEN OVERAL dus. Dit maakt het totaal € 55,- inclusief entree.
  • - € 37,50 voor een huurset Elite (Basis set plus overal, tactisch vest (chest gordel) , Pet en een extra magazijn). Dit maakt het totaal € 62,50 inclusief entree.

Let op er zit bij deze setjes (op een open Skirm) nog geen bb's. Deze zijn vanaf € 11,- per 4000 te koop.
 
  • Leuk
Waarderingen: RedDutchLion
Ik zal even een lijstje maken met de vragen die ik tot nu toe heb en in deze topic gooien. Ja dat idee had ik al inderdaad, waarschijnlijk is het ook erg afhankelijk van de baan waar je op speelt, bijv. binnen of buiten maakt al een groot verschil lijkt mij.

Dat zeker! Heb zelf wat skirms gespeeld bij Balls and Arrows en vandaag voor het eerst indoor bij Ghost Town. Dit zijn inderdaad twee compleet verschillende settings/ervaringen. Heb zelf ook m'n 1e skirm bij B&A gedaan en dat was super, heb daar toen ook o.a @Stey & @Strelok en andere ''russen'' ontmoet. Zij hadden mij op sleeptouw genomen, altijd gezellig met die gasten :D
 
  • Leuk
Waarderingen: BRM
Hier alvast een lijstje met wat vragen die ik momenteel heb over airsoft.

Ik ben zelf een redelijk simpele student dus ik heb geen mega budget, zelf ben ik erg gecharmeerd naar replica's van de AUG, FAMAS, AK varianten en de L85. Zijn er mensen die hierover advies kunnen geven?

Is een lidmaatschap bij een baan ook verplicht om te spelen of is een lidmaatschap bij de NAVB en het pasje daarvan genoeg?

Is er een groot verschil in binnen en buiten banen? Zijn de binnen banen bijvoorbeeld voornamelijk CQC?

Zoals ik eerder gelezen heb op internet is het verplicht om je wapen achter slot en grendel te vervoeren naar de plaats van de baan bijvoorbeeld en dit moet ook aangegeven worden door een evenement. Als ik het goed begrijp moet je dus je replica vervoeren per auto? (Met de trein lijkt mij een beetje een gek gezicht ;))

Qua kleding zijn er een paar verplichte dingen zoals een veiligheidsbril, zijn er verder nog adviezen voor bepaalde kleding stukken? Ik vraag mij vooral af wat handig is qua vest en bovenlichaams kleding.

Een gekke vraag en ook lastig te beantwoorden (denk ik) is hoe veel BB's je gemiddeld gebruikt op een dag? (Ik heb overigens geen idee hoe lang een gemiddelde dag airsoft is)


Voor nu zijn dit mijn grootste vragen, als ik er meer heb zal ik ze hier weer stellen.
 
Dat zeker! Heb zelf wat skirms gespeeld bij Balls and Arrows en vandaag voor het eerst indoor bij Ghost Town. Dit zijn inderdaad twee compleet verschillende settings/ervaringen. Heb zelf ook m'n 1e skirm bij B&A gedaan en dat was super, heb daar toen ook o.a @Stey & @Strelok en andere ''russen'' ontmoet. Zij hadden mij op sleeptouw genomen, altijd gezellig met die gasten :D

Dat klinkt erg goed, gezelligheid en teamwork is iets waar ik naar op zoek ben. Vandaar dat ik deze club erg handig vind om nieuwe contacten te leggen binnen deze wereld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Mooi dat ga je zeker vinden in deze sport :D
Heb zelf ook al een boel coole nieuwe mensen leren kennen door Airsoft ^^
 
Welkom!



Ik ben zelf een redelijk simpele student dus ik heb geen mega budget, zelf ben ik erg gecharmeerd naar replica's van de AUG, FAMAS, AK varianten en de L85. Zijn er mensen die hierover advies kunnen geven?

Alle vragen over AK's ( Behalve airsoft internal shizzl ) kun je mij rustig vragen. Ik adem cosmoline.

Is een lidmaatschap bij een baan ook verplicht om te spelen of is een lidmaatschap bij de NAVB en het pasje daarvan genoeg?

Je hebt geen lidmaatschap nodig om bij een baan te kunnen spelen. Je bent vrij om je aan te melden bij een open skirm bij desbetreffende locatie en gewoon mee te doen. Je schrijft je eerst in, dan je betaling ( Op locatie of vooraf ) en je moet uiteraard in het bezit zijn van een geldige NABV pas. Deze neem je dan natuurlijk ook mee naar de skirm locatie.
Het is wettelijk toegestaan om met replica's gebruik te maken van het OV. Zolang jij er voor zorgt dat ze goed opgeborgen zijn. ( Slot erop, niet gebruiksklaar, en zeker niet zichtbaar ) Ik heb serieus mensen met dufflebags gezien waar de loop er nog uit stak. Pijnlijk.


Is er een groot verschil in binnen en buiten banen? Zijn de binnen banen bijvoorbeeld voornamelijk CQC?

