Voorstellen!

avdhulst

Member
13 jul 2017
16
5
Trophies
2
Beste Airsofters,

Ik kijk al een tijdje rond op dit forum, en heb dit weekend de beslissing genomen om te beginnen met Airsoften. Tijd om voor te stellen dus.

Ik ben Arjan, 33 en woon in vijfhuizen. Ik heb een jaar of 20 volleybal gespeeld, echter wegens tijd de kort en wat blessures ben ik na afgelopen seizoen gestopt. Omdat ik toch wat beweging wil houden, er voor gekozen om te gaan airsoften. Ik heb me dus ook gelijk maar ingeschreven bij de NABV (aanvraag loopt nog)

Gear heb ik nog niet (op een paintbal masker na), ik heb me wel wat verdiept in de kwaliteiten van verschillende wapens en merken, maar als beginner zie je al gauw door de BB's de AA's niet meer om het zo maar uit te drukken. Ik ben er wel uit wat ik niet wil, en dat is een M4, die zie je blijkbaar overal als ik het zo lees.

Als er suggesties zijn voor AA's die wat minder vaak gezien worden, maar goed te upgraden zijn en goed voor een starter dan zie ik die heel graag! (Ik vind bijvoorbeeld de scar, Een vast budget heb ik niet echt, ik geef liever 100 euro meer uit aan goede gear dan dat ik gelijk zit te pielen met upgrades.

Maar goed, voordat ik gear ga aanschaffen wil ik eerst een aantal keer meelopen ergens, zodat ik een beetje een idee krijg van hoe de airsoft wereld in elkaar zit.

Hey Arjan,

Welkom! Ik zie wat dingen in je intropost waar ik wat aandacht aan wil besteden om ervoor te zorgen dat jij goed aan deze geweldige nieuwe hobby begint.

Airsoft is niet iets dat je voor 'even' doet. Het is toch wel minimaal een avond tot een goede dag dat je met deze hobby bezig bent.

blessures [...] Omdat ik toch wat beweging wil houden, er voor gekozen om te gaan airsoften.

Airsoft is een intense sport. Er wordt een hoop gelopen, gerend, gebukt en misschien zelfs wat gedoken. Dat hoeft allemaal niet, maar bedenk wel dat er altijd wel wat geloop blijft. Hou rekening met je capaciteiten als je bedenkt hoe je wilt airsoften en welke spullen je daarvoor kiest.

Als er suggesties zijn voor AA's die wat minder vaak gezien worden, maar goed te upgraden zijn

Want ik zie dat je kijkt naar een scar-l. Dat is een Assault type replica en betekend in alle waarschijnlijkheid een hoop heen en weer geren. Een goede keuze voor een beginner, maar wel intens. Ik denk dat je ook eens wilt kijken naar een lmg, of een sniper. Beide gaan meer over goede positionering dan veel bewegen en zijn daarmee minder bewegingsintensief.

Wil jij het beste waar je niks meer aan hoeft te doen?

Voor een goede scar, zou ik de tm recoil shock scar-l kopen.

Andere goede opties:
een lct ak/ realsword ak
de asg skorpion evo
umarex/vfc hk416 V2
ics cxp-ape
een krytac m4

Welkom op het forum.

TBH ben ik het niet geheel eens, als je een SCAR wil die goed te upgraden is pak dan een VFC SCAR gezien het een standaard V2 heeft waar een stuk meer (betaalbare) upgrades voor zijn dan de recoil shocks en ook nog eens veel makkelijker zijn qua disassembly.

Hi Maffo,

Wat betreft het tijd te kort, ik denk dat je me verkeerd begrijpt, of dat ik het verkeerd heb neergezet. Het is niet dat ik geen tijd heb, maar ik heb niet altijd dezelfde dagen tijd. Voor volleybal hadden we bijvoorbeeld elke dinsdag en donderdag training, en dan nog een wedstrijd. Dat kost me dus eigenlijk 3 avonden die niet flexibel in te delen zijn.

De blessures vallen gelukkig mee. Waar ik vooral last mee heb is constant dezelfde bewegingen achter elkaar. Ik weet niet wat je van volleybal weet, maar mijn positie is midden aanvaller. Op die positie spring je enorm veel, en ik durf best te stellen dat wat dat betreft airsoft een stuk minder intensief is :).

Ik wil best wat aan mijn AA upgraden dat is het niet (ik vind het zelfs leuk om er aan te sleutelen) maar ik wil wel graag een goede replica als basis.

Bedankt voor de suggesties, ik ga er zeker even naar kijken. Ik kwam nog een Ares Amoeba review tegen hier op de site:https://www.airsoftclubnederland.nl/ares-amoeba-014-honeybadger-efcs-review/ dit lijkt me ook wel een interessante (ondanks dat het een M4-achtige lijkt, vind ik het uiterlijk toch wel wat hebben).

Welkom avdhulst in deze heerlijke sport en hobby en ook op dit geweldige forum. :)
Een Ameube als eerste replica is zonder meer een goede start.
En mocht je hem ooit zat zijn want M4 8ig,dan ben je hem op onze marktplaats ook zo weer kwijt voor goed geld. ;)

Dat gezegd hebbende,als je een SCAR ambieert dan zijn er genoeg fabrikanten die dat model leveren.
En voor elk budget.
Natuurlijk,hoe goedkoper,hoe minder kwaliteit.
Maar ook een budgetbuks kan na wat upgrades en tlc heel goed voor langere tijd meekomen. :D

Ik heb zelf aardig wat budgerbuksen gehad en heb er nu nog 2 en ben er altijd zeer tevreden mee geweest.
Dat ik ze weer verkocht is omdat ik of eropuit gekeken was of dat ze kwa gebruik niet bevielen. :cool:
Dus niet omdat ze zo slecht waren of zo.

ik heb niet altijd dezelfde dagen tijd.

