Welke sniper Replica ga ik kiezen?...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Batavum
  • Startdatum Startdatum
B

Batavum

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een sniper waar ik veel plezier van ga hebben en het liefst ook een beetje lang.
Nou heb ik verschillende filmpjes bekeken van verschillende replica's op youtube maar ze zijn allemaal geweldig en overal is net iets kleins mis mee, kortom elke sniper is goed? Lijkt me niet.

Zijn hier mensen die veel verstand van snipers hebben en ook enige ervaring? Welke tips hebben jullie?!

Ik ben van plan om agressief te spelen maar ook sluipschutter lijkt me wel mooi. Komt er dan een bipod bij kijken?

De scope lijkt me ook erg belangrijk, nou heb ik thuis wel een scope (4x40) dus die zou ik kunnen gebruiken.

Kortom, sniper tips pretty please :D

Upgradability is een groot punt.
VSR10 is overhyped

Zelf heb ik een Bolt Action SVD (jawel, kom maar met de haat).
Upgrades: Hopup, barrel, piston.
Gemeten effectieve afstand: 80m.

Hoi decthommie

Met snipen is het maar net wat je zelf wilt hoe je het wilt.
Het top platform is de vsr 10 en die is idd aardig overhyped maar daar kan je alle kanten op kwa upgrades spring hpa noem het maar op.

Bipod is leuk voor target practise maar in het echt ruk.
Ken mensen met een l96 en die komen aardig goed uit de hoek. Zelfde geld een beetje met ares.

Ik zelf ben bij mn barret m99 nog een airseal aan het oplossen dan schiet hij wss weer braaf fel/constant.
Range is ong 90 meter en daarna word het lobben.

Hoi decthommie

Met snipen is het maar net wat je zelf wilt hoe je het wilt.
Het top platform is de vsr 10 en die is idd aardig overhyped maar daar kan je alle kanten op kwa upgrades spring hpa noem het maar op.

Bipod is leuk voor target practise maar in het echt ruk.
Ken mensen met een l96 en die komen aardig goed uit de hoek. Zelfde geld een beetje met ares.

Ik zelf ben bij mn barret m99 nog een airseal aan het oplossen dan schiet hij wss weer braaf fel/constant.
Range is ong 90 meter en daarna word het lobben.

En wat vind je van de; ASG AW.308 Sniper Rifle? Kan em voor €175 bij de lokale dump ophalen en schiet 449 fps

Geen enkele sniper zal straight out of the box goed schieten en een goeie afstand halen... dus je gaat meer betalen dan de aanschafkosten.

Geen enkele sniper zal straight out of the box goed schieten en een goeie afstand halen... dus je gaat meer betalen dan de aanschafkosten.

Daar was ik idd al vanuit gegaan en is ook helemaal niet erg. als het maar geen dom geld smijten wordt. De VSR10 is leuk hoor maar ik vind het belachlijk dat hij standaar 260 kost en dat je er dan niks en hebt en pas bij 900e de volledige geupgrade versie hebt.. Dus ik heb de VSR10 een beetje afgeschreven en wil voor iets anders gaan.

Ik heb effe gekeken en raad hem af de bolt handle breekt bij deze erg makkelijk en is niet stabiel en de bolt handle is non replacable. Daarbij is het geen orginele l96 en is het hit or miss. Terwijl asg wel prima spul heeft

Trouwens fps van een sniper is leuk als het hoog is maar is niet range bepalend. Hoge fps zorgt voor een hoger potentie voor range maar de hop up en voornamelijk airseal van binnen is super belangrijk.

• Leuk
Waarderingen: bvdzeeuw
Je mag mijn test Well MB01 (L96) voor een paar skirms in bruikleen nemen om te kijken of je het wat vind. Zit een geupgrade barrel group in en gemodde piston+een handje vol andere DIY mods.

