Waar moet je op letten bij een 2hand HPA replica

Johan de Visser

Active Member
10 mrt 2020
26
9
Trophies
3
Hallo Allemaal.

Na enkele jaren met een AEG gespeeld te hebben wil ik nu de overstap gaan maken naar een HPA assault replica. Ik ben een beetje aan het rondkijken en twijfel nu tussen het zelf bouwen (ik heb ervaring met snipers ombouwen naar hpa/co2) of een HPA replica overnemen van iemand.

Zijn er specifieke dingen die belangrijk zijn om op te letten bij een 2e hands HPA assault teplica ?

Grt Johan

HPA is nu eenmaal gewoon duur, dus ik zou persoonlijk de voorkeur hebben om zo'n replica goed te kunnen testen. Eigenlijk het liefste in het NABV-Centrum te Geldermalsen, aangezien je daar ook Joule-metingen en dergelijke kan doen. Kun je in ieder geval zien of de replica een stabiele output heeft.

MTW's zijn op dat punt wat zekerder qua 2de hands aankoop: het is vanaf nieuwkoop immers een HPA Replica en er is opzich daardoor ook niet heel veel wat te upgraden er aan is. De kans op een misser is dan wat minder groot als iemand die een AEG compleet heeft omgebouwd. Er is dan altijd wat kans op beunhaas-werk, helaas.

Het is verder natuurlijk ook een kwestie hoe de verhouding qua prijs nieuw versus tweedehands is.

Zijn er specifieke dingen die belangrijk zijn om op te letten bij een 2e hands HPA assault teplica ?
als de solenoid werkt zit je goed. Verder zou ik hem wel gelijk een beurtje geven als je hem hebt gekocht (nieuwe o-ringen en invetten) bucking vervangen en de loop even goed schoon maken

Heren bedankt voor jullie snelle reactie.

Ik had zelf al 3 replica's in mijn favorieten staan die ik een positief gevoel vond hebben. Een MP5 vind ik gewoon een mooie replica, de SSX303 is ook standaard een HPA replica en de ICS .... Ik heb nu meerdere AEG's van ICS die ik gebruik.

Een ding is zeker. Ik moet mijn verzameling gaan uitdunnen.....
1772996692825.png

die ssx303 is echt mega over priced en wat voor hpa zit er in die ICS?. voor nu zou ik voor de mp5 gaan

EDIT: die ssx303 is HPA tapped dus niet een echte hpa, en als je een GBB gaat tappen gaat het stuk uit eindelijk, en hij is ook gewoon zo overpriced dat je het dan beter nieuwe kan kopen

Laatst bewerkt:
Hoi Gambit.

De ICS heeft deze specs:

- Basis ICS CXP
- Daniel Defense upper en lower
- NEXXUS CNC HPA MECHANICAL ENGINE
- MAXX MODEL HOPUP
- MASTER MODS R-Hop 6.04 innerbarrel (229mm)
- Red Dot Vortex Crossfire

De ssx303 had ik bij Novritsch al bekeken en is nieuw E 518 zonder de slang en tank. Ik heb al een MK23 van Taiwangun en mogelijk passen die magazijnen ook. Dat zou wel erg handig zijn want dan heb ik maar 1 soort mags nodig op het veld.

Nadeel het is een DMR en ik speel ook op CQB velden waar dat dus niet mag....