.....
Organisatie zoals de pas gesloten Airsoft Inc. zouden dus gewoon weer open kunnen, mits zij een nieuwe vereniging oprichten/ zich aansluiten bij een eventuele andere vereniging. Zou dit betekenen dat iedereen nu ook een eigen vereniging kan oprichten?
Ik heb hier zelf geen kaas van gegeten en vind het ook oké hoe het de afgelopen jaren is gegaan, maar ik ben wel uiterst nieuwsgierig naar hoe dit veranderingen binnen onze hobby/sport gaat brengen.
Als ik bijvoorbeeld 'Crix's Airsoft Belangen Vereniging' op zou richten onder het motto voor skirmers, door skirmers.
Vervolgens rij ik zelf een paar dagen per jaar een rondje door Nederland om velden te keuren/ gratis aan te laten sluiten.
Leuke website er bij en dan een paar tientjes onder de NABV gaan zitten, want ja.. aan het verlof spendeer ik dan 16 euro p.p. per jaar, VOG komt uit mensen hun eigen zak. Dan heb ik alleen een paar duizend per jaar aan kosten voor een administratiesysteem met een goed lopende website en eventuele reiskosten/tijd. Een NAC voor kaart schieters hoef ik niet. Die kunnen zich bij de NABV aan sluiten.
Als er eenmaal een paar honderd leden zijn aangesloten ben je kostendekkend. Of is dit wel heel kort door de bocht?
....
Het gaat niet over de uitspraak dus eigenlijk offtopic maar ik wil hem wel voor je beantwoorden.
Ja, je kan je eigen vereniging oprichten en erkenning aan gaan vragen bij de minister. Alleen zorg dan wel dat je een spaarcentje achter de hand hebt voor de rechtbank. Je aanvraag zal namelijk afgewezen worden.
Maar via de rechtbank en een eerdere uitspraak van vuurwapenverzamelaars kun je een sterke zaak hebben en mits je aanvraag goed geformuleerd is de kans groot dat jij je erkenning krijgt.
Maar hier moet je wel tijd en moeite in willen steken. De meeste willen dit niet en dus is de kans erg klein dat er een 2e vereniging is. Ik ondersteun de eiser van deze rechtszaak en na toe/afwijzing van de ontheffing gaan we verder kijken of een extra vereniging nodig is, of dat het hele systeem zonder verenigingen gaat werken. Voor vragen over deze manier verzoek ik u contact op te nemen via PM om indit topic niet meer verder van topic af te gaan