Je noemt het grootste verschil zelf al. Binnen locaties zijn meestal drukker, krapper, en leveren hierdoor gevechten op die zich op veel kortere afstand afspelen. Het gaat hier meer om snelheid, reactiesnelheid, tactiek en uithoudingsvermogen. Je beweegt in mijn mening veel meer op CQB locaties.

Zoals ik eerder gelezen heb op internet is het verplicht om je wapen achter slot en grendel te vervoeren naar de plaats van de baan bijvoorbeeld en dit moet ook aangegeven worden door een evenement. Als ik het goed begrijp moet je dus je replica vervoeren per auto? (Met de trein lijkt mij een beetje een gek gezicht ;))

We spreken in de airsoftwereld niet over W@pens, maar over Replica's of AA's ( Airsoft Apparaten )
Als je je in hebt geschreven bij een skirm mag jij je replica afgesloten vervoeren van de locatie waarop de NABV pas staat, en mag je hem vanaf de skirmlocatie weer mee terugvervoeren naar huis. Het is de regel om de kortste weg naar huis te nemen. Even een uitstapje naar na de skirm de Mac is dus eigenlijk niet de bedoeling.


Qua kleding zijn er een paar verplichte dingen zoals een veiligheidsbril, zijn er verder nog adviezen voor bepaalde kleding stukken? Ik vraag mij vooral af wat handig is qua vest en bovenlichaams kleding.

Een goedgekeurde airsoftbril is het enigste verplichte. Verder heb je altijd een hitvest nodig. Een fluorescerend rood of oranje vest ( pechvesten). Verder mag je helemaal zelf weten hoe jij je bepakt, en wat je speelstijl is. Alles is mogelijk. Verder is goed schoeisel een must. Je enkel verzwikken is zo gebeurd in het heetst van de strijd.

Een gekke vraag en ook lastig te beantwoorden (denk ik) is hoe veel BB's je gemiddeld gebruikt op een dag? (Ik heb overigens geen idee hoe lang een gemiddelde dag airsoft is)

Ligt er helemaal aan wat je speelstijl is. Als je veel sprayed kun je er op een dag makkelijk een flesje (3000 BB's) door rammen. Een gemiddelde airsoft skirm duurt van 9 tot 4, met een grote pauze erin. Maar op de meeste velden ben je gewoon vrij om de safety in te lopen om uit te rusten of wat je ook maar even wil doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan, Stey en Camilo
Maar om mijn two cents te geven op je vragen:

Vraag 1: Over het soort replica, hierin ligt het eraan wat je wilt. Voor een AK bijvoorbeeld is een CYMA een mooi alternatief gezien ze ook veel budget modellen hebben. Al zijn er hier andere die je daar alles over kunnen vertellen.

Vraag 2: Over lidmaatschap: Nee, met je NABV pas kun je je inschrijven/skirmen op alle locaties binnen NL.

Vraag 3: Over binnen en buiten: Van wat ik heb gezien/nu voor het eerst gespeeld. Ja binnen is voornamelijk CQB, fast pased gameplay. Buiten gaat het wat ''langzamer'' en zijn de engament afstanden groter.

Vraag 4: Over transport: In de trein is geen probleem, mits je voldoet aan de eisen. De meest directe route volgen en de replica(s) achter slot en grendel. Zelf neem ik m'n AK-74U mee in een gitaartas in de trein, dit vindt ik zelf fijn gezien er padding in zit en het niet zo 'obvious' is dat je een replica bij je hebt. Voor m'n side-arm een pistoolkoffertje met slot. (Deze gaat in de gitaartas)

Vraag 5: Over vesten: Hierin is van alles mogelijk, ligt eraan wat je het fijnst vindt. Maar gezien je budget zou ik een KL harnas halen met pouches. Deze zijn bij dumps te vinden tegen een scherpe prijs.

In grote lijnen heb je voor NATO: Platecarriers en Battelbelts.

In grote lijnen heb je voor Russen: Smersh of een Chincom stijl vest. (Chincoms zijn ook goedkoop te krijgen, 20-30,-)

Beschermingwijs: Zelf draag ik een mesh-masker met goggels. Deze zijn aan elkaar gemaakt d.m.v tie-rips. Zie het filmpje: How to Mesh Mask van Cleanshot. Je kan ook een smehag gebruiken of een bv. een SISU bitje. Dit is persoonlijke voorkeur. Maar mesh geeft de beste bescherming, maar kan shoulderen moeilijker maken.

Vraag 6: BB's en de hoeveelheden: Dit ligt eraan, of je veel contact hebt en hoeveel je schiet. Zelf ben ik vrij zuinig en gebruik ik op een dagje B&A ongeveer 3-4 mags van AK (80-100 bb's per mag) Indoor heb ik maar weinig bb's gebruikt, voornamelijk gas voor m'n TM Glock 17.

