Wetten en regelgeving

Nee, uitrusting is vrij te bezitten.
Alhoewel ik ook eens zo'n verzoek heb gehad.
Ik heb toen gewoon de gevraagde documenten verstrekt aangezien ik geen zin had in een wellus nietus spelletje waardoor mijn pakketje nog langer daar zou liggen.

Dus als je bestelling geen haast heeft, kun je er een punt van maken en je recht gaan halen (wat je goed recht is)

Wil je je spullen wel relatief snel hebben dan is het verstandiger om mee te buigen (hoe krom ook) en de gevraagde documenten te verstrekken.

Heb ook netjes alles toe gestuurd.

Maar als beginnend airsofter en je hebt mieschien nog geen nabv lidmaatschap kan dit knap lullig zijn.
Weet niet hoe bekend de douane is met regels en wetgeving maar dit is beetje een blunder aangezien ik ook mijn paket vandaag al had kunnen hebben

Het kan zijn dat uitrusting niet vrij te verzenden of importeren is. Voor diverse producten uit EU landen moet ik aan tonen waarom ik ze bestel en dat ik over alle papieren beschik die nodig zijn. Vaak zijn dit artikelen met bepaalde eigenschappen zoals IR onzichtbaar e.d. Die onder speciale wetten vallen.

Hmis dat niet het geval ben je er uitgehaald ivm verhoogde dreigingsniveau.

Ben zelf zo een keer bezocht terwijl ik een pakketje binnenkreeg om te verifiëren dat ik er geen kwade bedoelingen mee had.

Waarschijnlijk omdat ben je eruit gehaald omdat de afzender een airsoft shop is. Dat had ik met wat onderdelen van x-fire.of een flesje olie van redwolf. Die staat al in hun computer rood aangegeven. Dus word het pakket eruit gehaald.

Ok dus zitten nog redelijk wat extra regeltjes weer aanvast, gelukkig maar dat ik al nabv pas heb want zit al een maand te wachten op het pakket thnx voor het op duidelijken