voorstellen en vragen

robertV

Member
13 okt 2017
11
1
Trophies
2
een goede dag iedereen,
ik ben sinds vandaag nieuw in de airsoft wereld.
mijn naam is robert, ben 21 jaar en woonachtig in haarlem.

sinds mijn aanmelding ben bij de NABV ben ik al opzoek naar een AA voor mijzelf.
echter telkens als ik iets op het oog ben komen er weer nieuwe dingen voorbij waardoor ik het nu echt niet meer weet.
de vraag aan jullie of jullie mij zouden kunnen helpen met het zoeken naar een juiste AA.

zelf ben ik opzoek naar een m4 of iets wat hier in de buurt komt graag de metalen uitvoering.
ik heb zelf al zitten kijken naar een AS-A03 en AS-A04.
mijn budget ligt rond de 200 euro en dit is dan alleen voor de AA aangezien ik van veel mensen begrijp dat de lader vaak slecht is die er bij is geleverd.

ik hoor graag wat jullie mij zouden adviseren.

p.s. 29-10-2017 ga ik mijn eerste skirm spelen bij Gladiator.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Welkom Robert. Ben zelf erg tevreden met mijn G&G, maar die zijn wel duurder (denk aan zo'n € 300/350). Er zijn hier zeker mensen die je beter kunnen adviseren obv ervaring met de door jou genoemde modellen.

oke ja aangezien ik nieuw ben wil ik er niet te veel geld aan uit geven.
ik heb zelf op de site van gunfire gekeken en er is inderdaad veel te koop,
mochten er mensen zijn die een goed type AA weten voor een niet te duren prijs dan hoor ik het graag.

ook vernam ik dat de laders die worden bij geleverd vaak slecht zijn en je ook het beste extra batterijen kan bestellen iemand een idee welke hier goed voor zijn ?

Hé Robert,

Welkom! Een betrouwbare replica voor 200 euro die ook nog eens full metal moet zijn, wordt lastig. Wat ik je zou adviseren is nét even door te sparen voor bijvoorbeeld een G&G CM16 (https://gunfire.pl/product-eng-1152207750-CM16-SRL-Assault-Rifle-Replica.html).

Wil je toch meer richting je budget, adviseer ik je een Specna Arms 02 (zoekopdracht: https://gunfire.pl/search.php?text=SA-02). Voor batterijen is het belangrijk om te weten welke aansluiting je replica heeft, en wat het binnenformaat van de stock is (waar de lipo veelal zit). Google is hierbij je vriend.

Lipos bestel je 't beste bij Hobbyking, evenals een lader (voorkeur: balancer).

Hé Robert,

Welkom! Een betrouwbare replica voor 200 euro die ook nog eens full metal moet zijn, wordt lastig. Wat ik je zou adviseren is nét even door te sparen voor bijvoorbeeld een G&G CM16 (https://gunfire.pl/product-eng-1152207750-CM16-SRL-Assault-Rifle-Replica.html).

Wil je toch meer richting je budget, adviseer ik je een Specna Arms 02 (zoekopdracht: https://gunfire.pl/search.php?text=SA-02). Voor batterijen is het belangrijk om te weten welke aansluiting je replica heeft, en wat het binnenformaat van de stock is (waar de lipo veelal zit). Google is hierbij je vriend.

Lipos bestel je 't beste bij Hobbyking, evenals een lader (voorkeur: balancer).
oke ja die 40-50 euro wil ik dan ook wel bij leggen als deze AA echt een stuk beter en betrouwbaarder is (G&G CM16)
bedank voor de info , zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten ? ik hoor namelijk een hoop mensen die zeggen dat je de LIPO om moet zetten naar een NIHM ? wat is hier de bedoeling van ?

Haha, nee. Je hebt grofweg twee types accu's die je kunt gebruiken: NiHm en LiPo.

LiPo heeft best wat meer voordelen, waaronder het missen van een 'geheugen', wat betekent dat je je accu niet eerst moet ontladen, alvorens op te laden.

Het opladen is heel eenvoudig: koop een degelijke balancer+charger in één, hang je LiPo eraan en kies op het apparaatje voor 'balanced charging'. :-)

• Leuk
Waarderingen: Benjah
Welkom op t forum!

oke ja aangezien ik nieuw ben wil ik er niet te veel geld aan uit geven.

Dit is iets wat helaas bijna niet gaat binnen deze hobby :p

Goedkoop = duurkoop. Je geeft aan dat je budget 200euro is voor een replica want je wilt ernaast ook een goede lader kopen. Heb je ook daarnaast budget gemaakt voor:

- Extra mags
- vest of riem om je extra mags op te bergen
- goede schoenen
- veiligheids bril
- gezichts bescherming
- handschoenen
- kleding

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Welkom op t forum!

