Voorstellen!

Leuk dat je je hebt aangemeld. Veel succes en plezier met deze mooie sport en tot op het veld! :-)

Iedereen bedankt voor de toffe reacties. Heb net de VOG aangevraagd.

Nog een vraagje over de winkels uit Italië. Ik zag ergens op YouTube dat de fps limiet in Italië op 290 ligt. Heeft dit nog invloed op een replica die je daar koopt?

Iedereen bedankt voor de toffe reacties. Heb net de VOG aangevraagd.

Nog een vraagje over de winkels uit Italië. Ik zag ergens op YouTube dat de fps limiet in Italië op 290 ligt. Heeft dit nog invloed op een replica die je daar koopt?

De meeste websites geven aan wat de fps ongeveer is uit de doos. En anders is het volgens mij vooral een kwestie van even een andere veer er in zeten?

@avdhulst
Ik draag zelf een simpel beschembrilletje dat net over mijn eigen bril kan, hiervoor had ik goggles geprobeerd (niet de dye maskers) en daar had ik het probleem mee dat ze bij mij heel snel beslaan en dat verpest je ervaring gewoon. Dit kan natuurlijk ook gewoon aan mijn fysiek liggen en dat wanneer je iets beter afgetraind bent je minder snel en minder zweet waardoor het minder snel beslaat. Dye maskers zijn toch wel een van de betere oplossing, de ander is een bril met inserts nemen of zoiets als ik een bril die net over je eigen bril past.

Ter aanvulling op wat @Rebelattack al gezegt heeft... Ik heb zelf ook een bril en daarvoor heb ik een tijd terug een bolle x1000rx gekocht. Deze valt voldoende ruim over mijn bril heen en zit verders als gegoten. Voor deze goggle gekozen omdat ik niet echt een Dye masker wil ivm schouderen van de replica en in combinatie met een camelbag / drink slang.

Nu is de goggle redelijk condens vrij te houden icm een anti-fog middel, maar het aanslaan van vocht blijft een issue. Zelfs na verwijderen van de schuimpjes.

Daarom heb ik de stap genomen naar een andere goggle (bolle x810) deze heeft de lens als het ware los van het rubberen frame waardoor je optimale ventilatie zou moeten hebben. Helaas niet kunnen passen dus het is een gok dat deze over mijn bril past. Mocht dat niet passen, dan ga ik voor dag lenzen ipv mijn bril...

Alternatief zou een bril met inserts zijn, maar het full-seal van een goggle weegt voor mij toch iets zwaarder.

Juhp. Sterkere veer er in en je zit goed!

Een kleine vraag die hier een beetje op in haakt. Stel ik zet een silencer op een replika en ik vervang de inner barel met een langere die door de silencer loopt.
Welk effect zou dit heben op mijn fps?

@avdhulst

Ter aanvulling op wat @Rebelattack al gezegt heeft... Ik heb zelf ook een bril en daarvoor heb ik een tijd terug een bolle x1000rx gekocht. Deze valt voldoende ruim over mijn bril heen en zit verders als gegoten. Voor deze goggle gekozen omdat ik niet echt een Dye masker wil ivm schouderen van de replica en in combinatie met een camelbag / drink slang.

Nu is de goggle redelijk condens vrij te houden icm een anti-fog middel, maar het aanslaan van vocht blijft een issue. Zelfs na verwijderen van de schuimpjes.

Daarom heb ik de stap genomen naar een andere goggle (bolle x810) deze heeft de lens als het ware los van het rubberen frame waardoor je optimale ventilatie zou moeten hebben. Helaas niet kunnen passen dus het is een gok dat deze over mijn bril past. Mocht dat niet passen, dan ga ik voor dag lenzen ipv mijn bril...

Alternatief zou een bril met inserts zijn, maar het full-seal van een goggle weegt voor mij toch iets zwaarder.

Ik denk dat ik maar voor daglenzen ga, met een bril blijft het toch prutsen met goggles. Thanks voor de tips iedereen! Nu gauw ergens mee doen met een skirm, en proberen niet een AA te kopen voordat ik ergens mee heb gedaan...

Edit: Iemand trouwens ervaring hoe lang het duurt voordat je de VOG binnen krijgt?

Ik heb me wat meer verdiept in de Amoeba's (AM-013 en AM-014) en begin nu toch te twijfelen. Ik lees best wel wat issues hier en daar. Bijvoorbeeld motor die heet wordt, bushings die snel verslijten. Iemand die daar wat meer info over kan geven? Ik zit er niet op te wachten dat ik straks een "maandagochtend model" heb.

Staat er in onze review topic geen verslag van?
Er zijn een aantal leden die er een hebben.

Ik heb wel gezocht onder de reviews, maar er kwam niks naar boven over amoeba's. Altijd lastig die twijfels!

Een maat van mij heeft de AM-014 en is daar na een jaar nog positief over. De veer is snel te vervangen dmv Quick Spring Change of hoe Ares het zelf ook mag noemen.

Zelf ben ik brildragend en gebruik ik SwissEye Raptors met inserts. Deze beslaan bijna niet.

Ik heb meestal daglenzen icm met een bril of goggles, maar zondag helaas lenzen vergeten dus een bril over mijn bril gedragen wat ook perfect ging verbazingwekkend genoeg.

Maar ik zou zeker een lenzen met bril / goggle combi of een bril met inserts nemen. Mocht het fout gaan dan is iig je normale bril niet kapot.

Laatst bewerkt:
Ik heb meestal daglenzen icm met een bril of goggles, maar zondag helaas lenzen vergeten dus een bril over mijn bril gedragen wat ook perfect ging verbazingwekkend genoeg.

Maar ik zou zeker een lenzen met bril / goggle combi of een bril met inserts nemen. Mocht het fout gaan dan is iig je normale bril niet kapot.

Wat voor'n model bril gebruik jij? Zelf draag ik ook een bril, en zocht nog wat goggels voor deze maand :)
En staan ze toevallig op je site? ^^

• Leuk
Waarderingen: Boudewijn