Zo das een hele boel, maar ik hoop dat het nuttig is :D

Edit: Tovarische @Strelok heeft mij overtroffen wat betreft info/uitleg. Kudos hiervoor ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Stey en Pietjepuk123
@Strelok heeft je vragen al beantwoord zie ik, mocht je nog iets anders willen weten (over internals of wat dan ook) dan hebben we altijd nog @Rebelattack die veel bezig is met modificeren en upgraden.

Daarnaast is het misschien handig om te weten dat forumleden niet specifiek ACN-leden zijn. De forumleden met "ACN-lid" onder hun naam zijn daadwerkelijk ACN-clubleden. "Wij" (de rest) zijn hier alleen maar voor de gezelligheid. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Camilo
Welkom!



Ik ben zelf een redelijk simpele student dus ik heb geen mega budget, zelf ben ik erg gecharmeerd naar replica's van de AUG, FAMAS, AK varianten en de L85. Zijn er mensen die hierover advies kunnen geven?

Alle vragen over AK's ( Behalve airsoft internal shizzl ) kun je mij rustig vragen. Ik adem cosmoline.

Ik heb een AK102 met folding stock van het merk Cyma gespot op de website van Shogun geheel in het zwart, deze vond ik erg gaaf. Echter lijkt mij een RPK ook erg gaaf maar misschien weer net iets te groot. Heb je verder nog aanbevelingen qua modellen en merken voor goede replica's? Mijn budget zal rond de 300 zijn, ik ben desnoods maar een beginner.
 
@Strelok heeft je vragen al beantwoord zie ik, mocht je nog iets anders willen weten (over internals of wat dan ook) dan hebben we altijd nog @Rebelattack die veel bezig is met modificeren en upgraden.

Daarnaast is het misschien handig om te weten dat forumleden niet specifiek ACN-leden zijn. De forumleden met "ACN-lid" onder hun naam zijn daadwerkelijk ACN-clubleden. "Wij" (de rest) zijn hier alleen maar voor de gezelligheid. ;)

Wat betreft het modificeren ben ik nog niet heel erg mee bezig en heb ik ook de kennis nog niet voor. Dit komt omdat ik dus helemaal nieuw ben in deze wereld. Ik begrijp dat je je replica verder en accurater kan laten schieten als je hem goed modificeert. Ik denk dat deze periode vanzelf wel komt als ik wat langer actief ben met airsoft. Wel handig om te weten wie ik dan moet hebben qua vragen.

Dat is inderdaad wel handig om te weten, zover was ik namelijk nog niet, maar dat doet er ook niet toe "jullie" zijn even gezellig lijkt mij ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Stey
E&L zowiezo! ^^
Deze zijn heel realistisch en zijn van goede kwaliteit. Ben gek op mijn E&L AKSU ^^
 
E&L zoals @Camilo zegt is topline externals en ook prima internals. Ik heb mijn E&L AK74N nu meer als 3 jaar en heb er nog niets aan veranderd behalve de veer. ( Hij schoot te hard met de stock veer ). Replica schiet super zuiver, en een flink eind. Nog altijd tevreden mee. Maar dan praat je over een euro of 300-400.

LCT staat als merk ook erg bekend met zeer fijne Russische replica's. Ook deze liggen wat hoger in de prijsklasse.

Cyma is een wat meer goedkoper merk. Soms een beetje hit or miss. Je betaald minder en daardoor krijg je ook minder. It is how it is. @ChaoSState heeft veel ervaring met Cyma AK's. Ik heb alleen maar E&L en LCT, dus veel kan ik je niet over Cyma vertellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Stey
Hier een bezitter van 2 ICS L85`s
Met dit soort replica`s loop je in ieder geval vaak met iets unieks op het veld.
In tegenstelling tot die Lame M4 en AKs :p;)
Nadeel is wel dat je moeilijker aan aftermarkt onderdelen kan komen en dat als je wil upgraden veel Do It Your Self dingen moet doen.
Dit is bij die lame M4 en AKs dan wel weer een heel stuk makkelijker.

@Toothpick Heeft volgens mij 4 Verschillende merken en 4 verschillende L85 (varianten).
Dit heeft vast ook wel wat in te brengen.
 
E&L zoals @Camilo zegt is topline externals en ook prima internals. Ik heb mijn E&L AK74N nu meer als 3 jaar en heb er nog niets aan veranderd behalve de veer. ( Hij schoot te hard met de stock veer ). Replica schiet super zuiver, en een flink eind. Nog altijd tevreden mee. Maar dan praat je over een euro of 300-400.

LCT staat als merk ook erg bekend met zeer fijne Russische replica's. Ook deze liggen wat hoger in de prijsklasse.

Cyma is een wat meer goedkoper merk. Soms een beetje hit or miss. Je betaald minder en daardoor krijg je ook minder. It is how it is. @ChaoSState heeft veel ervaring met Cyma AK's. Ik heb alleen maar E&L en LCT, dus veel kan ik je niet over Cyma vertellen.

Is er een goede winkel en/of webshop die een goed assortiment heeft wat betreft deze replica's? Dan ga ik even een blik werpen, misschien word ik wel verliefd :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Stey