Dit is iets wat helaas bijna niet gaat binnen deze hobby :p

Goedkoop = duurkoop. Je geeft aan dat je budget 200euro is voor een replica want je wilt ernaast ook een goede lader kopen. Heb je ook daarnaast budget gemaakt voor:

- Extra mags
- vest of riem om je extra mags op te bergen
- goede schoenen
- veiligheids bril
- gezichts bescherming
- handschoenen
- kleding
Ik ben zelf alleen nog op zoek naar een juiste bril , en gezichtsbescherming , verder is alles in huis !
Als mensen tips of voor stellen hebben voor een beginner zijn altijd welkom

Ik ben zelf alleen nog op zoek naar een juiste bril , en gezichtsbescherming , verder is alles in huis !
Als mensen tips of voor stellen hebben voor een beginner zijn altijd welkom

Ik zou even naar een airsoft winkel gaan en daar kijken wat je fijn vind zitten. Beslaan van brillen is altijd een groot probleem, maar dat merk je vaak pas in het veld. Ik zou dus ook een flesje Nuprol anifog meenemen dit werkt heel goed tegen het beslaan.

Voor je gezichtsbescherming zou ik gewoon een Meshmask nemen. Zijn niet heel duur en zorgen ervoor dat je gewoon normaal kan praten zonder dat iemand perongeluk een tand eruit schiet. Veel mensen vinden Meshmaskers niet fijn, maar ik heb er persoonlijk geen problemen mee.

• Leuk
Waarderingen: robertV en Camilo
Ik zou even naar een airsoft winkel gaan en daar kijken wat je fijn vind zitten. Beslaan van brillen is altijd een groot probleem, maar dat merk je vaak pas in het veld. Ik zou dus ook een flesje Nuprol anifog meenemen dit werkt heel goed tegen het beslaan.

Voor je gezichtsbescherming zou ik gewoon een Meshmask nemen. Zijn niet heel duur en zorgen ervoor dat je gewoon normaal kan praten zonder dat iemand perongeluk een tand eruit schiet. Veel mensen vinden Meshmaskers niet fijn, maar ik heb er persoonlijk geen problemen mee.

Ben zelf ook wel een fan van mesh-masks, ze zijn inderdaad niet heel populair vooral buiten niet. Maar wat @NielsHoffland zegt, het is de beste/goedkoopste manier om je gezicht te beschermen. Heb zelf m'n goggels aan m'n mesh mask ge-tieripped, dat werkt top ;)

Ben zelf ook wel een fan van mesh-masks, ze zijn inderdaad niet heel populair vooral buiten niet. Maar wat @NielsHoffland zegt, het is de beste/goedkoopste manier om je gezicht te beschermen. Heb zelf m'n goggels aan m'n mesh mask ge-tieripped, dat werkt top ;)

..Dat zou ik je dus afraden want nu kun je alleen drinken in de Safety..

Zelf heb ik altijd een meshmasj gedragen; binnen en buiten. Maar sinds kort een A-merk bitje gekocht. Daar ga ik voortaan buiten mee spelen, en met meshmask voor cqb.

..Dat zou ik je dus afraden want nu kun je alleen drinken in de Safety..

Zelf heb ik altijd een meshmasj gedragen; binnen en buiten. Maar sinds kort een A-merk bitje gekocht. Daar ga ik voortaan buiten mee spelen, en met meshmask voor cqb.

Een bitje kan ook, heb ik zelf nog geen ervaring mee. Maar dat je niet kan drinken met een Meshmask ben ik het niet mee eens. Je kan je meshmasker altijd even losklikken zodat hij van je mond af is. Doe dit in een veilige situatie of hou je replica of hand voor je mond terwijl je drinkt.

Wat Niels Inderdaad Al zegt. Gewoon ff mesh omhoog of los doen en drink slang onder je mesh door. Werkt al 4 jaar prima voor mij.

Bij mij zit hij vast aan mn goggels, maar dat was een bewuste keuze ;)

Ik draag onder mn goggels een bril, en die verschoof veel voordat ik hem eraan vast maakte. Had m vroeger ook "los" met de band van.het masker zelf.

Als je hem zo standaard gebruikt is het wel makkelijk afdoen, en drinken ;)

Zelf drink ik vaak alleen in de safety standaard, dus voor mij waa het geen issue :p

Laatst bewerkt:
Welkom op het forum.

Een apparaat in jouw budget welke ook echt goed is kan wat lastiger zijn. Een apparaat in jouw budget waar ik een goede ervaring mee heb is de Cyma CM.077(A). Ik heb er een review van geschreven als je dat interessant vindt: https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/review-cyma-ak-cm-077-a.2867/

Qua bril gebruik ik zelf deze goggle in combinatie met dit mesh mask. Ervaar dat als een prettige combo en kan altijd goed richten. Heb meestal geen tot weinig problemen met beslaan.

Veel plezier met de hobby. :)