Voorstellen

T.Goossens

Member
28 mrt 2018
7
4
Trophies
2
Ola!

Ik ben Tom Goossens, en kom uit het oosten van het land. Ik ben in aanraking met airsoft gekomen door een andere hobby, voornamelijk urbex fotografie, dit is namelijk het vastleggen van verlaten gebouwen. Ik was met een man of 3 aan het fotograferen in Luik (Belgie), waarbij we midden in een groepje airsofters terecht kwamen.

Dit groepje staakte gelijk waarmee ze bezig waren, en waren toch behoorlijk benieuwd wat wij aan het doen waren.. Foto's maken dus, maar gelijk had ik ook interesse wat hun nou precies aan het doen waren. Ze konden het mij niet erg duidelijk maken (franstalig), maar wat ze mij duidelijk kregen klonk erg interessant.

Eenmaal thuis toch gelijk even gegoogled wat het nou precies inhoud, en ik moet zeggen wat hebben jullie allemaal toch een mooie hobby ;).

Nou zo ben ik in aanraking gekomen met airsoften, en ben ik in een oriënterende fase. Verder heb ik mij ingeschreven voor een introducee dag van ACN om het minimaal geprobeerd te hebben.

Buiten urbex fotografie om duik ik ook nog, en ben ik werkzaam bij een bedrijf wat analytisch röntgen apparatuur maakt. Natuurlijk mag je ook alles vragen, en zal ik het te proberen te antwoorden ;)!

Groeten,
Tom
 
Welkom! Grappig dat je op deze manier in aanraking kwam met Airosoft.. Niet de meest veilige manier..

Over Skirms hoef je niet persé te wachten tot een introdag van ACN. Je kan ook eventueel met een 'ervaren' airsofter mee naar een skirm! Als je vragen hebt over dingen kan je ze hier altijd kwijt! Kijk ook even door de topics, daar staan vaak al veel vragen die misschien voor jou ook handig kunnen zijn!
 
Welkom op het forum. Je kan wachten tot er weer een introskirm is, maar je kan ook hier op het forum bij de skirmtopics kijken en lekker aansluiten bij de rest.
 
Bedankt allen!

@NielsHoffland Klopt, waarschijnlijk niet de veiligste, we waren blij dat we van hun ook fluor hestjes kregen. Daarna zijn we met ze mee gelopen het terrein af. Op het forum is voor inderdaad voorlopig genoeg leesvoer te vinden. Ook leuk om te zien dat je buiten de skirms om ook gewoon nog lekker kan sleutelen. Als een ervaren airsofter zich geroepen voelt om een beginner mee te nemen mag hij zich natuurlijk altijd melden!

@Boudewijn Zal het zeker als een optie overwegen, alleen dan zou ik wel als introducee mee moeten met iemand lijkt me? Aangezien ik nog geen NABV pas heb. En op de locatie moet dan ook nog een leen/huur kit aanwezig zijn? En wordt een 'newbie' over het algemeen geaccepteerd op een normale skirm? Want ik zou natuurlijk kwa niveau niet mee komen met de rest. Hier zou op een intro dag denk ik meer rekening gehouden lijkt me?
 
Bedankt allen!

@NielsHoffland Klopt, waarschijnlijk niet de veiligste, we waren blij dat we van hun ook fluor hestjes kregen. Daarna zijn we met ze mee gelopen het terrein af. Op het forum is voor inderdaad voorlopig genoeg leesvoer te vinden. Ook leuk om te zien dat je buiten de skirms om ook gewoon nog lekker kan sleutelen. Als een ervaren airsofter zich geroepen voelt om een beginner mee te nemen mag hij zich natuurlijk altijd melden!

@Boudewijn Zal het zeker als een optie overwegen, alleen dan zou ik wel als introducee mee moeten met iemand lijkt me? Aangezien ik nog geen NABV pas heb. En op de locatie moet dan ook nog een leen/huur kit aanwezig zijn? En wordt een 'newbie' over het algemeen geaccepteerd op een normale skirm? Want ik zou natuurlijk kwa niveau niet mee komen met de rest. Hier zou op een intro dag denk ik meer rekening gehouden lijkt me?

Airsofters zijn hele sociale wezens. Je mag vaak voelen en schieten, ze beantwoorden je vragen en vaak kan je nog wat lenen ook.

En je kan op diverse lokaties als intro zonder dat je met een NABVer mee komt en er zullen er zat zijn met een huurkit. En als je je hits neemt en lekker mee doet en niet de hele skirm loopt te zuchten dan zal je met iedereen lekker mee kunnen doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Martinolie4
Welkom!

Wat ze hier voor al zeggen, durf te vragen! Het oosten van het land is een breed begrip, waar precies? Wellicht dat er meer ervaring bij jou in de buurt zit zodat je kan aanhaken. Ben zelf sinds juli vorig jaar pas bezig met airsoften en ik kan het beamen dat newbies altijd warm worden onthaald (zolang je je hits maar neemt ;))
 
@MeZj00uP ik kom uit Delden, maar dat zegt niet veel mensen wat dus Hengelo/Enschede komt wat bekender voor denk ik.

Vannochtend aangemeld voor de eerste skirm, dus we gaan zien hoe dat bevalt. Maar tot nu toe een erg warm welkom!
 
  • Leuk
Waarderingen: MeZj00uP
Hoi Tom, welkom hier. Jouw andere hobby is ook erg leuk. Urbex, en dan vooral HDR foto's geven mij vaak de kriebels over m'n rug!
 
Hoi Tom, welkom hier. Jouw andere hobby is ook erg leuk. Urbex, en dan vooral HDR foto's geven mij vaak de kriebels over m'n rug!

Voor mij is het eigenlijk meer de zoektocht reis en de spanning ter plekken. Fotografie is er eigenlijk later een beetje bij gekomen, en probeer ik de sfeer zo goed mogelijk vast te leggen, al moet ik vaak nog wat beter oefenen..

HDR geeft inderdaad een erg mooi effect op bepaalde locaties.
 
Moi Tom, ik woon nabij Hoogeveen noem ik ene keer oosten andere keer noorden. Dus mijn vraag waar woon jij dan ongeveer in het oosten?
Als je wilt kun je 21e met mij mee spelen in valburg
 
Hé! Wat een onwijs toffe (maar onverantwoorde..) manier om in aanraking te komen met airsoft! Zoals gezegd; iedereen neemt je graag mee op sleeptouw, dus reageer in het Skirm-topic op iets dat je leuk lijkt, en kijk wie je meeneemt :)
 
Moi Tom, ik woon nabij Hoogeveen noem ik ene keer oosten andere keer noorden. Dus mijn vraag waar woon jij dan ongeveer in het oosten?
Als je wilt kun je 21e met mij mee spelen in valburg
Ola, ik kom uit Delden (Hengelo, Enschede) Volgens mij valt dat altijd wel onder het ÓÓsten :). Helaas de 21e al andere verplichtingen maar ik ben de 14 aanwezig bij CC in Leiden.

Hé! Wat een onwijs toffe (maar onverantwoorde..) manier om in aanraking te komen met airsoft! Zoals gezegd; iedereen neemt je graag mee op sleeptouw, dus reageer in het Skirm-topic op iets dat je leuk lijkt, en kijk wie je meeneemt :)

Tjah, eigenlijk als hobbiest urbexer had ik niet het idee dat dit gebeurde op dezelfde locaties. Aangezien het een afgesloten oude hoog oven was.

Ook vraag ik mij steeds meer af of die airsofters net zoals ons illigaal op het terrein waren, als ik alle regels nu lees :).
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick