Welke sniper Replica ga ik kiezen?...

Mensen hebben vaak het idee dat een bolt action upgraden vet duur is maar dat valt heeel erg mee, koop een jg-bar10 of een well-mb01, net waar je smaak naar uit gaat en goede upgrades hoven niet meer dan 250-300euro in totaal te kosten. En vergeet niet dat een groot deel vd accuracy vaak van diy mods komt en goede bbs.
 
  • Leuk
Waarderingen: Batavum
Mensen hebben vaak het idee dat een bolt action upgraden vet duur is maar dat valt heeel erg mee, koop een jg-bar10 of een well-mb01, net waar je smaak naar uit gaat en goede upgrades hoven niet meer dan 250-300euro in totaal te kosten. En vergeet niet dat een groot deel vd accuracy vaak van diy mods komt en goede bbs.
Hmm kijk hier hou ik van, directe antwoorden. dus jg of well he... vind de well wel (wat kut haha) heel sexy
 
Dat is die zeker wel(l) haha maar om de well echt goed te maken is wat meer moeite nodig, geen geld maar moeite want er zijn 2 mods die je niet kan kopen maar die wel belangrijk zijn. Bij een jg bar10 kun je alles wat niet goed is gewoon vervangen met upgrades maar de mb01 heeft wel het voordeel dat je de trigger, cylinder, cylinder head, veer, (en piston) stock kan laten zonder al te veel impact op performance.
Piston staat tussen haakjes omdat je die dan zelf wel moet aanpassen.
 
Dat is die zeker wel(l) haha maar om de well echt goed te maken is wat meer moeite nodig, geen geld maar moeite want er zijn 2 mods die je niet kan kopen maar die wel belangrijk zijn. Bij een jg bar10 kun je alles wat niet goed is gewoon vervangen met upgrades maar de mb01 heeft wel het voordeel dat je de trigger, cylinder, cylinder head, veer, (en piston) stock kan laten zonder al te veel impact op performance.
Piston staat tussen haakjes omdat je die dan zelf wel moet aanpassen.

Nu zit ik op gunfire te kijken en kom wel hele aantrekkelijke prijzen tegen.
Wat vindt je bijvoorbeeld van deze: http://gunfire.nl/product-dut-1152203077-MB4411A-sniper-rifle-replica.html
 
bedankt! wat zijn de belankrijkste parts om eerst te upgraden?

Daar kan @Ties of @bvdzeeuw je beter mee helpen maar ik gok zo in grote lijnen in de volgende volgorde: hop up kamer, barrel, bucking en nub en daarna air seal, dus als eerste nieuwe cylinder en head en daarna zaken als betere piston maar daar komt dan vaak ook een nieuwe trigger set bij kijken en dan dingen zoals een spring guide en natuurlijk een beter veer nog.
 
  • Leuk
Waarderingen: Batavum
Daar kan @Ties of @bvdzeeuw je beter mee helpen maar ik gok zo in grote lijnen in de volgende volgorde: hop up kamer, barrel, bucking en nub en daarna air seal, dus als eerste nieuwe cylinder en head en daarna zaken als betere piston maar daar komt dan vaak ook een nieuwe trigger set bij kijken en dan dingen zoals een spring guide en natuurlijk een beter veer nog.
haha damn das nogal wat, maar heb op gunfire nogal wat leuke prijsjes gezien dus dan valt het ook wel mee als totaal prijs.
 
haha damn das nogal wat, maar heb op gunfire nogal wat leuke prijsjes gezien dus dan valt het ook wel mee als totaal prijs.

Er zijn echter wel betere shops voor upgrade onderdelen dan gunfire, niet alle onderdelen zijn zeg maar goed. Ik raad je toch ook aan wat rond te kijken op het airsoftsniperforum.
 
  • Leuk
Waarderingen: Batavum
Er zijn echter wel betere shops voor upgrade onderdelen dan gunfire, niet alle onderdelen zijn zeg maar goed. Ik raad je toch ook aan wat rond te kijken op het airsoftsniperforum.
Ik bedoel qua sniper rifles, voor de parts zit ik op die website die je net stuurde te kijken. Denk dat ik het daar weg ga halen als ik de sniper haal. Ben nog ff niet uit welke ik wil. Sws 1 die goed en makkelijk te upgraden is. De MB4411 ziet er wel echt super sexy uit en nu €89 bij gunfire....
 
Die mb4411 serie is wel heel mooi omdat het magazijn op de juiste plek zit maar upgrade wise is het geen goede keuse.

Ik zal, als dat in de tussentijd nog niet gepost is, morgen een lijsje posten met upgrades en wat mods.
Super tof ties! Op de website airsoftparts vind ik wel wat upgrades voor de mb411.
 
Interessant topic, deze houd ik in de gaten :) Heb zelf vorige week een JG BAR-10 gekocht, maar naar die Well heb ik ook gekeken. Maar omdat ik nog nieuw ben met dit soort dingen, speel ik "safe" en kies ik voor de JG BAR-10 (i.v.m. upgrades/onderdelen).
 
