Wetten en regelgeving

Dit pronken met lasers klinkt echt als een dick measuring contest XD.
Sorry. Maar het maakt niet uit hoe sterk zon ding is . Een kut lazer blijft een kut lazer maar blijft altijd schadelijk. Net zoals harde muziek voor je oren.

• Leuk
Waarderingen: Stey
@Vladimir Jouw test klopt volgens mij niet helemaal, vergeet niet dat de scope een brandpunt qua focus heeft. Dit zal net 'achter' de scope zijn (het punt waar je je oog zou houden en waar je het scope beeld dus scherp ziet. Dus je zou de achtergrond niet een meter verder moeten hebben, maar zo'n 5 cm achter de scope, en dan eens kijken of het nog steeds hetzelfde blijft.

• Leuk
Heb ik gedaan Foodie maar dan zie je de uitstraling minder goed.
Ik heb de afstand genomen om echt duidelijk het verschil te laten zien.
Vlak achter de scope is ook verspreiding maar voor de foto's is dat te onduidelijk.;)

Okay, ik geloof je! ;) Vergrotingsfactor met scopes is dus waarschijnlijk verwaarloosbaar.
Toch zie ik ze liever verboden worden.. risico's blijven aanwezig!

• Leuk
Ik kan met sterke laser tests doen (met papier ipv oog) en kijken wat er door komt en of het te filmen is.

Verbieden is wel weer een heel erg lekkere typische "kies voor de makkelijkste weg" nederlandse optie

• Leuk
Waarderingen: Toothpick
Daarom niet volledig verbieden maar alleen bij re-enactment. Dan kun je bij ipas/asrp (oid) nog gewoon met lasers spelen ;)

• Leuk
En ik bedoelde dat ik mij er bij neerleg als er eventueel een verbod zou komen voor het gebruik van lasers.
Ongeacht hoe dat eventuele verbod er dan uit zou komen te zien.

De test is zoals aangegeven uitgevoerd.

De uitkomst is eigenlijk zoals ik zelf al verwachte. Ik zou zeggen kijk en oordeel zelf.

Deze film stuur ik ook naar aantal airsoft orga's en NABV in de hoop dat ze het gevaar ook zien.

Laatst bewerkt:
Nog een leuk discussie punt :

Ik heb via evike airsoft uitrusting besteld echter word dit nu tegengehouden bij de douane.
Heb betreft alleen uitrusting en geen replica of replica onderdelen.. Word nu verzocht om nabv kopie op te sturen niet dat dit een probleem is.

Dus airsoft uitrusting wel of geen nabv lidmaatshap nodig?

Zover ik weet zou dat alleen moeten gebeuren bij replica's en onderdelen daarvan. Wat heb je precies besteld?