• Leuk
Waarderingen: Batavum en chris93
Daar was ik idd al vanuit gegaan en is ook helemaal niet erg. als het maar geen dom geld smijten wordt. De VSR10 is leuk hoor maar ik vind het belachlijk dat hij standaar 260 kost en dat je er dan niks en hebt en pas bij 900e de volledige geupgrade versie hebt.. Dus ik heb de VSR10 een beetje afgeschreven en wil voor iets anders gaan.

Ps daarom kopen mensen ook niet de TM versie maar de JG versie omdat de internals er toch uit gaan, kopen ze een goedkope body van ~130 euro en upgraden die dan met 200-300 euro en dan heb je een leuke sniper. Kies bij een sniper niet alleen de replica op basis van de looks maar toch ook op hoe het zit met aftermarket upgrade onderdelen, anders wordt het heel veel DIY mods toe passen om de max range eruit te halen.

• Leuk
Waarderingen: Batavum
Ps daarom kopen mensen ook niet de TM versie maar de JG versie omdat de internals er toch uit gaan, kopen ze een goedkope body van ~130 euro en upgraden die dan met 200-300 euro en dan heb je een leuke sniper. Kies bij een sniper niet alleen de replica op basis van de looks maar toch ook op hoe het zit met aftermarket upgrade onderdelen, anders wordt het heel veel DIY mods toe passen om de max range eruit te halen.

Hmm daar zeg je wel iets heel interessants. dan heb je dus een leuke sniper voor rond de 400e terwijl als je de TM versie neemt je pas rond de 700e een goede sniper hebt.. is die JG versie nog in NL te krijgen? De upgrades zul je zelf moeten installeren natuurlijk maar das wel een leuk projectje.

De prijs van een Marui vsr-10 is niet belachelijk. Vergeet niet dat TM een japans merk is en ook voor de Japanse markt haar AA's maakt (TM is huge in Japan, zelfs bij de japanse versie van de blokker kun je het kopen) En daar zijn ze perfect voor en reflecteerd de prijs ook de kwaliteit (in Japan zelf zijn ze ook nog eens veel goedkoper).

Even een stuk van mezelf gequote uit een ander topic zodat je een idee hebt wat een sniper kan kosten. En zoals hier boven vermeld uit de box schieten ze k*t

- Alle plastic internals vervangen voor aluminium (liefst staal maar dat is duurder), ook de triggerbox als die van plastic is
er komt namelijk flink wat kracht met een 500fps veer op je internals en plastic gaat dat niet trekken op den duur. Prijs alu weet ik even niet maar sgh-shop heeft wel complete stalen sets voor +/- 70 euro. Is de Spring guide, piston en cilinderhead. Trigger unit niet mee gerekend.. Mijn trigger unit was 50 euro dacht ik.

- Hop up unit vervangen samen met bucking en nub.
dit is het onderdeel waar je range vandaan komt. Hier doe je het uiteindelijk voor als sniper zijnde. Reken hiervoor al 100 euro voor de hele set

-
Barrel upgrade
Hier kan je het zo gek maken als je zelf wilt. Phyton barrel van 20 euro, Mapleleaf van 40 euro, prommy barrel van 80 euro of een pdi van 100+

-
Alles luchtdicht maken/tunen
barrel spacers, je bucking teflonnen, cilinderhead teflonnen, goede veer erin

- Misschien nog wel het belangrijkste een goede scope!
Beginnen van 70 a 80 euro

Kortom als we alleen de upgrades even optellen kom je uit op:
380 Euro. Dan maak je meestal nog wat onverwachte kosten dus laten we zeggen 400euro alleen aan upgrades.. Dan moet je nog je uitrusting aanschaffen zoals pouches, mags, bbs, goede veiligheidsbril etc etc

Bovenstaande lijst is absoluut niet om je af te schrikken maar als hulp/je een idee te geven wat het ongeveer zou kosten wil je een goede sniper rol kunnen vervullen op het veld.