Deel 1
Upgrades voor de Well MB01
http://sgh-airsoftshop.nl
Action Army - Type 96 Hopup Chamber *** €55,50 ++
Action Army - APS2 / UTG Type 96 Piston €33,95 +-
AirsoftPro - Well MB01 Nickel of Steel Cylinder €28,95 +
AirsoftPro - 90° Trigger L96 MB01, 04, 05, 08 €64,95 +

http://www.skirmshop.nl
Maple Leaf Nub Tensioner €9,95 ++
Maple Leaf Macarone AEG Flathop Bucking 70° €11,95 ++
Maple Leaf 470mm 6,02 AEG Precision Barrel €45,00 ++
Action Army Inner Barrel Spacer Set Type 96 €14,95 +-

totaal €265,20

++ = Echt nodig.
+- = Nodig maar valt ook zelf iets voor te maken of aan te passen.
+ = Niet direct van belang maar wel chill.

Zoals je ziet staan de cylinderhead, spring en spring guide er niet tussen, die kun je gewoon stock laten.

Edit: Dit om een idee te krijgen wat er nodig is en wat het kost. Voor de Vsr/Bar-10 is het ongeveer het zelfde maar dan met Vsr-10 onderdelen (duh). En voor de Vsr/Bar heb je wel een Vsr-10 loop en bucking nodig ipv een AEG loop en bucking.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: chris93
Deel 1
Upgrades voor de Well MB01
http://sgh-airsoftshop.nl
Action Army - Type 96 Hopup Chamber *** €55,50 ++
Action Army - APS2 / UTG Type 96 Piston €33,95 +-
AirsoftPro - Well MB01 Nickel of Steel Cylinder €28,95 +
AirsoftPro - 90° Trigger L96 MB01, 04, 05, 08 €64,95 +

http://www.skirmshop.nl
Maple Leaf Nub Tensioner €9,95 ++
Maple Leaf Macarone Flathop Bucking 70° €11,95 ++
Maple Leaf 470mm 6,02 AEG Precision Barrel €45,00 ++
Action Army Inner Barrel Spacer Set Type 96 €14,95 +-

totaal €265,20

++ = Echt nodig.
+- = Nodig maar valt ook zelf iets voor te maken of aan te passen.
+ = Niet direct van belang maar wel chill.

Zoals je ziet staan de cylinderhead, spring en spring guide er niet tussen, die kun je gewoon stock laten.

Alleen laatste onderdeel ben ik niet met je eens. Als de spring guide plastic is kan het goed gaan. Maar de kans dat je alles aan stront schiet omdat het plastic is is aanwezig. Is die van alu out of the box dan is het geen probleem en kan je hem laten zitten.
 
Alleen laatste onderdeel ben ik niet met je eens. Als de spring guide plastic is kan het goed gaan. Maar de kans dat je alles aan stront schiet omdat het plastic is is aanwezig. Is die van alu out of the box dan is het geen probleem en kan je hem laten zitten.
Glasvezel versterkt nylon is verrassend sterk en buigt eerder dan dat het breekt, daarnaast zit er ook nog een ijzeren pin in die het ook nog enig sins versterkt. De reden dat ik aanraad om hem stock te laten is juist omdat i van plastic is, een metalen spring over een metalen spring guide in een metalen cilinder geeft veel wrijving(zelfs met lube) en 1, 2 of 3 vd 3 gaat slijten en krijg je metaal deeltjes in je cilinder en dat wil je niet. Nylon op metaal geeft veel minder wrijving en zorgt voor die smooth bolt pull(en vooral push). Er zit sowieso een metalen spring guide stopper achter de spring guide die de kracht vd veer op zich neemt. Mocht i nou toch breken is in het ergste geval je (stock) veer verbogen.
Het enige echte nadeel van de stock spring guide is dat i geen kogel lager heeft..
 
  • Leuk
Waarderingen: Batavum
Heel ander verhaal, zo ver ik weet zijn er niet eens upgrade hop ups voor de MB44xx series en heb je te maken met een (crappy)plastic bb ramp die soms jamed en/of breekt. Tenzij je m echt wil zou ik er niet aan beginnen, je kan m vast wel goed werkende krijgen maar dan gaat er veel moeite in zitten en qua performance zal i dan nog steeds onder de MB0x en Vsr/Bar-10 zitten. :/
 
Heel ander verhaal, zo ver ik weet zijn er niet eens upgrade hop ups voor de MB44xx series en heb je te maken met een (crappy)plastic bb ramp die soms jamed en/of breekt. Tenzij je m echt wil zou ik er niet aan beginnen, je kan m vast wel goed werkende krijgen maar dan gaat er veel moeite in zitten en qua performance zal i dan nog steeds onder de MB0x en Vsr/Bar-10 zitten. :/

Okay, accepted.
Kan ik dan gewoon deze halen of is dit weer wat anders? Op gunfire zie ik namelijk heel wat versies maar snap niet meer welke de goede zijn..
vsr10? http://gunfire.nl/product-dut-1152208172-CM701B-Sniper-Rifle-Replica.html
MB01? http://gunfire.nl/product-dut-1152200729-Warrior-I-sniper-rifle-replica-olive.html
 
Als je Novritsch moet geloven heeft hij de ultieme sniper al voor je gemaakt:

Slechts 460USD en voorlopig maar 99st. beschikbaar.

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: Batavum