voorstellen en vragen

Welkom op het forum.

Een apparaat in jouw budget welke ook echt goed is kan wat lastiger zijn. Een apparaat in jouw budget waar ik een goede ervaring mee heb is de Cyma CM.077(A). Ik heb er een review van geschreven als je dat interessant vindt: https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/review-cyma-ak-cm-077-a.2867/

Qua bril gebruik ik zelf deze goggle in combinatie met dit mesh mask. Ervaar dat als een prettige combo en kan altijd goed richten. Heb meestal geen tot weinig problemen met beslaan.

Veel plezier met de hobby. :)
De goggles die je linkt zijn niet meer op voorraad; echter bij Great Oak Dumpstore zijn ze (voor zover ik weet) wel leverbaar en anders kan @Boudewijn je wel vertellen wanneer ze er weer zijn (en krijg je als forumlid nog 5% korting extra ook)

Welkom op het forum.

Probleem met de GX1000 is dat de leverancier niet aangeeft dat er aan de veiligheidseisen voldaan wordt. Ze zeggen alleen geschikt voor airsoft en paintball maar geven geen testresultaten aan.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
Welkom hier.
Ik weet niet of je intussen al geslaagd bent met je replica maar hier is nog een aanrader.

http://www.taiwangun.com/en/electric/asr116-lpa-ebb-full-metal-black-aps?from=listing&campaign-id=21

Ik heb hem zelf ook en ben er erg tevreden mee.
APS heeft meerdere modellen binnen jouw budget maar ook 2 verschillende gearboxen.
De z.g.Hybride gearboxen en de Silver Edge gearboxen.
Deze heeft de Silver Edge gearbox en blowback functie.
Zie ook mijn review topic.

https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/aps-asr116-e-b-b-e-a.2489/

Hey, En als je over gaat tot een aankoop. Waar dan ook.Vraag even of ze een gratis downgrade doen tot beneden de 360fps.

• Leuk
Waarderingen: Vladimir
Welkom!

Leuk dat je a.s. zondag naar gladiator gaat, daar heb ik ook eens geskirmed. Ik zou je dan wel aanraden om een mailtje te sturen hoeveel mensen er eigenlijk komen. Toen ik daar was waren er in totaal maar ~16 mensen en in combinatie met hun gamemode heb ik de eerste twee uur alleen maar rondjes gelopen met mijn squad. Niet echt geweldig.

Zover de mesh maskers, ik heb de met een mesje bewerkt en aan mijn FAST helmet geklikt. Veel comfortabeler dan met dat elastiek op je achterhoofd.

sZ5jy0V.jpg

Adab1f9.jpg

Deze video legt het uit hoe dat moet:

Perfecte oplossing zou inderdaad de mesh masker op je bril te lijmen, zodat je het helemaal niet voelt.
Veel plezier met de sport :)

ik ben zelf voor de Specna arms SA-A03 gegaan,
ben er heel erg te vreden mee qua looks.
nu zijn er bij de AA geen batterijen geleverd iemand enig idee welke lipo batterij hier het beste voor is en welke hier in past ?

ook ben ik nog op zoek naar goed passende mags als iemand tips heeft heel graag.
(de hi-cap mags van specna arms die er bij geleverd is zit namelijk erg los en durf het niet aan om gelijk 5 mid-caps te bestellen van specna arms)

iemand ook nog enig idee welke inner parts ik kan vervangen ?
deze waren bij mijn replica vrij basic :
- Bucking
- Hop Up chamber
- Nozzle (zonder O-ring)
als er mensen zijn met ervaring van de SA-A03 die goede upgrades hebben de tips zijn welkom !

Ik gebruik zelf amoube midcaps in mijn B02, werken perfect. De specna midcaps gaven bij mij alleen misfeeds.

ik ben zelf voor de Specna arms SA-A03 gegaan,
ben er heel erg te vreden mee qua looks.
nu zijn er bij de AA geen batterijen geleverd iemand enig idee welke lipo batterij hier het beste voor is en welke hier in past ?

ook ben ik nog op zoek naar goed passende mags als iemand tips heeft heel graag.
(de hi-cap mags van specna arms die er bij geleverd is zit namelijk erg los en durf het niet aan om gelijk 5 mid-caps te bestellen van specna arms)

Ik had bij mijn specna gelijk 3 extra high caps bij besteld. Geen problemen mee tot nu toe. Zit wel te denken om naar low cap te gaan ivm realistischere gameplay. Zelfde als dat ik maar 16 bb's in mijn pistol mag doe ipv 22.

Verder heb ik in mijn specna de nuprol lipo battery 7.4v 1450Mah (stick type) in zitten. Die past goed in mijn stock. Ik wissel hem nog wel halverwege de dag voor de zekerheid.

Over internals kan ik je weinig vertellen. Ben nog niet zo ver dat ik men daarin wegwijs kan maken.

Ik had bij mijn specna gelijk 3 extra high caps bij besteld. Geen problemen mee tot nu toe. Zit wel te denken om naar low cap te gaan ivm realistischere gameplay. Zelfde als dat ik maar 16 bb's in mijn pistol mag doe ipv 22.

Verder heb ik in mijn specna de nuprol lipo battery 7.4v 1450Mah (stick type) in zitten. Die past goed in mijn stock. Ik wissel hem nog wel halverwege de dag voor de zekerheid.

Over internals kan ik je weinig vertellen. Ben nog niet zo ver dat ik men daarin wegwijs kan maken.
ik had een vraag gaan er 1 of 2 van die stick batterijen in de AA ? aangezien ik bijna iedereen zie met 2 stickbatterijen ?
moet ik dan 2 lipos 7.4v bestellen en deze koppelen ?

In mijn SA-B03 wel ja. En als ik de SA-A03 bekijk online moeten deze daar ook makkelijk in kunnen. Stock en batterij locatie is namelijk identiek.

En deze passen in je Specna Arms SA-A03 ??

Mijn specna heeft net als @Crumble ruimte voor beide soorten. Ik zou gewoon even met je replica langs een winkel gaan en hen vragen of gewoon lekker passen. Misschien kan je wel een grotere aan waardoor je niet halverwege de dag hoeft te ruilen.

25-50C batterijen zijn beter en dezelfde prijs, de 1200 mAh 25-50C one stick lipo past zowel in de buffer tube als meeste crane stocks.

Ik lees hier over het geheugeneffect van NiMh accus, even vooropgesteld dat klopt maar is niet meer zoals vroeger hoor. Het geheugeneffect is eigenlijk als je een goede lader hebt en ze ver leeg speelt, te verwaarlozen. LiPo`s hebben namelijk ook een paar nadelen.

Bij langdurige opslag verliest een LiPo na een jaar ongeveer 20% van zijn capaciteit.
Brand en ontploffingsgevaar bij beschadigingen (vooral soft case modellen)
Speciale lader (of losse balancer) nodig
Zonder bescherming tegen diepontlading kan je ze ook gewoon weg mikken.

Natuurlijk is het zo dat de energieafgifte vele malen groter kan zijn dan bij een NiMh, de prestaties zullen altijd beter zijn bij een LiPo. Echter zo slecht zijn NiMh accus nou ook weer niet. Staar je dus niet helemaal blind op LiPo`s.

EDIT: Even vergeten te vermelden je kan het capaciteits-verlies minimaliseren door de LiPo niet helemaal vol te laden en op te bergen. Ben je van plan ze langdurig niet te gebruiken laad ze dan voor 30 a 40 %.