Je kan altijd mij een berichtje sturen of @Ome_Philip spelen alle 2 al bijna 1.5 jaar met snipers

Hmm daar zeg je wel iets heel interessants. dan heb je dus een leuke sniper voor rond de 400e terwijl als je de TM versie neemt je pas rond de 700e een goede sniper hebt.. is die JG versie nog in NL te krijgen? De upgrades zul je zelf moeten installeren natuurlijk maar das wel een leuk projectje.

Klopt, er is reeds al een topic over gemaakt door iemand anders maar ze zijn nog goed te halen bij airsoftentrepot en dan moet je de S variant hebben van de JG, welke net een paar onderdelen heeft die van metaal zijn en die je nodig hebt, anders zijn ze van plastic daarom. Ook verkoopt airsoftentrepot ook een aantal goede onderdelen voor het upgraden van je sniper. Voor de rest is airsoftpro.cz een hele goede voor upgrade onderdelen, de airsoftpro trigger sears zijn bijvoorbeeld heel goed. Voor de rest zou ik eens rond kijken op het airsoftsniperforum voor verdere upgrades en specifiek gerichte vragen.

http://www.airsoft-entrepot.fr/repliques/snipe/jing-gong-bar10-avec-lunette.html?
http://www.airsoft-entrepot.fr/repliques/snipe/jing-gong-bar-gspec-367-avec-lunette.html

De prijs van een Marui vsr-10 is niet belachelijk. Vergeet niet dat TM een japans merk is en ook voor de Japanse markt haar AA's maakt (TM is huge in Japan, zelfs bij de japanse versie van de blokker kun je het kopen) En daar zijn ze perfect voor en reflecteerd de prijs ook de kwaliteit (in Japan zelf zijn ze ook nog eens veel goedkoper).

Dat geldt bij de snipers toch vooral voor de externals, intern moet je er bij de TM VSR-10 toch nog meer uitslopen dan een JG, want de cylinder kan bijvoorbeeld de 500 FPS niet aan. Als het je eerste sniper is en je wil niet 100-150 euro van je budget meteen stoppen in een iets betere body dan zou ik iedereen aanraden om voor een JG te gaan, als de body dan na een aantal jaren gebruik kapot gaat dan kan je altijd nog ervoor kiezen een TM body te kopen, want de internals gaan niet verloren, daarnaast als het snipen toch niet iets voor de speler blijkt te zijn ben je ook een significant bedrag minder kwijt.

@Rebelattack

Ik zeg ook niet dat men een TM moet kopen. Ik ben het er mee eens dat, mits je direct gaat upgraden, de jg bar de betere keuze is. Waar het mij om ging is dat TM (en niet alleen de vsr) "belachelijk duur" wordt genoemd, terwijl dat, als je er objectief naar kijkt, niet zo is.

@Rebelattack

Ik zeg ook niet dat men een TM moet kopen. Ik ben het er mee eens dat, mits je direct gaat upgraden, de jg bar de betere keuze is. Waar het mij om ging is dat TM (en niet alleen de vsr) "belachelijk duur" wordt genoemd, terwijl dat, als je er objectief naar kijkt, niet zo is.

Mee eens, waarde zit ook in een betere out of the box performance dan de JG.

• Leuk
Waarderingen: Oddball
Ik wil mijn sniper sws wel gaan upgraden. Mijn mening is dat ik beter voor de JG kan gaan dan voor de TM als ik dit alles zo doorlees. Goedkoper, en aangezien je toch moet upgraden beter. ? Zijn er geen andere snipers op de markt die kunnen concureren met de TM en JG dan?

Concureren? Niet voor hetzelfde geld
Geld is niet echt een probleem, gaat mij om de kwaliteit. Wil een sniper die uiteindelijk gewoon top werkt en niet te veel problemen mee zijn. Upgraden vind ik niet erg, maar moet niet zo zijn dat ik een sniper koop van 300e en dan nog 700e om em goed te laten schieten.