Cool, dan is airsoft perfect voor je. Het is vooral een weekend sport, maar je kan ook plekken vinden waar je regelmatig in de avond terecht kan. Airsoft is typisch iets zonder vast schema, zonder verplichtingen. Je gaat wanneer je kan, niet wanneer je niet kan.

Waar ik vooral last mee heb is constant dezelfde bewegingen achter elkaar
Dan zou je prima mee moeten kunnen komen, maar dat is vooral natuurlijk aan jouw om in te voelen.

Ik wil best wat aan mijn AA upgraden dat is het niet (ik vind het zelfs leuk om er aan te sleutelen) maar ik wil wel graag een goede replica als basis.

Ah ok, dan heb ik dat verkeerd gelezen. Als jij aan je replica's wilt knutselen en een scar-l wilt, ga voor rebelattacks suggestie en koop een vfc scar. Ze zijn intern v2 standaard en de externals zijn subliem.

Welkom op het forum!

En suc6 met de replica keuze!
Dat ga je nodig hebben met alle opties!

Als je toch van plan bent eerst een x rond te kijken op een skirm zou ik vragen of je her en der even met een replica kan vast houden dan krijg je een klein beetje gevoel voor wat je fijn lijkt:)

Welkom :) en zoals je ziet keuzes genoeg om een replica te kiezen. Belangrijkste is echter wel om goede schoenen en een goede bril te hebben.

Misschien tot ziens op het veld!!

Welkom op het forum.

Airsoft kan je zo intensief maken als je zelf wil. Er zijn zat oudjes en mensen die lichamelijk niet zo top meer zijn die toch airsoften. Dus heb je lichamelijk een mindere dag, schakel je een tandje terug.

Wil je wat aparts maar geen M4 en toch goed up te graden dan zit je vaak wel aan M4 platform gebonden in verband met de upgrades.

Zeldzame replica's op het veld zijn dan vaak de zo genoemde bull pup modellen.
Of te wel de replica's die het magazijn achter de trigger hebben.
Zoals de L85, Tavor, AUG, achtige modellen.
Vaak zijn de upgrade parts dan weer moeilijk te verkrijgen.

Greetings

• Leuk
Waarderingen: Jan
Hier is de Amoeba, ze hebben alle 4 de oude varianten:
https://www.softairrastelli.com/fuc...-m4/m4-assault-nero-amoeba-programmabile.html

Maar voor 50 meer heb je ook deze nieuwe variant die ik zelf dan nog net iets mooier vind:
https://www.softairrastelli.com/fuc...arms-13-5-badger-assault-rifle-nero-ares.html
Zit er veel verschil tussen de nieuwere en oudere varianten? Ik vind de looks van de oudere mooier.

Wat betreft een goede bril, ik ben zelf bril drager, en wat ik zo heb kunnen vinden is het nogal lastig om een bril onder een bril te dragen. Je lijkt al gauw aangewezen op een Dye i4?

Beste Airsofters,

Ik kijk al een tijdje rond op dit forum, en heb dit weekend de beslissing genomen om te beginnen met Airsoften. Tijd om voor te stellen dus.

Ik ben Arjan, 33 en woon in vijfhuizen. Ik heb een jaar of 20 volleybal gespeeld, echter wegens tijd de kort en wat blessures ben ik na afgelopen seizoen gestopt. Omdat ik toch wat beweging wil houden, er voor gekozen om te gaan airsoften. Ik heb me dus ook gelijk maar ingeschreven bij de NABV (aanvraag loopt nog)

Gear heb ik nog niet (op een paintbal masker na), ik heb me wel wat verdiept in de kwaliteiten van verschillende wapens en merken, maar als beginner zie je al gauw door de BB's de AA's niet meer om het zo maar uit te drukken. Ik ben er wel uit wat ik niet wil, en dat is een M4, die zie je blijkbaar overal als ik het zo lees.

Als er suggesties zijn voor AA's die wat minder vaak gezien worden, maar goed te upgraden zijn en goed voor een starter dan zie ik die heel graag! (Ik vind bijvoorbeeld de scar, Een vast budget heb ik niet echt, ik geef liever 100 euro meer uit aan goede gear dan dat ik gelijk zit te pielen met upgrades.

Maar goed, voordat ik gear ga aanschaffen wil ik eerst een aantal keer meelopen ergens, zodat ik een beetje een idee krijg van hoe de airsoft wereld in elkaar zit.
Welkom !

Welkom op het forum!
En natuurlijk veel plezier in de sport gewenst ^^

Zit er veel verschil tussen de nieuwere en oudere varianten? Ik vind de looks van de oudere mooier.

Wat betreft een goede bril, ik ben zelf bril drager, en wat ik zo heb kunnen vinden is het nogal lastig om een bril onder een bril te dragen. Je lijkt al gauw aangewezen op een Dye i4?

Ik dacht van niet, maar heb me er niet uitermate in verdiept, maar wss is het intern hetzelfde en zal alleen receiver en de stock veranderd zijn. Makkelijkst erachter komen is door reviews :).

Ik draag zelf een simpel beschembrilletje dat net over mijn eigen bril kan, hiervoor had ik goggles geprobeerd (niet de dye maskers) en daar had ik het probleem mee dat ze bij mij heel snel beslaan en dat verpest je ervaring gewoon. Dit kan natuurlijk ook gewoon aan mijn fysiek liggen en dat wanneer je iets beter afgetraind bent je minder snel en minder zweet waardoor het minder snel beslaat. Dye maskers zijn toch wel een van de betere oplossing, de ander is een bril met inserts nemen of zoiets als ik een bril die net over je eigen bril past.