Waar moet je op letten bij een 2hand HPA replica

10 mrt 2020
24
9
Trophies
3
Hallo Allemaal.

Na enkele jaren met een AEG gespeeld te hebben wil ik nu de overstap gaan maken naar een HPA assault replica. Ik ben een beetje aan het rondkijken en twijfel nu tussen het zelf bouwen (ik heb ervaring met snipers ombouwen naar hpa/co2) of een HPA replica overnemen van iemand.

Zijn er specifieke dingen die belangrijk zijn om op te letten bij een 2e hands HPA assault teplica ?

Grt Johan

HPA is nu eenmaal gewoon duur, dus ik zou persoonlijk de voorkeur hebben om zo'n replica goed te kunnen testen. Eigenlijk het liefste in het NABV-Centrum te Geldermalsen, aangezien je daar ook Joule-metingen en dergelijke kan doen. Kun je in ieder geval zien of de replica een stabiele output heeft.

MTW's zijn op dat punt wat zekerder qua 2de hands aankoop: het is vanaf nieuwkoop immers een HPA Replica en er is opzich daardoor ook niet heel veel wat te upgraden er aan is. De kans op een misser is dan wat minder groot als iemand die een AEG compleet heeft omgebouwd. Er is dan altijd wat kans op beunhaas-werk, helaas.

Het is verder natuurlijk ook een kwestie hoe de verhouding qua prijs nieuw versus tweedehands is.

Zijn er specifieke dingen die belangrijk zijn om op te letten bij een 2e hands HPA assault teplica ?
als de solenoid werkt zit je goed. Verder zou ik hem wel gelijk een beurtje geven als je hem hebt gekocht (nieuwe o-ringen en invetten) bucking vervangen en de loop even goed schoon maken